Gå til innhold

Hva gjør jeg nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Saken er slik; pga flytting til kjæresten min til høsten,  i en ny kommune, har jeg nylig levert oppsigelsen min på jobb. Jeg har ingen fast jobb å gå til, skal arbeide på timer i helsevesenet frem til jeg får en fast stilling. Det er vanskelig for meg å gå på intervjuer nå siden jeg bor 3 timer vekk, derfor må vi gjøre det på denne måten.

 

Men, jeg er for øyeblikket sykemeldt. Oppsigelsen ble levert ca en uke etter at jeg ble sykemeldt. Har nå akkurat fått diagnosen ms. Jeg vet ikke alvorlighetsgrad eller hva som skjer videre nå. Men hva skjer om jeg har behov for ytterligere sykemelding? Er det mulig å være sykemeldt utover oppsigelsestiden på 3 mnd? Si at oppsigelsestiden min er til 01.08, og jeg er sykemeldt til 01.09. Vil ikke karantenen for arbeidsledighetspenger løpe før sykemeldingen er gått ut? 

Anonymkode: f3895...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke sykmelding påvirker oppsigelsestiden etter det jeg har hørt,men skal ikke si det for sikkert.Dette er nok lurt å ta opp med legen,eller NAV.

God bedring!

Anonymkode: b4a1a...21f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Du kan fortsette å være sykemeldt, men etter at oppsigelsestiden har gått ut er det nav som blir arbeidsgiver. Jeg har nylig styrt med dette selv. Du må søke sykepenger fra nav når oppsigelsen har gått ut. (evt litt før, sjekk saksbehandlingstid på nettsidene til nav) Dersom du blir friskmeldt og er uten jobb, kan du søke om dagpenger, men må da ha karantene i 12 uker siden du sa opp selv.

Lykke til. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...