Gå til innhold

Når opplevde du liv i magen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er førstegansgravid i uke 14, og lurer på når dere for første gang kjente liv, og hvordan det føltes?

Anonymkode: 4b04d...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trooor det var rundt uke 15-16. Kjennes som veldig svak kiling fra innsiden og luft i magen på steder hvor tarmene ikke ligger om du skjønner :) Hører folk beskrive det som veldig forskjellig da. Ikke lett å skille mellom luft og spark i starten. Må liksom kjenne godt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var uke 23 før jeg var sikker på at det var det jeg kjente. Når jeg tenker litt tilbake så var det vel noe bevegelse i uke 22 som mest sannsynlig var babyen, bare jeg som ikke skjønte det:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 17, men var ikke sikker før uke 18 :)

Kjentes ut som om noen poket meg fra innsiden av magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 18 med første, og tydelige spark. Nr. 2 kjente jeg bobling allerede i uke 12, men kjente ikke tydelige spark før ut i uke 20. Med nr. 2 Har jeg morkake forran 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann rundt uke 15-16, men skjønte ikke helt at det var det jeg kjente før jeg var på ul i uke 19 og fikk se bevegelse samtidig som jeg kjente den.

Med nr 2 og 3, uke 13-14.

Anonymkode: bea76...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rundt uke 16-17 alle tre gangene. Hadde morkaken på forsiden alle gangene. De første bevegelsene kjentes ut som kiling, som om noen satt inne i magen min og kilte meg med noe mykt. Etterhvert ble det mer og mer tydelige bevegelser og spark, jeg kunne kjenne at h*n snudde seg o.l. Det er ikke lett å skille mellom luft og spark i starten og når man er gravid tolker man jo det meste fra magen som at det kommer fra babyen. Når jeg ikke er gravid har jeg ofte kjent noe fra magen som jeg vet jeg ville tenkt var bevegelser hvis jeg var gravid og som kjennes akkurat ut som de første bevegelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annypanny

Jeg er førstegangs, og var ikke sikker på at det var spark jeg kjente før i uke 20. Var som noen små, svake dult nederst i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rundt begynnelsen av uke 17 første gangen. 

satt i sofaen, og plutselig var det som om en boble vokste og forsvant igjen, varte ca 1-2 sek. kjente det nede, kanskje halveis mellom underlivet og navle.. skvatt til i hodet (spratt ikke opp og veivet med armer altså) og tenkte; oi! det kan ha vært babyen! har følt akkurat det samme 2-3 ganger siden.. er nå 18+3 :) Jordmor sa at det er nok babyen jeg har kjent. det var en veldig myk/lett bevegelse :) 

(jeg har morkaken på baksiden mot ryggen)

Endret av supernaturalfan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 18, kjentes først ut som leamus men gikk over til spark både jeg og mannen kunne kjenne og se på utsiden i løpet av en dag (ble litt overrasket over det kan man si).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 19. Kjentes ut som mye luft i magene, men det oppførte seg ikke som normalt, og var ikke plassert der tarmene lå. Har kjent noe lignende før, men er usikker på om det var fosteret eller luft. Førstegangsgravid.

Anonymkode: 940c2...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 17-18 uker på vei, men jeg kunne ikke være sikker på at det var babyen før i uke 19. Før det trodde jeg det var luft i magen og at jeg bare innbilte meg at det var bevegelse, spesielt siden det pleier å bli mye liv etter at jeg har spist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Førstegangs, boblende innvendige spark fra uke 14, utenpå fra uke 16. 

Anonymkode: ca130...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente liv rundt uke 16-17 første gang (husker at jeg hadde kjent det en liten stund på ordinær ultralyd i uke 18). Med andremann kjente jeg det enda litt før, i uke 14-15. Det var veldig rart gang nr to, for da husker jeg at jeg lå i sofaen, og mannen min lå med hodet i fanget mitt, da begge kjente et helt tydelig spark samtidig. Deretter tror jeg det gikk flere dager til neste bevegelse jeg kjente. Men hos meg har det ikke vært stort forskjell på innvendige og utvendige spark, dvs. at mannen har kjent sparkene like etter at jeg har begynt å kjenne dem selv. Men jeg har hatt veldig aktive babyer, da, særlig nr to. Han var en stor og svært aktiv gutt som fratok meg mye nattesøvn fra rundt uke 20. Han viste seg utrolig nok å være en usedvanlig rolig baby når han kom ut, og er en ganske sindig kar som 2-åring. Dvs. i den grad man skulle tro det var noe samsvar mellom aktivitet i magen og etterpå, så kan det tydeligvis variere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt i uke 19, men var ikke sikker før i uke 21 :) Jeg synes den beste måten å beskrive det på er leamus :) Jeg gikk og kjente etter de boblene alle snakker om men jeg skjønner ikke hvordan man kan sammenligne det med bobler som sprekker. Kjentes overhodet ikke sånn ut for meg. Kjentes ut som leamus først, som ble kraftigere, og etterhvert erstattet med små dult :)

Anonymkode: b90a1...d19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...