Gå til innhold

Skal bake spidermankake.. Hjelp..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lovet 6åringen at jeg skal bake spidermankake til han. Feiringen er til søndag.

Tenkte å  lage et rundt sukkerbrød og kle det.. men burde jeg bruke fondant som jeg lager, eller marsipan? Kan jeg bruke Idun konditorfarge fra butikken, eller blir ikke den sterk nok?

Tenkte å tegne spindelvev.. Men hva skal jeg bruke? melis? Hvordan får jeg den lik svart?

Må pynte mer og, men aner ikke med hva. Kanskje spiderman eller noe. Fondant eller marsipan?

Anonymkode: 6f444...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har laget det ved et par anledninger. Laget sukkerbrød med kakao og eggedosissmørkrem inni (sjokoladekrem). Oppå hadde jeg marsmallowsfondant uten farge. Til pynten som var en spidermanfigur med spindelvev printet jeg ut et bilde og brukte som mal for å skjære ut figuren. Farget mmf med wilton-farger (de fra butikken blir for blasse). Spindelvevet laget jeg av melis iblandet sort konditorfarge. Langs sidene på kaken laget jeg hus med sort mmf og gule vinduer. Om du sender meg en privat melding med epost-adresse evt navn på fb så kan jeg sende deg bilde. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man wilton farger? Sender en pm for bilde. :)

 

Anonymkode: 6f444...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergtekjen
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor får man wilton farger? Sender en pm for bilde. :)

 

Anonymkode: 6f444...038

Det er dei som er frå Cacas her. Du må gå ned litt på sida for å finne dei. Eg fann berre desse ved eit raskt Google-søk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du lager mashmallows fondant, så skal du ha mashmalloes uten farge, delfiafett, melis og litt vann. Først må du la mashmallows koke på mikroen. På den oppskriften som jeg fant på nettet vil at man skal blande delfiafettet og vannet etter å ha hatt oppi melis.

Jeg har hatt delfiafettet før melis oppi mashmallows og resultatet ble mye bedre enn det som sto på den oppskriften. Du jobber med det klissete mashmallows mye bedre enn når du tar oppi melisen først.

Anonymkode: 76b60...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor får man wilton farger? Sender en pm for bilde. :)

 

Anonymkode: 6f444...038

De har på kitchen :)

Anonymkode: ab57a...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor får man wilton farger? Sender en pm for bilde. :)

 

Anonymkode: 6f444...038

Kitch'n eller Jernia har masse. Panduro pleide å ha før, vet ikke om de har nå.

Anonymkode: 45f57...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jernia selger også matfarge.

Anonymkode: df391...206

Og bokhandelen og hobbybutikker 

Anonymkode: df391...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike kaker er det beste å overlate til de som kan det. det blir heller ikke dyrere med tanke på hvor mye utstyr du trenger å kjøpe inn i tillegg til ingrediensene.

Ikke hyggelig når mor setter sammen noe som bare blir sånn halvveis. Blir lett kommentarer og erting i etterkant blant barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...