Gå til innhold

Jeg har "funnet" en pus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, sassa81 skrev:

Beklager, men jeg synes det er helt merkelig å anta at en katt er hjemløs eller bortkommen første gang man ser den. Jeg har to kastrerte katter med chip som TO ganger har blitt tatt med hjem av noen som mente de måtte være hjemløse- de var rett utenfor her vi bor. Begge kattene er menneskekjære og hilser villig på alle som har lyst på kontakt. Regner meg at det må være grunnen til at de ble tatt, de er i hvert fall verken utmagrede eller skitne (men kan ha en floke pelsen etter en dag ute). Hun ene som tok katten skrøt senere på facebook at hun hadde reddet katten og gjenforent den med familien sin. Katten hadde jo aldri vært borte annet enn at hun tok den😞. Jeg kan ikke fatte at noen kan finne på å ta inn eller "redde" katter som ikke har tydelige tegn på at de er i trøbbel. Spesielt ikke første gang man ser dem? Om de er skadet ja, om de henger rundt dag etter dag tilsynelatende uten omsorg ja. Men ring på hos naboene først kanskje?

FORDI FLESTEPARTEN ET ALENE OG FORLATTE! Så den minimale prosenten med utrolig omsorgsfulle, ressurssterke eiere (Blæh )er minoritet I slike situasjoner.  

Anonymkode: 70654...7b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting vil jeg bare nevne. aldri gi en katt mat, før du vet at den er hjemløs! 
Katter er dumme dyr, litt som mannfolk når jeg tenker meg om, de følger maten.

Mange katter er tynne av natur, noen er borte lengre enn hva kroppen vil. Men de kommer hjem, fordi det er der de får mat. Men når fremmede begynner å mate katten så har den ingen grunn til å dra hjem. Da blir den hjemløs. Slutt å mate fremmede katter. Det er kun i krise situasjoner at man tar en katt til seg. F.eks tynn (ikke tynn men sykelig tynn!), skadet eller tydelig hjemløs. 

Først henger du opp en lapp i nabolaget. Også nærbutikken en fin plass. 
Facebook og dyrebar.no og andre nettsider. 
Men aller først så må du vente å se om katten faktisk er hjemløs, se om den henger rundt nabolaget ofte. Men nå når du har matet den så forsvinner den ikke med det første. 

Jeg har innekatt, og ikke fader om jeg skal ha utekatt. 1 katt ble stjålet og han var feit!! Ei kjerring tok han inn, adopterte han videre. Møkka kjerring. Helt uten grunn, han var vist hjemløs i følge henne. En annen katt ble stjålet gang på gang av ei psyko bitch som stjal katter, for å "hjelpe" dem. 
Nei vettu meg hva. Det å ha utekatt er nesten dyremishandling, for folk stjeler katter. Ikke bare det, de blir torturert og drept. De blir sett på som udyr av mange. Jeg vet det er ei i nabolaget her jeg bor nå som stjeler katter. Eller "hjelper" katter som hun kaller det. Ikke fader om min katt skal ut, men så er det ikke lov med utekatter heller da, på grunn av denne damen og alt for mange klager og krangler. 

Anonymkode: 8547e...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Min katt ble også stjålet  fordi den hadde en fin E tegning på ryggen sin. Begge de jeg hadde var søsken og likte seg godt i hverandres selskap, men plutselig en dag var den søkk vekk og det er den den dag idag. Katter blir også stjålet fordi folk synes de er pene. Jeg blir sint på sånne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, tussi680 skrev:

Enig. Min katt ble også stjålet  fordi den hadde en fin E tegning på ryggen sin. Begge de jeg hadde var søsken og likte seg godt i hverandres selskap, men plutselig en dag var den søkk vekk og det er den den dag idag. Katter blir også stjålet fordi folk synes de er pene. Jeg blir sint på sånne!

Forstår du er preget,  men det sinnet burde du kanalisere dit der virkelig behøves- hos bedritne avskyelige katteeiere som lar deres katter dø I lidelse,  alene og forlatte!       DET er million ganger mer vanlig enn hva du beskriver. 

Anonymkode: 70654...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At katten er tynn betyr ikke at den ikke har en eier. Katten vår (som var overvektig når den forsvant), var borte i nesten 3 uker før den kom hjem. Regner med den ble innestengt i en garasjen til noen som reiste på feire. Når katten kom hjem var den radmager, og utrolig glad for å være hjemme igjen. 

Anonymkode: 97c0a...a9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.4.2016 at 23.48, AnonymBruker skrev:

En ting vil jeg bare nevne. aldri gi en katt mat, før du vet at den er hjemløs! 
Katter er dumme dyr, litt som mannfolk når jeg tenker meg om, de følger maten.

Mange katter er tynne av natur, noen er borte lengre enn hva kroppen vil. Men de kommer hjem, fordi det er der de får mat. Men når fremmede begynner å mate katten så har den ingen grunn til å dra hjem. Da blir den hjemløs. Slutt å mate fremmede katter. Det er kun i krise situasjoner at man tar en katt til seg. F.eks tynn (ikke tynn men sykelig tynn!), skadet eller tydelig hjemløs. 

Først henger du opp en lapp i nabolaget. Også nærbutikken en fin plass. 
Facebook og dyrebar.no og andre nettsider. 
Men aller først så må du vente å se om katten faktisk er hjemløs, se om den henger rundt nabolaget ofte. Men nå når du har matet den så forsvinner den ikke med det første. 

Jeg har innekatt, og ikke fader om jeg skal ha utekatt. 1 katt ble stjålet og han var feit!! Ei kjerring tok han inn, adopterte han videre. Møkka kjerring. Helt uten grunn, han var vist hjemløs i følge henne. En annen katt ble stjålet gang på gang av ei psyko bitch som stjal katter, for å "hjelpe" dem. 
Nei vettu meg hva. Det å ha utekatt er nesten dyremishandling, for folk stjeler katter. Ikke bare det, de blir torturert og drept. De blir sett på som udyr av mange. Jeg vet det er ei i nabolaget her jeg bor nå som stjeler katter. Eller "hjelper" katter som hun kaller det. Ikke fader om min katt skal ut, men så er det ikke lov med utekatter heller da, på grunn av denne damen og alt for mange klager og krangler. 

Anonymkode: 8547e...998

Katter har det absolutt best over å få muligheten til å gå ute. Synes du vi skal stenge deg inni et hus resten av livet, for å beskytte deg? Hadde du ikke blitt litt deppa av å sett de samme veggene hver eneste dag?

Anonymkode: 97c0a...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forstår du er preget,  men det sinnet burde du kanalisere dit der virkelig behøves- hos bedritne avskyelige katteeiere som lar deres katter dø I lidelse,  alene og forlatte!       DET er million ganger mer vanlig enn hva du beskriver. 

Anonymkode: 70654...7b0

Du må forstå at en eier lider like fullt, kan hende min katt begynte å lide, hvem vet noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ukastrert hannkatt har ingenting alene ute å gjøre. Du gjør rett i å ta deg av ham og forsøke å finne eieren. Kanskje han har stukket av og ikke finner hjem? 

:blomst: til deg. 

 

Anonymkode: 75d2d...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...