Gå til innhold

Irriterende/teite ting på Facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ahhhhh, kom på en superirriterende ting; Folk jeg ikke har et nært forhold til, som kommenterer på ALT jeg legger ut! Hva er vitsen? Holder vel med et Liker eller?Jo, det holder.

 

Anonymkode: 4bcfa...65d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Det finnes en tråd her på forumet, om overharing på Facebook.

Anonymkode: ad702...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.4.2016 at 8.25, AnonymBruker skrev:

Jeg har laget denne lista over irriterende/teite ting på Facebook, med masse inspirasjon fra diverse tråder her inne. Fyll på om du kommer på noe mer. :D

 

1.       Visdomsord

 

Det er gjerne damer på 50+ som har en forkjærlighet for disse bildene med dypt budskap. «Jeg har ingen lang utdannelse eller en fancy tittel, men jeg har en master i livets knallharde skole og er stolt av hvor DET har ført meg» og «Ta imot dagen med åpne armer og et smil om munnen, da kan du få en fin og koselig dag».

 

 

 

2.       Konkurranser

 

Vær så snill, ikke del alle konkurranser du er med i! Og slutt å bruke stakkarslige argumenter av typen «Buhu, jeg er syk/har vondt/har det vanskelig og FORTJENER å vinne disse skoene!». Patetisk. Bare patetisk.

 

 

 

3.       Selfier

 

Enkelte legger ut selfier flere ganger i uken. Noen ganger for å vise ny hårsveis eller et nytt antrekk, andre ganger skjules budskapet med «Ønsker alle en fin dag!» eller et dypt visdomsord. Vi forstår likevel at å vise fram deg selv er poenget. Når du er 40 år, er det bare patetisk å være så selvopptatt. Kom over deg selv!

 

 

 

4.       Hemmelighetsfulle statuser

 

Her er det to varianter. Noen er ute etter at folk skal spørre hva statusen betyr og på den måten gjøre seg interessant. Barnslig. Andre skriver noe kryptisk og når noen gidder å spørre, nei, da kan de ikke dele det på Facebook. Hvorfor skrev du noe i det hele tatt da??

 

 

 

5.       Innlogging på legevakt og sykehus uten å si hvorfor

 

Du har selvsagt ingen plikt til å fortelle hvorfor du er på legevakta eller sykehuset, men hvorfor da legge ut en status om at du befinner deg der, hvis du ikke vil si hvorfor? Du burde forstå at folk som bryr seg om deg faktisk kan bli bekymret.

 

 

 

6.       Reklamering for egen jobb

 

Utrolig kjedelig når folk til stadighet reklamerer for sin egen arbeidsplass på sin private profil. Jeg hater å bli utsatt for en sånn type markedsføring! Vær snill å skille mellom jobb og privatliv. I noen tilfeller virker slik markedsføring helt mot sin hensikt, er du frisør og til stadighet har ledige timer, vet jeg i hvert fall hvor jeg IKKE skal klippe meg!

 

 

 

7.       Mange bilder over et smalt tema

 

En del digger å dele bilder av hobbyen sin. Veldig koselig å få en sniktitt i ny og ne, men to hundre bilder i året av ting du har bakt, tegnet eller scrappet er ikke så veldig interessant. Beklager. Dette gjelder for så vidt bilder av babyen din også, 13 bilder i uka er for mye.

 

 

 

8.       Stadige kjærlighetserklæringer mellom kjærester

 

Lange og svulstige kjærlighetserklæringer mellom par på Facebook er bare kleint. Og veldig rart når dere bor i samme hus.

 

Anonymkode: 4bcfa...65d

Jammen, mange av de konkurransene man er i krever at man deler på veggen sin - selv om det egentlig ikke er lov å kreve det i følge fb-reglementet :D 
Noe som er mer irriterende, er det som skriver likt og delt - også på ting som egentlig ikke er konkurranser, de bare tror det er en konkurranse... kanskje de til og med kommenterer bildet du delte fra konkurransesiden på din vegg.... da er de jo ikke med i konkurransen...

og enda mer irriterende, venner jeg trodde var oppegående, skriver likt og delt på konkurranser fra svindlere.... 

og de glemmer å klikke på linken for å delta, det er ikke nok å like og dele, for å delta må du klikke på linken og fylle ut skjemaet, og godta å bli oppringt av hundrevis av selgere og få hundrevis av søppelmail fra ulike firmaer, selv om du er reservert mot slikt... 

