Gå til innhold

Hvordan påvirker oppussing familielivet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 27.4.2016 at 10.19, AnonymBruker skrev:

Hvordan fungerte det å ta ett og ett rom? Jeg ser at en del ting, som isolering, og mer eller mindre totalrenovering, vil medføre at vi må ta flere rom samtidig, og jeg kan se for meg at om vi tar ett og ett rom så kan man kanskje finne ut etterpå at man må likevel opp igjen med veggen på rommet som er ferdig pga elektrisk eller vann/kloakk?

Uforutsette ting håper jeg vi er klare for, men det er jo en grense for alle hvor langt man kan strekke den strikken.

Hvor lang tid brukte dere, og hvor mye jobbet dere hver uke? Vi ser for oss noen timer på kvelden etter jobb i uka, også kanskje rundt en arbeidsdag hver/annenhver helg som vi bruker så vi ikke sliter oss helt ut.

Anonymkode: 2c6ec...485

Det er varierende hvor mye vi får gjort, med to små barn i hus og hvor vi begge har hver vår kroniske sykdom med varierende dagsform tar nok våre prosjekter langt mer tid enn hva andre bruker. Våre prosjekter er som sagt ikke i nærheten av å være så store som deres, og jeg kan absolutt se hvordan elektrisk opplegg, røropplegg o.l. ikke kan tas etter ett-og-ett-rom metoden. Som sagt er vårt prosjekt ikke i nærheten av å være så stort som deres, det dreier seg hos oss kun om å fjerne tusenogett lag med gammel, skrukkete, bulende, nikotingul tapet, sparkle, veggfornyer, maling og denslags. Vi har tatt 3 og et halvt rom nå, og tidsbruken er direkte pinlig. :P

Men når man står der med utstyret klart, påkledd arbeidstøy og er full av pågangsmot og tenker at "jeg kan jo sette i gang med dette rommet også, mens det andre tørker, så kan jeg sove på sofaen i noen dager mens begge rommene er i oppussingsmodus", så er det i hvertfall lurt for oss å ikke falle for den fristelsen. For ting går aldri som man planlegger, og en uke blir fort til et halvt år eller mer.

Svigers har mange prosjekter gående, og de klarer ikke gjøre seg ferdig med noen av dem. Jeg vet ikke hvor mange prosjekter de har gående per dags dato, men de har vart i flere år og er fortsatt halvferdig. Nå er det ett stort prosjekt de driver på med, som jeg faktisk har tro på at de klarer å få ferdig, for her har de leid inn profesjonelle til å gjøre mye. 

Uansett, lykke til med arbeidet. Det tar tid og kan til tider være en drittjobb, men blir deilig etterpå når man er ferdig.

Anonymkode: cfdbd...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...