Gå til innhold

Feste varmpumpe på vegg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en varmepumpe som jeg skulle fått festa på vegen. Hvor har dere kjøpt det? Ser de har på Jula til 599. Finnes det noe sted som er billigere og som er sikkert? 

Anonymkode: c703b...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke så mye om vannpumpe, men skulle jeg ha kjøpt ei - så har støy av pumpen vært noe av det jeg ville ha tatt hensyn til. Har ikke kjøpt vannpumpe fordi den har vært billig - tenker kvalitet og brukervennlighet og ikke minst stillegående. 

Anonymkode: 88ca7...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med du spør etter veggfester til varmepumpe, ikke selve varmepumpen. Men også her er det viktigere å finne gode og egnede fester enn billige fester, siden innfestingen har så mye å si for støynivået. Faktisk ville jeg anbefalt deg å heller sette utedelen på et stativ på bakken enn å feste den i veggen dersom du har mulighet til det, siden vibrasjoner og støy har veldig lett for å forplante seg i veggen. Dette er i alle fall rådet vi fulgte når vi installerte vår varmepumpe, og vi hører knapt at den går. :) 

Anonymkode: 26506...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med at den skal festes i muren, eller var det IKKE i muren? Mine foreldre sin varmepumpe bråker helt syykt, fordi den er montert feil og vibrerer derfor. 

 

Det kan ikke være så langt fra utedelen til innedelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, MiniMjau skrev:

Det er noe med at den skal festes i muren, eller var det IKKE i muren? Mine foreldre sin varmepumpe bråker helt syykt, fordi den er montert feil og vibrerer derfor. 

 

Det kan ikke være så langt fra utedelen til innedelen. 

Jeg mener å huske montøren sa at det var bedre å feste i grunnmur enn på panel/reisverk, siden grunnmuren er mer solid/stabil og vibrasjonene ikke forplantet seg like godt, men at det aller beste mot lyd/vibrasjoner var stativ på bakken. 

Anonymkode: 26506...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...