Gå til innhold

Problemer med synet, hva kan være galt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei 22 år gammel jente, har de få siste årene fått problemer med synet. Merkelig nok synes jeg det ble verre etter fødsel for litt over et år siden. Har hatt migrene siden barneskolealder, aldri hatt aura før jeg plutselig fikk det for 3 år siden. Har dog hatt kun 4 tilfeller med merkbare synsforstyrrelser før migreneanfall i løpet av disse årene.

Jeg ser veldig godt ting på avstand, er langt i fra nærsynt. Har heller ikke problemer med å sitte på pc eller lese bøker, og siden jeg sitter mye på pc på fritiden blir det en del timer foran skjermen. Problemet mitt er synet i det daglige, når jeg ikke konsentrerer meg om tekst. Når jeg ser på samboeren min som sitter tvers over meg synes jeg ikke jeg ser ham klart - det er antydningen til dobbeltsyn (jeg må konsentrere meg veldig for å få klart bilde). Holder jeg for det venstre øyet er det stor forskjell, jeg får et veldig "forstyrrende" bilde på høyre øye. Det blir ikke blurry, men som sagt, antydningen til dobbelt. Jeg er ofte sliten i øynene, utover dagen må jeg ofte gni og "massere" over øynene. Hvis jeg har sittet lenge og jobbet på pc kan synet bli så dårlig at det blir blurry og veldig uklart når jeg lukker igjen pc'n, men bare i noen få sekunder.

Jeg har vært til optiker og fått beskjed om å prøve en lesebrille på +0,5. Jeg sitter med den nå og har vondt! Må ta den av før jeg trigger et migreneanfall. Han forstår ikke hva problemet kan være, og vil sende meg til øyelege om lesebrillen ikke gjør susen. Han sa også at jeg hadde bittelitt skjult skjeling innover på høyre øye og noe tykkere hornhinner enn normalt. Ingenting som burde gi plager, med andre ord. Vi tok alle tester som var mulige å ta hos optiker!

Jeg kommer derfor helt sikkert til å få en avklaring på dette senere, men jeg lurer på om noen andre har hatt samme problemet? Kanskje det finnes en eller annen "ekspert" som har en teori på hva som feiler øynene mine? :)

Anonymkode: dd20b...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker også skjeve hornhinner, og kanskje samsynsproblematikk? Jeg er skjult skjeløyd, du ser det ikke engang, men mangler fullstendig samsyn. Det kan være ganske slitsomt, blir fort sliten i øynene, får hodepine, og ting kan oppleves "blurry", eller halvveis dobbelt. Men ved helt mangel på samsyn så blir man ganske klumsete. Litt som å være konstant brisen :PGå til en annen optiker for en second opinion. Det er ikke uvanlig at de sier vidt forskjellige ting, dessverre.... 

Anonymkode: 7056b...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker også skjeve hornhinner, og kanskje samsynsproblematikk? Jeg er skjult skjeløyd, du ser det ikke engang, men mangler fullstendig samsyn. Det kan være ganske slitsomt, blir fort sliten i øynene, får hodepine, og ting kan oppleves "blurry", eller halvveis dobbelt. Men ved helt mangel på samsyn så blir man ganske klumsete. Litt som å være konstant brisen :PGå til en annen optiker for en second opinion. Det er ikke uvanlig at de sier vidt forskjellige ting, dessverre.... 

Anonymkode: 7056b...1ac

Ser du også dobbelt på hvert enkelt av øynene alene når det andre øyet er lukket?

(Jeg er ikke TS)

Anonymkode: 6f512...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...