Gå til innhold

Skuffet over xsvigermor.. Overdriver jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sa overhodet det med at de kjøpte ny sykkel til hun eldste på en negativ måte. Men jeg mente det som at jeg nå ville glede minstemor med ny sykkel! 

Jeg blei såra fordi jeg sto å fortalte at jeg gledet meg til å overraske henne men den gleden fikk jeg ikke da hun allerede hadde fått ny av de!! Hvorfor skulle hun fortelle meg at de hadde kjøpt ny sykkel om den allikevel skulle stå hos far? Å hvorfor sette slike tette krav?! Den sykkelen hun har fått av meg nå er hun hjertlig velkommen til å bruke både hos meg og far! Det er jo HENNE SIN! 

Anonymkode: e4e36...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner deg godt jeg. Uff, synes virkelig synd på deg når du skriver at du gledet deg til hun skulle få sykkelen. Man gjør jo det, gleder seg til å se barnet stråle opp i glede! Ikke helt det samme når reaksjonen blir "hæ, en sykkel til...?"

Anonymkode: 1bc25...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Hev deg over det. Viss din datter fikk velge hadde hun nok gladelig byttet bort begge syklene til fordel for en harmonisk familie, så uansett hva dette var: dumskap, ubetenksomhet, - ignorer det. DET er den største gaven du kan di dattera di!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa overhodet det med at de kjøpte ny sykkel til hun eldste på en negativ måte. Men jeg mente det som at jeg nå ville glede minstemor med ny sykkel! 

Jeg blei såra fordi jeg sto å fortalte at jeg gledet meg til å overraske henne men den gleden fikk jeg ikke da hun allerede hadde fått ny av de!! Hvorfor skulle hun fortelle meg at de hadde kjøpt ny sykkel om den allikevel skulle stå hos far? Å hvorfor sette slike tette krav?! Den sykkelen hun har fått av meg nå er hun hjertlig velkommen til å bruke både hos meg og far! Det er jo HENNE SIN! 

Anonymkode: e4e36...be4

Har hun gjort lignende med andre ting? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor er rar. Du sa du hadde kjøpt sykkel så går hun å kjøoer en til .. Merkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎27‎.‎04‎.‎2016 at 20.59, Biloba skrev:

Det høres ut som svigermor kan ha oppfattet det som kritikk da du sa at eldste datter alltid har fått sykkel av dem og yngste aldri. Og så har hun prøvd å gjøre litt opp for det overfor jenta. Det ble jo litt kjedelig for deg, hvis du tror svigermor ønsket å påvirke den opplevde verdien av din gave bør du kanskje ikke gi henne så mye informasjon i forkant av gaver og overraskelser.

Dette tror jeg også. Så ja, du overreagerer litt. men det er lett å reagere sånn, har gjort det selv også flere ganger. Tanken var nok god, og det hele beror på litt missforståelser.

Og selv med 5 min mellom hjemmene så er det faktisk litt styr med sykler fram og tilbake... (er der selv, med 3 sykler+sparkesykler som stadig skal flyttes på...) Ikke at det helt forsvarer å ha dobbelt sett. Men jeg tenker at dette er noe du og faren bør avklare, uavhengig av xsvigermor. Antar at det er dere som må sørge for å flytte sykkel fram og tilbake, ikke xsvigermor.

Og her får minstemann se laaangt etter helt ny sykkel. Men han er foreløpig strålende fornøyd med å arve. Så lenge man tar godt vare på syklene så er ikke det noe problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa overhodet det med at de kjøpte ny sykkel til hun eldste på en negativ måte. Men jeg mente det som at jeg nå ville glede minstemor med ny sykkel! 

Jeg blei såra fordi jeg sto å fortalte at jeg gledet meg til å overraske henne men den gleden fikk jeg ikke da hun allerede hadde fått ny av de!! Hvorfor skulle hun fortelle meg at de hadde kjøpt ny sykkel om den allikevel skulle stå hos far? Å hvorfor sette slike tette krav?! Den sykkelen hun har fått av meg nå er hun hjertlig velkommen til å bruke både hos meg og far! Det er jo HENNE SIN! 

Anonymkode: e4e36...be4

Selv om du ikke sa det på en negativ måte, eller mente det sånn, så kan det fort oppfattes sånn likevel. Hun ble jo minnet på at de hadde forskjellsbehandlet barna. Det gjorde sikkert vondt for henne også. Så ble det løst på en litt dum måte. Sånn blir det av og til.

Og jeg mener fortsatt at dette er noe du og faren burde snakket om. Siden du mener sykler er noe som benyttes begge steder. Så slipper dere sånne missforståelser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet mener jeg at foreldre bør ordne med utstyr selv for barna, for å slippe å krangle om det økonomiske og at den ene parten hele tiden glemmer å ta med tingene til når barnet skal til den andre parten.

Men her ser det jo ikke ut som om at det var det som var problemet. Dere hadde jo ikke kranglet om det økonomiske og dere bor bare 5 min fra hverandre, så jeg syns svigermor er merkelig her.

Kan hende hun ble litt snurt da du sa du hadde kjøpt ny sykkel til minste, siden den største hadde fått av dem. Men det får jo være måte på å være hårsår også da! Det er jo bra dere deler utgiftene på at den ene får sykkel av far og den andre av mor, så syns det er merkelig av svigermor å bli sur for noe sånt, om det er tilfelle. 

Anonymkode: cdd61...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.4.2016 at 21.47, AnonymBruker skrev:

Poenget var ikke at en sykkel fra finn ikke er like bra! Men hvert eneste år har hun eldste fått ny sykkel... Å hun minste arvet... Vi som har vokst opp med større søsken vet vel hvordan det føles å alltid arve etter de større... Det er litt moro å få noe nytt selv å en gang! 

Den sykkelen står låst på utsiden av huset så ser ikke helt problemet med det.. Dessuten er de jo bare hos han 6 dager i mnden... 

Anonymkode: e4e36...be4

Har alltid arvet sykkel etter mitt eldre søsken. Hvorfor gå ut med større summer x2 når barnet vokser opp? DET er sløsing med penger. Ja, svigemor kunne snakket mer med deg om det, men det kan jo tenkes at hun oppfattet det som kritikk? Spesielt siden hun ikke er din svigermor lengre, men var det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken var god. Jeg skjønner at det er unødvendig å kjøpe ny sykkel til alle barna om de behandler de så fint at de kan arves. De kjøpte nok sykkel fordi de fikk dårlig samvittighet. Da en brukt en fordi den ikke skulle arves videre + at hun da hadde to. Timingen var unødvendig. Hvis hun mente at jenten trengte to sykler, burde hun ha ventet til du hadde fått gitt den du hadde kjøpt. Og så lurer jeg på om de andre barna også har sykkel begge steder?

Anonymkode: 89780...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...