Gå til innhold

En liten utblåsning. Mor uten selvinnsikt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Argh!!! Nå er jeg så utrolig oppgitt, og det over min egen mor! Jeg er helt oppgitt over hvor enormt lite selvinnsikt det er mulig å ha. Hun har nettopp gått ut døra her, og jeg blir sliten bare av tanken på å ha henne på besøk. Hun snakket nedlatende om alt og alle, uten å ense sin egen rolle og situasjon. Eksempelvis:

- Hun snakker nedlatende om alle som er overvektige, men er på god vei til å bli det selv.

- Hun fryder seg over alle som har et dårlig forhold til sine svigerbarn (snakker om det som om hun synes det er veldig synd på dem, men ganske tydelig for oss som kjenner henne at hun hever seg litt over de som har havnet i denne situasjonen), men ser ikke at hennes egne svigerbarn bare omgås henne så mye som de må, fordi hun rett og slett ikke er enkel å ha noe med å gjøre,

- Hun kan sladre om folk som har barn med ekstra utfordringer (type atferdsvansker etc), men snakker ikke så mye om at et barn i nær familie utredes for en diagnose.

- Hun synes det er så egoistisk av andre å ikke vise interesse for en lidelse hun har, men viser selv null interesse for f.eks min jobb eller andre viktige ting i mitt liv.

Jeg er ikke tøff nok til å konfrontere henne med dette, så situasjonen forblir vel uforandret, men jeg forundres stadig: Er det virkelig mulig å ha så lite selvinnsikt??????? 

Anonymkode: 02c4d...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi velger ikke våre foreldre og noen ganger kommer det nok utgaver med mindre selvinnsikt.

Jeg tror ikke det hjelper å blåse ut til henne - eller det vet jo du egentlig best, kanskje er det akkurat det som fungerer? 

Hvis ikke: blås det ut her, eller skriv det ned og få det ut. Så er du klar for neste møte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik du beskriver denne personen - mor eller ei så virker hun ikke riktig klok. Tenk å si sånt om deg. Du er nok ikke den eneste som får gjennomgå. Men å kalle det en svigermor, det er vel litt drøyt for hun gjør ikke en oppgave som svigermødre faktisk skal gjøre (sånn tradisjonelt sett).

Anonymkode: bfed6...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg smått om min egen mor. Bare å nikke, smile, snakke sakte og forståelig, ikke heve stemmen for da fyrer det løs. 

Anonymkode: eaa01...689

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det er mulig. Jeg har selv familiemedlemmer som oppfører seg helt likt. Alt er bare falskt falskt falskt.

Anonymkode: a9856...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte nesten le når jeg leste innlegget ditt, dette kunne vært min ekssvigermor😉 

Som din mor kritiserte hun ofte barn med adferdsvansker, men fortalte aldri om sitt eget barnebarn som har ADHD. Hennes barn og barn var feilfri, og var det noen av de som gjorde noe galt var det alltid alle andres feil. Hennes barn var verdens beste venner (sannheten var at to av de ikke snakker sammen) og barnebarna eksemplariske skolelys. Lista er lang og omgivelsene betraktet henne som litt kort siden hun pyntet alltid på sannheten, og trodde at alle rundt henne trodde på det hun sa....

Anonymkode: 2acb7...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har ingen av de noe med. Jeg aner ikke hvordan hun mener at dette er riktig, eller sant en gang? en ting er å finne opp ting men å dikte opp den historien for så plystre seg forbi ting som dette er ikke særlig kult. Også er det ikke lov.

Anonymkode: bfed6...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å ha så lite selvinnsikt ja, og det er mulig å ha enda mindre også. Jeg har en i nær familie som fullstendig mangler selvinnsikt. 

Anonymkode: d5c0d...a8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...