 

Og en irriterende ting til hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm ja, 

du som spiller sånne fb-spill, Farmtown osv, og lar de poste på veggen din hele tia, hele veggen er full av farmtown...

jeg har spilt det selv, men passer på å klikke på den ikke del knappen... 

 

Og en irriterende ting til - venner som er med på forever living og lignende og stadig skriver snikreklame på fb-veggen sin...

"åh så deilig vær i dag, bra jeg har Forever Living sin fantastiske solkrem for hånden... pS, om du også trenger solkrem, gi meg et hint!" :D

Eller at de skriver på pm til deg og later som de  er så hyggelige... åh så kjekt bla bla... Du forresten, du er ikke intr i forever living produkter vel? :D

 

Yuck!


 

Anonymkode: 2af9e...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ahhhhh, kom på en superirriterende ting; Folk jeg ikke har et nært forhold til, som kommenterer på ALT jeg legger ut! Hva er vitsen? Holder vel med et Liker eller?Jo, det holder.

 

Anonymkode: 4bcfa...65d

Ja, jeg ønsker ikke kommentarer på profilbildet mitt i alle fall. jeg blir glad for likes... men kommentarer... så fin du er osv... nei, for da føler jeg at jeg må si takk eller klikke liker på kommentaren, og da føler jeg meg så innbilsk...

ikke kommenter profilbildet mitt pliiiiiiiiiiiiiiiiiis!
Ser sånne pene snupper som stadig skifter profilbilde og får sånne kommentarer fra venninnene: Åh så søt du er, søøøta, oh takk du er søt selv bla bla.... yuck!

Det holder å klikke liker! Snakk om smisking!

 

Anonymkode: 2af9e...498

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.4.2016 at 9.18, Badebuksa skrev:

En ting som irriterer meg, det er pretensiøse mennesker på Facebook. 

Særlig ett familiemedlem som jeg irriterer meg grønn over. ARGH

Hva betyr pretensiøs?

Anonymkode: 2af9e...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.4.2016 at 18.11, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Når det gjelder bilder synes jeg det også er tullete når noen legger ut 200 bilder i samme slengen. Det er ingen som kommer til å se på de, og 80% er uansett lavkvalitetsbilder (solnedgang gjennom skittent vindu og all slags tull). 

Anonymkode: ac245...716

Ja, jeg har et par på vennelista som legger ut en drøss på en gang.... de vises bare som et innlegg, så jeg klikker liker på innlegget, men gidder ikke gå inn og klikke liker på hvert eneste bilde... det blir for travelt... hadde nå holdt med maks 10 bilder... 

Anonymkode: 2af9e...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 27.4.2016 at 18.13, AnonymBruker skrev:

Helt enig med det du har listet opp, TS. Vil føye på alle disse nametestene! "Hva er din fødselsblomst", noe så latterlig. 

Anonymkode: 731b4...67e

Ja, folk som legger de ut, skjønner ikke at det er en grunn til at folk har laget de testene... for med det samme du klikker deg inn står det at du godtar at de får tilgang til din fb-profil... 

Anonymkode: 2af9e...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.4.2016 at 19.52, Søgni skrev:

Nå kom jeg på folk som forhandler Perfect Home, Forever Living, og hva alt heter. Virker som en del av disse bruker sin private FB-konto mer for å pushe varene sine på folk enn å poste ordinære ting fra livene sine. Som du sier, så virker denne markedsføringen mot sin hensikt, jeg får både dem, merkevaren og produktene i vrangstrupen. Misliker generelt når folk nærmest forventer at omgangskretsen skal kjøpe ræl fra dem fordi de er bekjente. Og kombinert med hvor pågående mange av disse er, så blir det mildt sagt irriterende.

Jepp, just det! Jeg har spesielt en dame... som driver med forever living. Hele veggen hennes består nesten bare om forever living... og når hun legger ut privatbilder, så klarer hun jammen legge ut snikreklame for forever dag og :D

Og hun er frekk nok til å ta kontakt med folk på pm og først late som hun bare vil slå av en liten prat, men så plutselig pusher hun innpå om produktene hun selger... hrmf!

Anonymkode: 2af9e...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.4.2016 at 18.32, AnonymBruker skrev:

En dag tikket det inn meldinger om at jeg var blitt lagt til en hel masse grusomme, rasistiske grupper på Facebook av en bekjent. Fikk helt panikk, og måtte melde meg ut av alle sammen, hvorpå han igjen meldte meg inn! Han er ikke venn av meg på FB lenger for å si det sånn! 

Anonymkode: 122f4...e9d

Det går an å klikke på noe som gjør at man ikke kan legges til igjen............... 

