Gå til innhold

Hvis overleveringen er opprivende for sønnen..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takk for alle svar.

Hun skal levere sønnen til meg på søndag. Skal prøve å få snakket med henne da. Men er litt avhengig av at han ikke hører oss. Vil nødig han skal overhøre diskusjonen (..Som det sikkert blir)

Jeg må jo ha noen rettigheter til å bli hørt jeg også, selv om jeg er "bare" faren til barnet...

Anonymkode: 5fae1...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ikke snakk med henne ved overlevering! Snakk med henne på familievernkontoret, eller skriftlig. Hun har ingen ting hjemme hos deg å gjøre siden det eneste hun gjør er å gjøre det vanskelig for sønnen. Ikke slipp henne inn! Hun skal da bare bare kjøre sønnen til ordinært samvær, det er ingen ting å bruke tid på der og da. De har da hatt hele dagen på seg , og hele turen til å si hadet, de skal ikke gjøre det hjemme hos deg. Dette bestemmer du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lou Salome skrev:

Nei, ikke snakk med henne ved overlevering! Snakk med henne på familievernkontoret, eller skriftlig. Hun har ingen ting hjemme hos deg å gjøre siden det eneste hun gjør er å gjøre det vanskelig for sønnen. Ikke slipp henne inn! Hun skal da bare bare kjøre sønnen til ordinært samvær, det er ingen ting å bruke tid på der og da. De har da hatt hele dagen på seg , og hele turen til å si hadet, de skal ikke gjøre det hjemme hos deg. Dette bestemmer du.

Vi møtes på et offentlig sted ved overlevering. Jeg hadde kanskje tenkt til å prate med henne da. Men du mener ikke at det er lurt? 

Jeg har tenkt til å bestille time hos FKV uansett, bare for å høre hva de mener. Men har snakket med flere i samme situasjon nå, som sier at FVK har anbefalt å ha overlevering i skolen eller i BHG, så fikk litt troen på at de støtter meg på dette.

 

Anonymkode: 5fae1...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt endel episoder på dette i det siste, og tok en liten prat med min sønn ang. dette. Han sier han begynner å forstå at det ikke er mulig at vi kommer sammen mer, så han slipper å pendle fra den ene til den andre, han syns bytting av rom er forferdelig slitsomt. Jeg står ikke å duller med han men må liksom si jeg kommer til å savne han ellers blir han veldig lei seg. Dessuten prøver jeg å muntre han opp med å si at han har det jo veldig morro når han først er hos pappaen da. Han har roet seg etterhvert siden jeg hele tiden prater rundt det og om det. 

 

Anonymkode: 28d2b...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg har hatt endel episoder på dette i det siste, og tok en liten prat med min sønn ang. dette. Han sier han begynner å forstå at det ikke er mulig at vi kommer sammen mer, så han slipper å pendle fra den ene til den andre, han syns bytting av rom er forferdelig slitsomt. Jeg står ikke å duller med han men må liksom si jeg kommer til å savne han ellers blir han veldig lei seg. Dessuten prøver jeg å muntre han opp med å si at han har det jo veldig morro når han først er hos pappaen da. Han har roet seg etterhvert siden jeg hele tiden prater rundt det og om det. 

 

Anonymkode: 28d2b...3db

Da er du ihvertfall bevisst på å prøve å gjøre ting bedre..

Jeg har ei som prøver å gjøre det vanskelig, om det er for at hun ikke tenker lengre eller om hun vil at det skal "stikke" litt hos meg, vet jeg ikke.. Men tipper det siste..

Hun skjønner dessverre ikke at det er sønnen vår som blir skadelidende... 

Anonymkode: 5fae1...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde vi overlevering i går kveld. Som forventet møtte jeg jo motstand på dette...

Hun nekter.. Og hun sa faktisk at "Du vil bare at det skal bli lettere for DEG"

Men nå tenker jeg faktisk å gå videre med dette... Jeg kan ikke stå å se på at barnet mitt ikke har det bra ved overlevering.. Om hun vil det, på grunn av sin egen egoisme, så får hun stå for det..

Men noen av oss MÅ faktisk tenke på barnet...! 

Anonymkode: 5fae1...3be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde vi overlevering i går kveld. Som forventet møtte jeg jo motstand på dette...

