Gå til innhold

Familieselskap-hva synes du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Noen synes dette er baare koselig og vi må jo treffes oftere og lalala,

andre synes det er litt som tannlege-besøk-

smule slitsomt, men nødvendig? :fnise:

 

Jeg for min del synes familieselskap er greit nok det-Har en litt spesiell familie selv,

men har gudskjelov noen som det er OK å snakke med i selskaper og sånt-

som kusina mi og fetteren min. Ellers går det mye i smalltalk ja.;)

Svigerfamilien min er koselige folk stort sett.Stor svigerfamilie.

 

Når drar dere i familieselskaper?

"Hver gang anledningen byr seg?  Eller kun ved spesielle anledninger?;)

Bor en nærme er det jo forsåvidt greit, men jeg bor

ikke 5 min unna og må derfor planlegge litt i forhold til jobb og livet ellers.

Vet btw at det ikke bare gjelder meg, har andre i familen som også bor myye lenger unna

enn meg og må planlegge ihvertfall 2 dager fri fra jobb om familieselskapet er på en hverdag.

Skjønner jo at det er mer "synd" på dem i forhold til planlegging om sånt.

 

Lurer også på hva folk synes om å dra i familieselskap på hverdager.

Personlig synes jeg dette er litt væl slitsomt og i hvertfall når en må ta fri fra jobb for

å rekke å dra dit. Ta fri for å dra i 50-årslag til tanten din

er vel ikke noe alle sjefer synes er så kult?

Synspunkter?:)

 

 

Anonymkode: 4c2de...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vis det er sånn at man må ta fro hver måned for å gå i selskap så er det vel litt mye synes jeg da. Hva med slekts treff en gang i halvåret og feiere det som skal feies? Uten om jul da seff. Jeg har vant med at bursdag feirer man med bare nærmeste familie. Mor far og barn og kansje besteforeldere. Jeg vet ikke har ikke så mye meninger rundt det siden det ikke høres ut som et stort problem... 

Anonymkode: 4e477...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente ikke at man må ta fri hver eneste måned, men de gangene noen bestemmer seg for

å holde familieselskap midt i en ukedag når folk flest jobber og har skole så må det jo planlegges-

spesielt om man bor langt unna.

 

Jeg har opplevd folk som mener at man må treffe heele familien minst en gang i måneden eller

hver tredje måned. Synes dette høres voldsomt ut.

Har man besteforeldre og svigers rett nedi gata så kan jeg forsåvidt skjønne at man har anledning til å treffes

ofte, men da må man jo også være typen til å ville treffes ofte.:)

50-års lag er jo rundt tall, så det er jo veldig "Typisk Norsk" (her prøver jeg å referere til

Petter Schjerven programmet;) 

å skulle feire med brask og bram og hele familien da.:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drar når anledningen byr seg, med mindre det er spesielle grunner til at vi ikke kan. Jeg har relativt stor familie, mens samboerens familie er litt spredd. Derfor er det ofte litt problematisk å få alle samlet hver gang, derfor drar vi hver gang vi har muligheten, selv om det blir litt tett mellom noen ganger. 

Selskap på hverdager er ok av og til, dersom man bor nærme hverandre. Men som oftest noe som bør legges til helg, av de grunnene du nevner. Synes det er litt dumt om det legges opp til at enkelte av gjestene må ta fri hele/halve dager og reise ett stykke for å komme seg frem og tilbake på en tirsdag. Svigermor mener at det ikke er så nøye, fordi " det er jo ikke obligatorisk å komme". Men man vil jo gjerne komme og da synes jeg man bør tenke  litt på hva som passer for de som skal komme også. Sånn at ikke en familie blir ekskludert gjentatte ganger fordi ingen tenker på de når de skal arrangere noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor langt borte fra familie, så vi er aldri i familieselskap, og det er noe av det jeg savner.

Foretrekker selskap i uken om man bor nærme, og i helgen om man bor langt borte. Liker best hvis det ikke er veldig høytidelig med oppmøteplikt, slik at barna slipper å skullke fotballtreninger etc. Men konklusjonen er at jeg liker det, og synes det er en fin måte å møte familien på :-)

Anonymkode: 43486...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel hos mine besteforeldre ca. hver  3. uke. Da er gjerne moren min, onkelen min og fetteren min der og. Det er ikke regnet som selskap, men vi stikker innom og lager middag eller bestiller noe. De er så gamle at de orker/klarer ikke lage videre mat selv, og trenger ellers mye hjelp i hverdagen, blant annet til å betale regninger. 
Nå bor vi alle i samme by, og det er ca. 8 min mellom dem og meg med bil.
Jeg syns det er veldig hyggelig, og vi vet ikke hvor lenge vi har dem her, så benytter muligheten mens den er her, og de er her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Familieselskap med min egen familie er hyggelig og noe jeg gjerne drar i, mens familieselskap med kjærestens familie er definitivt noe jeg kvier meg mer for :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater alt sånt, men har heldigvis ikke en stor familie som er opptatt av det heller. Jeg misliker det såpass sterkt at jeg unngår alt av selskap, bryllup, begravelser, 17.mai, konfirmasjoner osv osv. Ser virkelig ikke poenget med slikt. Mulig jeg mangler et gen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater familieselskaper. Nå er det bare mine foreldre + mine 2 søsken igjen, det er alltid hyggelig å treffe de. Men husker da jeg ble sendt på ferie opp til min familie om sommeren og sånn. HATA det.  

Anonymkode: 2dcc4...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.4.2016 at 18.44, TøydukkeAnna skrev:

Jeg er vel hos mine besteforeldre ca. hver  3. uke. Da er gjerne moren min, onkelen min og fetteren min der og. Det er ikke regnet som selskap, men vi stikker innom og lager middag eller bestiller noe. De er så gamle at de orker/klarer ikke lage videre mat selv, og trenger ellers mye hjelp i hverdagen, blant annet til å betale regninger. 
Nå bor vi alle i samme by, og det er ca. 8 min mellom dem og meg med bil.
Jeg syns det er veldig hyggelig, og vi vet ikke hvor lenge vi har dem her, så benytter muligheten mens den er her, og de er her :)

Veldig klokt tenkt:) Alle besteforeldrene mine er borte nå,og jeg er glad nå at jeg tilbragte tid med dem. Det er litt spesielt med besteforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man treffes en en ettermiddag er det greit, men å sitte å glo på hverandre i en eller flere dager synest jeg er tull. Det er tvangskosing, og ikke noe annet.

Anonymkode: e6b61...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er hyggelig :) Har en veldig fin familie. Alle bor på hver sin kant av landet, så vi møtes stort sett når folk har fri. Bursdager, påskemiddag, romjulsmiddag og sånn.

Ingen som inviterer midt i uka. Her har vi folk som bor helt fra Trøndelag til Sørlandet. Så alle skjønner at det ikke går. Men vi er invitert på en bursdag 8-9 timer å kjøre en helg da. Noe som blir litt utfordrende da jeg jobber fredagen før og mandagen etter. Men heldigvis går det an å ta fly! 

Anonymkode: f8633...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...