Gå til innhold

Bruker dere russeklær på skolen hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Frakk? 

Anonymkode: 70e11...e71

Russefrakk, en trøndersk tradisjon. Det er en labfrakk med dekorert rygg. Bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Frakk? 

Anonymkode: 70e11...e71

I Trondheim (og kanskje andre steder) bruker man en hvit laboratoriefrakk til russebuksen. Stor plass til fargerike tegninger bakpå. Hvorfor ellers, kan andre svare bedre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sølvrosen skrev:

Russefrakk, en trøndersk tradisjon. Det er en labfrakk med dekorert rygg. Bilder

 

39 minutter siden, sofie777 skrev:

I Trondheim (og kanskje andre steder) bruker man en hvit laboratoriefrakk til russebuksen. Stor plass til fargerike tegninger bakpå. Hvorfor ellers, kan andre svare bedre på.

Takk for et oppklarende svar! Dette visste jeg faktisk ikke om. :)

Anonymkode: 70e11...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere som var russ for 2-3-4-5 år siden, var det noen/mange som ikke brukte russeklær, eller ikke var russ?

Og hva tenker dere om dem? Tapere?

Anonymkode: 21c31...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte buksa hver eneste dag gjennom hele russetiden(02) og det gjorde alle andre også. Det er jo vanlig.

Anonymkode: f29da...cf0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28. april 2016 at 12.25, sofie777 skrev:

I Trondheim (og kanskje andre steder) bruker man en hvit laboratoriefrakk til russebuksen. Stor plass til fargerike tegninger bakpå. Hvorfor ellers, kan andre svare bedre på.

Den tradisjonen er på god vei til å dø ut nå, dessverre. Jeg var russ for 3 år siden, og det var ingen på min skole som hadde frakk. Men skimtet noen frakker blant kattaelevene i russetoget, da. 

Anonymkode: 0955e...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brukte buksa hver eneste dag gjennom hele russetiden(02) og det gjorde alle andre også. Det er jo vanlig.

Anonymkode: f29da...cf0

Ok. Var det noen som ikke brukte buksa? Var de tapere?

Anonymkode: 21c31...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men dere som var russ for 2-3-4-5 år siden, var det noen/mange som ikke brukte russeklær, eller ikke var russ?

Og hva tenker dere om dem? Tapere?

Anonymkode: 21c31...474

Jeg var russ for to år siden. På min skole var det flere som ikke var russ. Det var helt akspeptert og ingen løftet øyenbrynet engang. Det avhenger nok av hvilken skole man går på.

Selv gjorde jeg lite ut av min russetid. I løpet av hele russetiden gikk jeg vel med russebuksen 3-4 ganger (inkludert 17. mai). Jeg var ikke så opptatt av det. 

Hvis du ikke vil gå med russebuksen så ofte synes jeg du ikke skal gjøre det. :) Det er ikke teit, og dersom noen vil se på deg som en taper på grunn av dette er vel de den største taperen. 

 

Anonymkode: 70e11...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var russ i 2012. De fleste brukte buksen hver dag på skolen (meg inkludert - men tok den av da jeg kom hjem), men det var også en del som brukte den 0-4 ganger i løpet av russetiden. Det var ingen som reagerte på det, og de ble heller ikke sett ned på. Hvis du ikke ønsker å bruke buksen, så er det helt i orden :)

Anonymkode: bf628...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russ 09!

Tok på meg russebuksa på ettermiddagen 30. april og beholdt den på til 17. mai. Gikk med den i konfirmasjon og. Det passet seg sånn at vi hadde bare en gymtime ila russetiden, og siden gym i russebuksa var en knute, så ble den på da og.

På overkroppen hadde jeg vanlige klær. Singleter, t-skjorter, cardigans, colleggensere, hettejakker, flanellskjorte, ting fra russeservice osv.

De fleste på skolen min gikk med den hver dag.

Tror ikke noen reagerer og tenker at du er "taper" om du ikke gidder å bruke buksa hver dag. Folk syns nok det et mer tapersk å overtenke det så sykt!

Anonymkode: cb6d7...931

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er russ nå, kommer til å gå med buksen hver dag og det gjør alle andre også. 

Går med vanlige klær på overkroppen, og superundertøy under på kalde netter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte russebukse hver gang jeg dro ut døren fra 1-17 mai. Bortsett fra en dag på skolen, da vi hadde heldags turdag med forbud mot russebukse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...