Hun nekter.. Og hun sa faktisk at "Du vil bare at det skal bli lettere for DEG"

Men nå tenker jeg faktisk å gå videre med dette... Jeg kan ikke stå å se på at barnet mitt ikke har det bra ved overlevering.. Om hun vil det, på grunn av sin egen egoisme, så får hun stå for det..

Men noen av oss MÅ faktisk tenke på barnet...! 

Anonymkode: 5fae1...3be

Forklarte du at hun gjør det vanskeligere for barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, jabx skrev:

Forklarte du at hun gjør det vanskeligere for barnet?

Ja, det gjorde jeg..

Jeg forklarte også at barnet ikke har godt av å være i midten av en "krigssone" hver søndag.. Klart han merker at vi ikke er gode venner.. 

Hun klarer nok ikke å ta denne avgjørelsen uten å høre med pappa og advokater først..

Hun klarer heller ikke å ta denne avgjørelsen for barnet, for hun er livredd for at jeg skal "vinne" frem med mitt forslag.. Uansett hvor fornuftig det er.. 

Jeg har faktisk snakket med FVK, som anbefaler denne løsningen.. Nettopp fordi barnet blir skånet for ubehageligheter og dårlig stemning.. Og som de sa: "Så er det jo faktisk lettere for alle parter også..." .

Men hun gjør som hun pleier.. Gjøre ting vanskeligere enn de faktisk er...

Anonymkode: 5fae1...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.4.2016 at 13.48, AnonymBruker skrev:

Takk for alle svar.

Hun skal levere sønnen til meg på søndag. Skal prøve å få snakket med henne da. Men er litt avhengig av at han ikke hører oss. Vil nødig han skal overhøre diskusjonen (..Som det sikkert blir)

Jeg må jo ha noen rettigheter til å bli hørt jeg også, selv om jeg er "bare" faren til barnet...

Anonymkode: 5fae1...3be

Det er dessverre din egen holdning til egen rolle som svekker deg... Kjemp for barnet ditt! :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sørget for at bytte skjer etter skole og at dere som foreldre ikke møtes under byttet. Det er jo praktisk talt ikke nødvendig! Vi har ikke overrekking av barnet.

Anonymkode: 6699b...cc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta fram tungskyttsen. Her er det på tide å realitetsorientere eksen, helst med FVK/BV. Film neste overlevering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, MapleSirup skrev:

Det er dessverre din egen holdning til egen rolle som svekker deg... Kjemp for barnet ditt! :) 

Hei. Det jeg egentlig mente her var at barnets mor kun så meg som dette.. Hun mener at hun har mer bestemmelsesrett ovenfor sønnen enn jeg har... 

Jeg skal å time hos mekler. Jeg orker ikke å ha det slik.  

Hun kommer ALDRI til å se min side av denne saken.. Jeg håper virkelig fagfolk kommer til å gjøre det..

Har dere noen erfaringer her.. Kan de faktisk anbefale at vi skal bytte slik vi gjør nå, selv om barnet gråter? 

Anonymkode: 5fae1...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Det jeg egentlig mente her var at barnets mor kun så meg som dette.. Hun mener at hun har mer bestemmelsesrett ovenfor sønnen enn jeg har... 

Jeg skal å time hos mekler. Jeg orker ikke å ha det slik.  

Hun kommer ALDRI til å se min side av denne saken.. Jeg håper virkelig fagfolk kommer til å gjøre det..

Har dere noen erfaringer her.. Kan de faktisk anbefale at vi skal bytte slik vi gjør nå, selv om barnet gråter? 

Anonymkode: 5fae1...3be

Etter min erfaring så vil du få støtte på levering til/fra skole. Du må legge frem hvor vanskelig dette er for barnet.

I verste fall må dette løses i retten. Fvk har ingen myndighet til å bestemme, men deres råd blir ofte hørt. Pass på at de uttaler klart og tydelig, gjerne gjentar seg selv på dette punktet. 

Du skal også styre samtalen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan legge til at jeg også har et barn i den alderen og vi foretar ingen overleveringer. Det har jeg heller aldri gjort.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd dette i barnehagen jeg jobber i , foreldre som er slik og haler ut overleveringen .

Ei mor sa det til og med selv, at ungen gledet seg så og klappet i hendene helt til hun så på sin mor og så hvor trist hun var. Da gråt barnet for det skulle i barnehagen, så ikke mor skulle bli lei seg!

Både SFO og skole vil støtte deg på dette, det er jeg helt sikker på.

Anonymkode: b9803...f2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...