Anonymkode: 2af9e...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.4.2016 at 19.23, DreamOn skrev:

12.   DU MÅ IKKE GLEMME de som elsker å vise hvor høy puls, hvor mange kilometer, hvor mange kalorier og ikke minst kart over hvor de har løpt.  Hvis det er noe som bryr meg midt i ryggen så er det hvor du har løpt i dag og hvor høy puls du hadde.

 SLUTT!!!

Jammen de bruker det som motivasjon, så får de en hel heiagjeng på fb... og da må de fortsette så de ikke taper ansikt :D

Anonymkode: 2af9e...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg også over de tingene TS har listet opp. Får spesielt noia over visdomsord og hinte-statuser. 

Selv har jeg nok vært litt skyldig i nr. 7, og har nå derfor startet en egen FB-side for min hobby, så kan de som vil følge meg. (Og, nei, jeg bruker ikke mye av min private FB for å reklamere for siden min).

Anonymkode: cfb2f...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.4.2016 at 19.48, AnonymBruker skrev:

Veit ikke om dette har blitt nevnt i denne tråden allerede, men folk som skriver at dem har det helt forferdelig, eller at noe "aldeles grusomt" etter sigende skal ha skjedd med dem. Men dem gidder jo for pokker ALDRI å faktisk skrive HVA som egentlig har skjedd, som er så fryktelig ille! Men de som skriver dette, ønsker seg jo (selvfølgelig!) mest mulig oppmerksomhet og kommentarer av typen:

HERREGUD, HVA ER DET SOM HAR SKJEDD!?!!?!!?!!

GÅR ALT BRA MED DEG!??!?!?!

Anonymkode: ad702...7b0

Noe grusomt skjedde med meg, men jeg skrev ikke et ord på fb om det...

men ble irritert da jeg fikk mange kommentarer på profilbildet jeg la ut.... 

for jeg ville ikke det skulle bli offentlig at jeg var blitt syk!

Jeg ønsker ikke falsk sympati fra alle mine "nære" fb-venner - som egentlig driter i meg...

FB- er mitt tilfluktssted fra den harde virkeligheten. 
De som ikke kjenner meg tror sikkert jeg har det perfekte livet.... men sannheten er at

jeg egentlig ikke har det så bra... men det blir for privat, det er slikt bare mine nærmeste trenger å vite.

 

Anonymkode: 2af9e...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.4.2016 at 18.40, Koy skrev:

De jævla minion-quote bildene... faen så irriterende. Hva har en gul tegnefilmfigur å gjøre med dine personlige problemer egentlig? 

last ned.jpeg

eller å bli oppringt av en venn, som følte seg truffet av sitatet jeg la ut, og trodde jeg sikta til han :D hahaha hvor patetisk er vel ikke det.... 

Anonymkode: 2af9e...498

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ‎27‎.‎04‎.‎2016 at 18.08, Emera skrev:

11. SLUTT å legge alle på vennelista til i all verdens grupper. Hva skal jeg i vilt fremmede "Eva" sin gruppe "Evas hekleduker?" Det irriterer meg at det faktisk er mulig å legge til folk i grupper uten å invitere dem først. 

Ja, er så veldig enig, det der er en direkte uting, at man blir lagt til grupper uten at man vet det selv! Plutselig ser man at man er medlem av en gruppe man absolutt ikke står inne for, har skjedd meg, fryktelig irriterende! Man kan selvsagt melde seg ut igjen, men svært irriterende om man har vært medlem lenge uten å ha lagt merke til det.:sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes facebook bare er irriterende nå... jeg får så masse snikreklame på newsfeeden min. Liker instagram bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎27‎.‎04‎.‎2016 at 8.25, AnonymBruker skrev:

Jeg har laget denne lista over irriterende/teite ting på Facebook, med masse inspirasjon fra diverse tråder her inne. Fyll på om du kommer på noe mer. :D

 

1.       Visdomsord

 

Det er gjerne damer på 50+ som har en forkjærlighet for disse bildene med dypt budskap. «Jeg har ingen lang utdannelse eller en fancy tittel, men jeg har en master i livets knallharde skole og er stolt av hvor DET har ført meg» og «Ta imot dagen med åpne armer og et smil om munnen, da kan du få en fin og koselig dag».

 

 

 

2.       Konkurranser

 

Vær så snill, ikke del alle konkurranser du er med i! Og slutt å bruke stakkarslige argumenter av typen «Buhu, jeg er syk/har vondt/har det vanskelig og FORTJENER å vinne disse skoene!». Patetisk. Bare patetisk.

