Gå til innhold

forskudd på lønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

må desverre krype til korset å spørre om forskudd på lønn.. er så ubehagelig, men er det noe spesiell måte jeg må forklare og skrive i "søknaden" til økonomiansvarlige på jobb?

eller er det like greit å gå i banken å søke lån? tenkte det blir kansje etableringsgebyr å shit også i tillegg da..

Vaskemaskin gikk til gaiken å får ikke lønn før den 15. :-(

 

Anonymkode: c0588...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bedt om forskudd på lønn to ganger og lønningskontoret har da ingenting med hvorfor du trenger noen penger på forskudd? Det kan være en ødelagt vaskemakin, en tannbehandling du mangler noen tusenlapper til eller hva som helst, de har vel ingen rett til å vite hva du skal bruke pengene på. Jeg ville sagt at pga. uforutsette utgifter lurer du på om du kan få forskudd på lønn, og det er det.

Anonymkode: 83b38...b61

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du deg ikke uten vaskemaskin i 2 uker?

Du kan jo evt delbetale eller utsette betalingen der du handler vaskemaskinen, så betaler du bare hele summen når du har fått lønn :)

Anonymkode: 7304c...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.4.2016 at 10.10, AnonymBruker skrev:

må desverre krype til korset å spørre om forskudd på lønn.. er så ubehagelig, men er det noe spesiell måte jeg må forklare og skrive i "søknaden" til økonomiansvarlige på jobb?

eller er det like greit å gå i banken å søke lån? tenkte det blir kansje etableringsgebyr å shit også i tillegg da..

Vaskemaskin gikk til gaiken å får ikke lønn før den 15. :-(

 

Anonymkode: c0588...0fb

Hvis det er aldeles tomt på andre konti (ingen sparekonto og ingen bufferkonto) så ville jeg hørt med en venninne eller en kompis om jeg fikk lov å låne vaskemaskinen til et par vasker i et par uker frem til lønn.

Dette fordi et forskudd på lønn vil jo bety at det du får når normal lønningsdag kommer er normal lønn minus det beløpet du har tatt i forskudd. Det kan være ganske så kjipt.

Har du noen muligheter til å høre med foreldre om det rentefritt vaskemaskinlån er mulig? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Mis(s)Understood skrev:

Hvis det er aldeles tomt på andre konti (ingen sparekonto og ingen bufferkonto) så ville jeg hørt med en venninne eller en kompis om jeg fikk lov å låne vaskemaskinen til et par vasker i et par uker frem til lønn.

Dette fordi et forskudd på lønn vil jo bety at det du får når normal lønningsdag kommer er normal lønn minus det beløpet du har tatt i forskudd. Det kan være ganske så kjipt.

Har du noen muligheter til å høre med foreldre om det rentefritt vaskemaskinlån er mulig? 

Men så er jo dette penger h*n skal bruke på vaskemaskin uansett da, så det spiller jo egentlig ingen rolle om det er nå eller om to uker de pengene blir brukt på vaskemaskin. 

Anonymkode: da4ea...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men så er jo dette penger h*n skal bruke på vaskemaskin uansett da, så det spiller jo egentlig ingen rolle om det er nå eller om to uker de pengene blir brukt på vaskemaskin. 

Anonymkode: da4ea...e0a

Ikke annet enn den psykologiske faktoren. 

Uansett lønner det seg å ha bestemt seg for nøyaktig hvilken maskin og hva det eventuelt koster å få den fraktet hjem og få den gamle returnert, - før man tar ut forskudd. Dette fordi forskuddet  jo ikke bør være høyere enn det absolutte behovet.

Slik jeg leser hovedinnlegget så forstår jeg det som det ikke er så mye til overs for å legge av på en spare-/bufferkonto. Det er en vond og sårbar situasjon å være i.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke alle som kan få forskudd på lønn? Min arbeidsgiver har sluttet med det. Vi må heller bruke kredittkort. Hvis du har kredittkort utsettes betalingen til etter lønning di. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...