Gå til innhold

Må en familie bestå av både sønner og døtre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere som "bare" har døtre eller "bare" sønner?  Jeg har 2 døtre, og spørsmålene om når sønnen kommer hagler inn fra alle kanter. Er det bare meg? Vi er fortsatt unge, men tre barn var ikke helt planen 

Anonymkode: 9c6ff...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man stopper med det antall barn man selv er fornøyd med. Mange familier består av likekjønnede barn. Vet en familie hvor det kom 9 gutter på rad, nr 10 var jente og de var ikke medlem av noen religiøs slekt eller liknende. 

Endret av Sulosi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splitterpine

En familie bør selvsagt ikke bestå av både sønner og døtre. Nå blir det jo mer og mer normalt at til og med foreldre er likekjønnede. Så hva er vel normalt lenger? 😊 Jeg har ikke barn, men skal selv innrømme at jeg "ønsker" meg en av hver. Kanskje fordi det fremstilles som det idelle? Ikke vet jeg... Kos deg med jentene dine du, det finnes da mange fordeler med å ha barn av likt kjønn også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke produsere barn helt til du får en unge med det kjønnet du "mangler". Eller jo, du kan jo det, men det kan jo bli himla mange unger! 

Du stopper ved det antallet du har tenkt, ikke før kjønnet kommer - om det ikke er det som er viktig for deg og din partner da. 

At folk spør etter en sønn, er nok på spøk - ikke seriøst ment. De forventer, og tror nok ikke, at du skal kunne velge kjønnet på barnet - ei heller at du skal produsere barn til du får en med et annet kjønn enn hva du har fra før. Ikke tenk på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt må man ikke ha både sønner og døtre. 

Jeg kjenner noen som har 4 sønner, de to siste var forsøk på å få jente. 

Selv har jeg en sønn, og vil gjerne ha en til (vi har til og med navnet klart :fnise: )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Sulosi skrev:

Man stopper med det antall barn man selv er fornøyd med. Mange familier består av likekjønnede barn. Vet en familie hvor det kom 9 gutter på rad, nr 10 var jente og de var ikke medlem av noen religiøs slekt eller liknende. 

😲

Anonymkode: 9c6ff...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Evans skrev:

Du kan jo ikke produsere barn helt til du får en unge med det kjønnet du "mangler". Eller jo, du kan jo det, men det kan jo bli himla mange unger! 

Du stopper ved det antallet du har tenkt, ikke før kjønnet kommer - om det ikke er det som er viktig for deg og din partner da. 

At folk spør etter en sønn, er nok på spøk - ikke seriøst ment. De forventer, og tror nok ikke, at du skal kunne velge kjønnet på barnet - ei heller at du skal produsere barn til du får en med et annet kjønn enn hva du har fra før. Ikke tenk på det. 

Dessverre er det litt alvor i det også. Mannen er alene barn, og det å få sønn er veldig viktig for bestefar blant annet. 

Anonymkode: 9c6ff...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vil ikke

Overhode ikke. En familie kan faktisk bestå av bare 2 voksne. 
Velger man å få barn så kan man faktisk ikke velge kjønn. Man tar det man får. Så enkelt. At noen i generasjon over ønsker et bestemt kjønn får være deres problem. Du/dere velger antall barn dere vil ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la andre presse dere til å få barn. Det er kun de som er foreldre som burde ha noe som helst å si på sånt. Besteforeldre/andre som genuint maser om slikt er idioter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Vil ikke skrev:

Overhode ikke. En familie kan faktisk bestå av bare 2 voksne. 
Velger man å få barn så kan man faktisk ikke velge kjønn. Man tar det man får. Så enkelt. At noen i generasjon over ønsker et bestemt kjønn får være deres problem. Du/dere velger antall barn dere vil ha. 

Jeg er ganske forsynt. For oss er det helt greit med bare det ene kjønnet 

Anonymkode: 9c6ff...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre er det litt alvor i det også. Mannen er alene barn, og det å få sønn er veldig viktig for bestefar blant annet. 

