Gå til innhold

Snorkinga ødelegger snart forholdet :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen min holder meg våken om nettene. Jeg kan ligge en stund før jeg sovner, men til hver gang jeg faller i søvn setter snorkinga i gang for fullt. Jeg dytter bort i han, men han blir irritert på grunn av det. Jeg dytter en del ganger gjennom natten og han kan bli stille noen minutter. Men i det jeg faller i søvn igjen, setter han i gang igjen. Jeg har begynt å såve på sofaen pga dette. En gang forsov jeg meg til jobb fordi han hadde holdt meg våken og jeg sovnet inn få timer før jeg skulle opp, kanskje en time før. Du vet den søvnen der du sovner så dypt at du ikke hører alarmen. Har vært mye trøtt på jobb pga dette, og jeg kan ikke fortsette å ha det sånn. 

Anonymkode: b24f9...0a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest supernova_87

Jeg skjønner at det er uholdbart å ikke få sove i lengden, men jeg tror nok at dette er et problem det går an å gjøre noe med. 

Man kommer langt bare med ordentlige ørepropper, men det har du kanskje allerede prøvd? Ellers kan mannen din få hjelp med snorkinga, slik at problemet i seg selv forsvinner, det er forskjellige ting man kan prøve. Eller dere kan sove i hvert deres rom. 

Lykke til! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mange som skjønner problemstillingen, for det er mange som opplever det samme som deg.

Jeg gjorde det da jeg var gift. Jeg brukte ørepropper, og hvis jeg sovnet før mannen så var det greit, da fikk jeg sove, men om han sovnet først så hjalp det ikke med ørepropper engang.

Jeg sov også endel på sofaen og det var mye misnøye og sure miner. Jeg tok meg egentlig ikke nær av å sove på sofaen, det var han som ble sur og grinete. Vet ikke om det var dårlig samvittighet.

Vi fikk egentlig aldri noen løsning på det, jeg tror kanskje jeg bare ble vant til det. Men ørepropper var et must. 

Snorkespray kan kanskje hjelpe? 

Endret av Polly Ester
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er løsningen ørepropper.....og innimellom må han ta seg noen netter på gjesterommet.

Snorking er virkelig helt forferdelig! 

Blir så forbanna tilslutt at jeg kjører albuen i siden på han for at han skal snu seg over på siden..(og jeg har ved et par anledninger sparket han i leggen....)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noe sånt ødelegger hele forholdet, så er vel ikke forholdet noe særlig uansett.

Legg deg på sofaen da vel, eller i egen seng/et annet rom, evt kan dere bytte på.. ser ikke helt poenget med å lage en sak ut av det...

Anonymkode: d78f9...f6a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes hjelp å få mot snorking. Min mann har hatt to operasjoner og er nesten lydløs. Nå snorker han en sjelden gang og de få gangene kan jeg dytte litt i han så blir det stilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor vanskelig er det egentlig å sove i forskjellige rom?:p man gir ikke opp et forhold pga snorking. 

Anonymkode: d720c...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor vanskelig er det egentlig å sove i forskjellige rom?:p man gir ikke opp et forhold pga snorking. 

Anonymkode: d720c...f27

Ikke sikkert de har ett rom som hun kan sove alene på. Sofaen blir jo ett halvveis alternativ.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sulosi skrev:

Det finnes hjelp å få mot snorking. Min mann har hatt to operasjoner og er nesten lydløs. Nå snorker han en sjelden gang og de få gangene kan jeg dytte litt i han så blir det stilt.

Men det hjelper vel ikke for alle? Min samboer tok opp dette problemet med legen sin og hun undersøkte han kjapt og sa at operasjon ikke fikser snorkingen hans...men denne legen er kjent for å være litt..rar..

