Gå til innhold

Når begynte du å legge på deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 17 nå, ig har de siste ukene begynt å få litt mage og har gått opp ca 2 kg. Når gikk dere opp i vekt, og hvor mye? Og hvor mye gikk dere totalt opp før fødsel og hvor mye gikk dere ned etter fødsel?

Anonymkode: 97cc2...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I uke 16 hadde jeg gått opp ca 7 kg fra første veiing i uke 6. så jeg har nok lagt på meg helt fra starten av. er nå i uke 18, neste veiing blir i uke 24.. 

føler selvi at matvanene og aktivitetsnivået er som før.. så jeg er nok en av dem som legger på meg mye ved svangerskap :P

husk at dette er noe som varierer veeeldig(!!!) fra kvinne til kvinne.. så håper ikke du legger deg opp i det at du feks går opp mer enn andre. mener at totalt er det normalt å legge på seg mellom 11 og 16 kg!! ;)

lykke til videre i svangerskapet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GulSol

Gikk ned 4 kg frem til uke 12, så kom de kiloene tilbake så fort jeg begynte å spise igjen. Fra startvekt gikk jeg opp 2 kg til uke 18, nå i uke 24 er jeg gått opp 2 kg til. 24 uker og hittil 4 kg opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Smalt opp 6 kg de første 12 ukene, 4 kg i andre trimester og 2 kg siste.

Gikk da totalt opp 12 kg. 10 kg var borte med ungen og de siste 2 kg, som jeg bevisst prøvde å beholde, forsvant etter 3-4 mnd. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 15 og har gått opp 2,5 kg

Anonymkode: 037ae...d75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er straks 18 uker på vei, og veier ca 2-3kg under startvekt. Kvalmen har heldigvis begynt å gi seg nå, så regner med at kiloene kommer etter hvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye man legger på seg avhenger av utgangspunktet også. La ikke på meg i første trimester. Gikk litt ned grunnet kvalme. Start-bmi på 19. Er 26 uker nå og gått opp 7 kilo så langt fra startvekt. 

Anonymkode: 6fa66...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på meg 12 kilo så langt (uke 34), med utgangspunkt i startvekt. I tillegg gikk jeg ned 7 kg frem til uke 18isj, som kommer i tillegg til mine 12. Legen er ikke bekymret for meg i det hele tatt, og synes jeg har en fin vektoppgang. Jeg fikk beskjed om å ikke tenke på vekt, så lenge jeg fortsetter med det sunne kostholdet jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i begge mine tidligere svangerskap gått opp ca 6 kg når jeg er halvveis, og ca 12-13 totalt. Er straks 20 uker på vei nå og har gått opp 6 kg så ligger an til omtrent det samme denne gangen håper jeg..

syns selv jeg går opp mye i starten, men er fornøyd med totalen:)

 

det er så forskjellig hvordan og når man legger på seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å legge på meg sent. Så det på vekta i uke 20, da hadde jeg gått opp 1 kg. Nå er jeg straks uke 30, og har gått opp 9 kg. Det har gått litt i rykk og napp, men det har gått fort i 2. trimester! Har vel sammenheng med at appetitten har økt kraftig i 2. trimester også, før uke 20 spiste jeg helt som normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La på meg 4 kg første 12 ukene og tilsammen 5 kg resten av svangerskapet. Jeg er noen kg overvektig så da er 9 kg nok!:)

Anonymkode: 423d3...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 32 og har lagt på meg 15 kilo.... Magen og brystet er virkelig store, og jeg føler meg som en ball der jeg vagger. Skal kun ha én, men det ser ut som om det er to der inne. Flere jeg har møtt på kommenterer hvor stor mage jeg har fått og om jeg er sikker på at jeg ikke er lengre på vei... Var på restaurant her om dagen, og selv servitrisen kommenterte størrelsen når hun hadde spurt hvor langt jeg bar på vei:P Er det vanlig å spørre om dette eller er jeg virkelig bare unormalt stor dersom flere reagerer slik? 

Har mye vann i kroppen merker jeg, og har ikke lagt på meg noe særlig utover vann i resten av kroppen, så satser på at kroppen går tilbake. 

Men vokste plutselig veldig fort en periode, så er full av strekkmerker under brystene, magen, hoftene, rumpa og lårene. 

To måneder igjen nå!!!! ^^, 

Anonymkode: 17245...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunhands
12 timer siden, Runforit skrev:

Smalt opp 6 kg de første 12 ukene, 4 kg i andre trimester og 2 kg siste.