Anonymkode: 9c6ff...634

Noen ønsker seg jo en sønn, eller en sønnesønn, fordi de har en romantisk tanke om at de skal ta med denne sønnesønnen ut på fisketurer osv. Men de forstår helt sikkert at du ikke kan få 10 unger bare fordi dere venter på sønnen. Jeg kan tenke meg at det må være litt sårt for deg/dere, at besteforeldrene gjerne vil ha et barnebarn dere ikke har fått, men han er nok glad for de jentene han allerede har fått. Når han ser at det ikke blir noen sønnesønn å ta med ut på fisketur, tar han kanskje med en av jentene, og ellers vil han nok slå seg til ro etter hvert :)

Men jeg ser at det kan være sårt for deg/dere, og mener ikke at din problemstilling ikke er reell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Evans skrev:

Noen ønsker seg jo en sønn, eller en sønnesønn, fordi de har en romantisk tanke om at de skal ta med denne sønnesønnen ut på fisketurer osv. Men de forstår helt sikkert at du ikke kan få 10 unger bare fordi dere venter på sønnen. Jeg kan tenke meg at det må være litt sårt for deg/dere, at besteforeldrene gjerne vil ha et barnebarn dere ikke har fått, men han er nok glad for de jentene han allerede har fått. Når han ser at det ikke blir noen sønnesønn å ta med ut på fisketur, tar han kanskje med en av jentene, og ellers vil han nok slå seg til ro etter hvert :)

Men jeg ser at det kan være sårt for deg/dere, og mener ikke at din problemstilling ikke er reell :)

Det er nettopp det. Ville fantasier om hvordan en liten gutt skal gjøre hverdagen deres mer fantastisk. Jeg hadde ingen tanker om dette før familien hans begynte å mase.  Hver eneste anledning blir brukt til å snakke om denne gutten. Svigerfar har moderne navn så da har sønnen vår navnet klart allerede. Wish me luch 👍Jeg må jo innrømme at en sønn hadde vært fint å ha, men jeg er også fornøyd med tingenes tilstand 

Anonymkode: 9c6ff...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så sykelig opptatt noen er av kjønn:bond:

Anonymkode: 55473...a62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er kanskje noe av det dummeste jeg har lest. Skal du la deg presse til å få et tredje, fjerde og femte barn fordi noen spør etter en gutt? Hvor mange søskenflokker har jevn fordeling av kjønn? Vær takknemlig for at du kan få barn, du.

Anonymkode: 83882...fed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp det. Ville fantasier om hvordan en liten gutt skal gjøre hverdagen deres mer fantastisk. Jeg hadde ingen tanker om dette før familien hans begynte å mase.  Hver eneste anledning blir brukt til å snakke om denne gutten. Svigerfar har moderne navn så da har sønnen vår navnet klart allerede. Wish me luch 👍Jeg må jo innrømme at en sønn hadde vært fint å ha, men jeg er også fornøyd med tingenes tilstand 

Anonymkode: 9c6ff...634

Off, det høres slitsomt ut! Men det kan hende det er nå mens døtrene dine er små at hans drømmer om fisketurer ol. er størst. Tror du det ville hjelpe på maset om du foreslår at han skal ta med døtrene dine ut på det han ville tatt med "din kommende sønn" på? Kanskje han da forstår at han trenger faktisk ikke en sønnesønn for å gjøre det han ønsker - det høres jo litt feil ut, uansett, men du forstår sikkert hva jeg mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😲

Anonymkode: 9c6ff...634

Og jenta var den eneste som var planlagt :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har en av hvert kjønn, men hadde det blitt to av samme kjønn hadde det uansett hvert stopp etter to. Ikke på noen måte kunne andre enn vi som foreldre bestemme hvor mange barn vi skulle ha. Det er vi som skal forsørge dem, følge dem opp og ta ansvaret. 

Anonymkode: 4c3c9...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smilejenta
8 timer siden, Splitterpine skrev:

En familie bør selvsagt ikke bestå av både sønner og døtre. Nå blir det jo mer og mer normalt at til og med foreldre er likekjønnede. Så hva er vel normalt lenger? 😊 Jeg har ikke barn, men skal selv innrømme at jeg "ønsker" meg en av hver. Kanskje fordi det fremstilles som det idelle? Ikke vet jeg... Kos deg med jentene dine du, det finnes da mange fordeler med å ha barn av likt kjønn også! 

Eh så rart sagt? "En familie bør selvsagt ikke bestå av både sønner og døtre" hvorfor er dette noe som ikke burdes og att på til er selvsagt? Er det en anbefaling fra helsevesenet etter regjeringen jeg ikke har fått med meg?

Du burde ordlegge deg annerledes.

Endret av smilejenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere fornøyd med 2, så er familien komplett, uavhengig av kjønn. Men noen har et sterkt ønske om å prøve en "siste gang" på gutt/jente, og får dermed ett barn mer enn det som var planlagt i utgangspunktet. Foreldrene mine har 4 sønner. De ønsket seg veldig en jente. Jeg er selvfølgelig glad de prøvde en siste gang - ellers hadde ikke jeg vært til :) 

Anonymkode: ee1c5...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...