 

 

 

3.       Selfier

 

Enkelte legger ut selfier flere ganger i uken. Noen ganger for å vise ny hårsveis eller et nytt antrekk, andre ganger skjules budskapet med «Ønsker alle en fin dag!» eller et dypt visdomsord. Vi forstår likevel at å vise fram deg selv er poenget. Når du er 40 år, er det bare patetisk å være så selvopptatt. Kom over deg selv!

 

 

 

4.       Hemmelighetsfulle statuser

 

Her er det to varianter. Noen er ute etter at folk skal spørre hva statusen betyr og på den måten gjøre seg interessant. Barnslig. Andre skriver noe kryptisk og når noen gidder å spørre, nei, da kan de ikke dele det på Facebook. Hvorfor skrev du noe i det hele tatt da??

 

 

 

5.       Innlogging på legevakt og sykehus uten å si hvorfor

 

Du har selvsagt ingen plikt til å fortelle hvorfor du er på legevakta eller sykehuset, men hvorfor da legge ut en status om at du befinner deg der, hvis du ikke vil si hvorfor? Du burde forstå at folk som bryr seg om deg faktisk kan bli bekymret.

 

 

 

6.       Reklamering for egen jobb

 

Utrolig kjedelig når folk til stadighet reklamerer for sin egen arbeidsplass på sin private profil. Jeg hater å bli utsatt for en sånn type markedsføring! Vær snill å skille mellom jobb og privatliv. I noen tilfeller virker slik markedsføring helt mot sin hensikt, er du frisør og til stadighet har ledige timer, vet jeg i hvert fall hvor jeg IKKE skal klippe meg!

 

 

 

7.       Mange bilder over et smalt tema

 

En del digger å dele bilder av hobbyen sin. Veldig koselig å få en sniktitt i ny og ne, men to hundre bilder i året av ting du har bakt, tegnet eller scrappet er ikke så veldig interessant. Beklager. Dette gjelder for så vidt bilder av babyen din også, 13 bilder i uka er for mye.

 

 

 

8.       Stadige kjærlighetserklæringer mellom kjærester

 

Lange og svulstige kjærlighetserklæringer mellom par på Facebook er bare kleint. Og veldig rart når dere bor i samme hus.

 

Anonymkode: 4bcfa...65d

:fnise: Sier meg i grunn enig her, men mitt spørsmål tilbake er: hva kan en da skrive om på face? Hvis en ikke kan legge ut selfier, om jobben, om helsa, om kjærestene, om hobbyene, visdomsord man liker, bilder over smale temaer nettopp fordi man er opptatt av og bryr seg om; enten det er barn, sport, dyr, natur, mat, venner, festligheter eller hobbyer etc? :fnise: Hva blir da igjen å oppdatere?! :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe grusomt skjedde med meg, men jeg skrev ikke et ord på fb om det...

men ble irritert da jeg fikk mange kommentarer på profilbildet jeg la ut.... 

for jeg ville ikke det skulle bli offentlig at jeg var blitt syk!

Jeg ønsker ikke falsk sympati fra alle mine "nære" fb-venner - som egentlig driter i meg...

FB- er mitt tilfluktssted fra den harde virkeligheten. 
De som ikke kjenner meg tror sikkert jeg har det perfekte livet.... men sannheten er at

jeg egentlig ikke har det så bra... men det blir for privat, det er slikt bare mine nærmeste trenger å vite.

 

Anonymkode: 2af9e...498

Man bør virkelig få bestemme selv hva som skal deles på face! Føler med deg! Falsk sympati fra face venner er kvalmende. Det er viktig med et tilfluktsted når enn ikke har det så bra, håper du fikk pratet med de det gjaldt slik at du kan fortsette å ha fb som et tilfluktsted! <3 Klem til deg! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kommenterer på nye profilbilder av andre, som om de er fjortiser. "Ååå,fina!!! <3<3<3<3", "Vakreste vakra mi, fineste fine<3<3" og "du er så fin, både på innsiden og utsiden, vakreste, setter såååå stor pris på å ha deg som venn *en million hjerter*"

Og så svarer de noe sånt som "Åå, takk, du fineste vakringen!" og "Dere er så gullegode alle sammen, elsker å ha så fiiine venner<3<3<3<33<3<3<3" 

:kvalm::kvalm::kvalm:

Endret av NumberSix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, la nå folk gjøre som de vil. Dere vet det går an å blokkere folk fra news feeden? Det har jeg gjort med dem som er verst på alle de tingene😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passive agrissive status oppdateringer.

Anonymkode: 669c2...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...