Gikk da totalt opp 12 kg. 10 kg var borte med ungen og de siste 2 kg, som jeg bevisst prøvde å beholde, forsvant etter 3-4 mnd. 

 

Håper det er sånn med meg også.. Jeg har allerede gått opp 6 kilo nå i første trimester, og håper at det ikke vil fortsette sånn... Er riktignok ganske høy, men 6 kilo synes godt og buksene har blitt trange.

En kollega av meg gikk opp 30 kilo med sin første.

Endret av Sunhands
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 23 nå og har gått opp 7 kg fra startvekt:) Har gått opp jevnt hele svangerskapet - ca 3 kg i første trimester og de siste 4 i 2. :) Spent på hvor mange kg det blir til slutt, og regner med å legge på meg mye vann pga sommervarmen.. :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 29 nå. Gått opp 13 kg. Går veldig i rykk og napp. Fra uke 16 til nå har jeg gått opp 4 kg. Jeg går nok opp iallefall 20 kg totalt tror jeg. Var normalvektig i starten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gikk opp 10-12 kg første trimester, 2 kg i andre og 2 kg i tredje. 

Gikk ned 12 kg med engang og sitter fremdeles med de siste par kg. Tror det er ca 4 kg, har ikke vekt så har ikke veid meg på lenge.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var undervektig før jeg ble gravid. På OUL i uke 20 var jeg fortsatt slank, kunne se en liten bul på magen eneste. Regnte med at jeg ikke kom til å gå så mye opp i vekt. Men etter uke 20 raste jeg opp i vekt. Hadde gått opp 22 kg dagen jeg fødte på termin. Det var veldig varmt ute mot slutten. Jeg fikk mye vann i kroppen. Kunne ikke se knoklene på hendene mine. Fikk ikke på meg noen av skoene fordi føttene var så hovne og store, så måtte kjøpe nye sko :P Håper jeg ikke blir like stor neste gang. 

Anonymkode: 9c0b8...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i uke 32 og har lagt på meg 15 kilo.... Magen og brystet er virkelig store, og jeg føler meg som en ball der jeg vagger. Skal kun ha én, men det ser ut som om det er to der inne. Flere jeg har møtt på kommenterer hvor stor mage jeg har fått og om jeg er sikker på at jeg ikke er lengre på vei... Var på restaurant her om dagen, og selv servitrisen kommenterte størrelsen når hun hadde spurt hvor langt jeg bar på vei:P Er det vanlig å spørre om dette eller er jeg virkelig bare unormalt stor dersom flere reagerer slik? 

Har mye vann i kroppen merker jeg, og har ikke lagt på meg noe særlig utover vann i resten av kroppen, så satser på at kroppen går tilbake. 

Men vokste plutselig veldig fort en periode, så er full av strekkmerker under brystene, magen, hoftene, rumpa og lårene. 

To måneder igjen nå!!!! ^^, 

Anonymkode: 17245...8cc

Jeg synes det er ubetenksomt med kommentarer som "Sikker på at du ikke er lengre på vei? Sikker på at det ikke er to?" etc. De mener ikke noe vondt med det, men under graviditeten skjer det jo mange forandringer både kroppslig og hormonelt, og da kan slike kommentarer være litt såre, spesielt hvis en har lagt på seg mye. Jeg er bevisst på det selv iallfall. Kommenterer aldri størrelse/vekt

Anonymkode: 9c0b8...537

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var undervektig før jeg ble gravid. På OUL i uke 20 var jeg fortsatt slank, kunne se en liten bul på magen eneste. Regnte med at jeg ikke kom til å gå så mye opp i vekt. Men etter uke 20 raste jeg opp i vekt. Hadde gått opp 22 kg dagen jeg fødte på termin. Det var veldig varmt ute mot slutten. Jeg fikk mye vann i kroppen. Kunne ikke se knoklene på hendene mine. Fikk ikke på meg noen av skoene fordi føttene var så hovne og store, så måtte kjøpe nye sko :P Håper jeg ikke blir like stor neste gang. 

Anonymkode: 9c0b8...537

Folk mister all folkeskikk. Si "Så flott du er" eller hold kjeft. Vi trenger ikke å høre at magene våre er store eller små. Og ikke klå på den heller! Neste gang klår du tilbake og sier "For en søt muffinmage du har" :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...