 

Jeg bruker i perioder ørepropper. Har det gått for lang tid med snorking så ber jeg han om å sove et annet sted slik st jeg får en natt med søvn og kan hente meg inn igjen

Endret av Wenda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Saturday, April 30, 2016 at 8.12, Wenda skrev:

Men det hjelper vel ikke for alle? Min samboer tok opp dette problemet med legen sin og hun undersøkte han kjapt og sa at operasjon ikke fikser snorkingen hans...men denne legen er kjent for å være litt..rar..

 

Jeg bruker i perioder ørepropper. Har det gått for lang tid med snorking så ber jeg han om å sove et annet sted slik st jeg får en natt med søvn og kan hente meg inn igjen

Den første operasjonen hjalp ikke så derfor ble det gjort ny operasjon senere og da var det vellykket. Operasjon hjelper ikke alle men alle bør uansett undersøkes av en spesialist og ikke bare fastlegen. Synd når fastlegen ikke samarbeider. Snorking kan være helsefarlig, pustestopp er det mange snorker som har og det er ikke noe en fastlege vet ut av en enkelt undersøkelse. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet, men jeg sover med ørepropper. Noen ganger endrer han plutselig snorkelyd, og da hjelper ikke proppene. Har dessverre ingen bedre tips enn det. Synes det er så rart at min kjæreste snorker, for han e slank og veltrent. I feel ya, sis. 

Anonymkode: bdeeb...c36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, AB over her,  leste at man kunne sy en lomme på ryggen til en t-skjorte og sette en tennisball i den, da kan han ikke snu seg over på ryggen.  Har ikke foreslått det for min, men skal gjøre det hvis jeg ikke klarer mer. 

Anonymkode: bdeeb...c36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei er sitt rom. Er ikke verre enn det.

Anonymkode: c15b7...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hei er sitt rom. Er ikke verre enn det.

Anonymkode: c15b7...6de

Hver sitt*

Anonymkode: c15b7...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forresten, AB over her,  leste at man kunne sy en lomme på ryggen til en t-skjorte og sette en tennisball i den, da kan han ikke snu seg over på ryggen.  Har ikke foreslått det for min, men skal gjøre det hvis jeg ikke klarer mer. 

Anonymkode: bdeeb...c36

Om man ikke snorker når man ligger på siden så

Min samboer snorker like jævlig uansett om han ligger på rygg, mage eller på siden :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann snorker og har pustestopp i tillegg. Etter tre år der vi har sovet adskilt har han nå fått en slags cpap maskin. Den har redusert både snorking og pustestopp så drastisk at vi nå kan sove sammen igjen. Han ble henvist til Aleris klinikken og vi begge kan anbefale det på det sterkeste. Maskinen reddet nok forholdet vårt.

Han var heller ikke rett kandidat for operasjon. 

Anonymkode: 3044c...f9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eksen min snorket. Måtte til slutt bare sove på forskjellige rom. Ikke nødvendigvis hver natt, men jeg sover fryktelig lett, så ørepropper stenger ikke ute nok lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29. april 2016 at 1.40, AnonymBruker skrev:

Hvis noe sånt ødelegger hele forholdet, så er vel ikke forholdet noe særlig uansett.

Legg deg på sofaen da vel, eller i egen seng/et annet rom, evt kan dere bytte på.. ser ikke helt poenget med å lage en sak ut av det...

Anonymkode: d78f9...f6a

Tipper du ikke har opplevd dette selv i like stor grad? 

Anonymkode: ace1b...886

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte hvert vårt soverom, og begge ble lykkelige. Jeg fordi jeg sover som et barn, han fordi han ble plaget av å holde meg våken. :)

Anonymkode: d6c71...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snorket som en gammel gubbe siden jeg var født, jupp siden spebarn. Operasjon var heller ikke på bordet for min del visstnok.

Så tester ut CPAP nå og de hjelper for min samboer i hvertfall, mye mindre snorking og maska demper endel lyd også, personlig så merker jeg ikke kjempe forskjell enda, må bli vandt med faenskapet.

Jeg hadde ca 10 pustestopp og 90% oksygen, alltid gått rundt som en zombie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...