Gå til innhold

Neseoperasjon Norge (anbefalinger?)


Haviken

Anbefalte innlegg

Vurderer for øyeblikket å ta neseoperasjon i Norge, og lurer på om noen har anbefalinger av kirurger? Vet det finnes flere tråder om dette, men er veldig mange gamle, og en del av de er det bare et par svar på. Velger å tro at også kirurgene i Norge blir bedre med tiden.
Har vært på konsultasjon hos Morten Haug allerede, og vurderer også Tormod Westvik på Aleris Colosseum. 

Noen som har erfaringer med disse eller andre? Neseoperasjonen min innebærer fiksing av nesetuppen for det meste. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter å ha sett mannen gå gjennom dette (full rekonstruksjon nødvendig etter brudd og påfølgende kollaps av skilleveggen) må jeg bare få sagt at uansett hvem du velger vær sikker på at rekonvalens tiden og smerten virkelig er verdt det og at nesetippen er så plagsom at du ikke kan klare leve med den som den er..

Anonymkode: 6e2ed...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha sett mannen gå gjennom dette (full rekonstruksjon nødvendig etter brudd og påfølgende kollaps av skilleveggen) må jeg bare få sagt at uansett hvem du velger vær sikker på at rekonvalens tiden og smerten virkelig er verdt det og at nesetippen er så plagsom at du ikke kan klare leve med den som den er..

Anonymkode: 6e2ed...cb9

Er helt sikker på at jeg vil dette, vært sikker i mange år, og er forberedt på smerter og alt som følger med ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha sett mannen gå gjennom dette (full rekonstruksjon nødvendig etter brudd og påfølgende kollaps av skilleveggen) må jeg bare få sagt at uansett hvem du velger vær sikker på at rekonvalens tiden og smerten virkelig er verdt det og at nesetippen er så plagsom at du ikke kan klare leve med den som den er..

Anonymkode: 6e2ed...cb9

Dette er gjerne en liten pris å betale for de som har riktige årsaker til operasjon. 

Anonymkode: d239f...c1b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er gjerne en liten pris å betale for de som har riktige årsaker til operasjon. 

Anonymkode: d239f...c1b

Ja, det vil jeg påstå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følger med, da jeg må rette opp en skillevegg og nesa etter et brudd så jeg kan få puste igjen. Vil gjerne ha en god kirurg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har operert meg hos Morten Haug på Teres Nobel i Oslo. Fornøyd med resultat og oppfølging, så det anbefales.

Men som sagt oppe her, så er smertene og dagene etterpå ganske så intense. En av dagene var ansiktet så hovent at jeg ikke kunne lukke opp øynene og måtte bare ligge hele dagen uten å se.. Man føler seg helt mørbanket, blå og gul i ansiktet og intenst verk.

Jeg er fortsatt glad jeg gjorde det, resultatet er verdt smerten, men skulle ønske jeg var bedre forberedt på tiden etterpå. 

Så forbered psyken din litt :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt hos Morten Haug og er veldig fornøyd med resultatet!

Anonymkode: 1428c...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos Morten Haug, snart 3 mnd siden operasjonen. Veldig fornøyd, nesa passer perfekt til ansiktet. Var ikke sånn at jeg ble helt annerledes, mange venner/kolleger/familiemedlemmer som ikke merker engang at den er operert.

Anonymkode: 2fe25...217

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Er det lov å spørre hvor mye ca dere betalte? Operasjonen min kommer på opp mot 50 000..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 27. april 2016 at 21.54, KaDust skrev:

Følger med, da jeg må rette opp en skillevegg og nesa etter et brudd så jeg kan få puste igjen. Vil gjerne ha en god kirurg. :)

Jeg opererte neseskilleveggen på Livisenberg og var kjempefornøyd med både operasjonen og oppfølgingen der. Jeg vil helst ikke skrive navn på kirurger. Men om man velger et sted og en kirurg som gjør mange slike operasjoner, så er man i alle fall litt sikret. 

Plastiske operasjoner har jeg ikke noen forutsetninger for å uttale meg om, men ville sjekket nøye om det hadde vært aktuelt. En plastisk kirurg skal jo ha estetisk sans, på en måte være en kunstner i tillegg til kirurg. 

Anonymkode: 66448...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Lovisenberg

Anonymkode: 66448...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opererte neseskilleveggen på Livisenberg og var kjempefornøyd med både operasjonen og oppfølgingen der. Jeg vil helst ikke skrive navn på kirurger. Men om man velger et sted og en kirurg som gjør mange slike operasjoner, så er man i alle fall litt sikret. 

Plastiske operasjoner har jeg ikke noen forutsetninger for å uttale meg om, men ville sjekket nøye om det hadde vært aktuelt. En plastisk kirurg skal jo ha estetisk sans, på en måte være en kunstner i tillegg til kirurg. 

Anonymkode: 66448...310

Ja, altså hele nesa mi skal jo rettes opp så antar at det går under plastisk kirurgi? Jeg er ikke helt sikker. Skal til øre-nese-hals legen min igjen i slutten av Mai, så skal høre da. :Nikke:

Takk for tipset om Lovisenberg, skal absolutt sjekke det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, KaDust skrev:

Ja, altså hele nesa mi skal jo rettes opp så antar at det går under plastisk kirurgi? Jeg er ikke helt sikker. Skal til øre-nese-hals legen min igjen i slutten av Mai, så skal høre da. :Nikke:

Takk for tipset om Lovisenberg, skal absolutt sjekke det ut.

Bare hyggelig :) Om skjevheten er i sammenheng med en skjev neseskillevegg så går det nok ikke under plastisk kirurgi, selv om man retter opp nesa også. Da får man det nok dekket av det offentlige. Jeg ble kun operert innvendig, men så var nesen min kun skjev innvendig også. Men om hensikten for det meste er å rette opp nesen utvendig, så ville jeg heller oppsøkt en plastisk kirurg, for de har nok litt mer kunnskap om hva som er en pen nese, ikke bare hva som er en fungerende nese (at man puster godt). Men begge deler er viktig,mselvsagt :)

Anonymkode: 66448...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare hyggelig :) Om skjevheten er i sammenheng med en skjev neseskillevegg så går det nok ikke under plastisk kirurgi, selv om man retter opp nesa også. Da får man det nok dekket av det offentlige. Jeg ble kun operert innvendig, men så var nesen min kun skjev innvendig også. Men om hensikten for det meste er å rette opp nesen utvendig, så ville jeg heller oppsøkt en plastisk kirurg, for de har nok litt mer kunnskap om hva som er en pen nese, ikke bare hva som er en fungerende nese (at man puster godt). Men begge deler er viktig,mselvsagt :)

Anonymkode: 66448...310

Det er på utsiden også. Jeg brakk nesa i ung alder og den har vokst skjevt mot venstre slik at det har blitt vanskeligere å vanskeligere å puste, samt en skillevegg har kollapset. Vil gjerne at det utvendige resultatet skal se bra ut, ja. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1. mai 2016 at 20.06, Haviken skrev:

Takk for svar :) Er det lov å spørre hvor mye ca dere betalte? Operasjonen min kommer på opp mot 50 000..

Betale rett over 50.000 på nobel clinicen. Dyyrt men angrer ikke et sekund. Elsker den nye nesa mi ❤️

Anonymkode: 2fe25...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...