Gå til innhold

Hvis overleveringen er opprivende for sønnen..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør man da?

Jeg har en eks som må ha denne lange avskjeden HVER eneste gang .. 

Sønnen vår begynner selvsagt å gråte når hun skal levere han til meg..  Jeg har aldri hørt hun har sagt "kos deg hos pappa"..

Bare "jeg kommer til å savne deg, uken er så trist uten deg" etc etc.. Det virker nesten som hun VIL han skal gråte, for at det viser at han kommer til å savne henne.. Han går for øvrig i 4.klasse..

 Nå skal det være sagt at så fort moren er ute av synet, så går det over.  Men jeg føler det så unødvendig at han skal igjennom dette når han kommer til meg.. 

Jeg har prøvd å spørre henne om vi kan bytte i en ukedag, slik at han kan gå på skolen fra den ene, og hjem til den andre etter skolen. Jeg får ingen forståelse for dette. For hun må si skikkelig farvel til han.

Jeg vet ikke min arme råd.. Hva skal jeg gjøre?

Vi har 50/50 deling. Sønnen min og jeg har det helt topp ellers, det er bare denne overleveringen som er vond, både for han og meg.. :(

 

Anonymkode: 5fae1...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Silfen skrev:

Få en time hos fvk. 

Ja.. Hadde hun enda møtt opp der så...  Jeg har prøvd.. 

Anonymkode: 5fae1...3be

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor man skal "bytte" på nytral grunn.

Henting og levering skal skje i barnehage/sfo eller skole

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, MapleSirup skrev:

Det er derfor man skal "bytte" på nytral grunn.

Henting og levering skal skje i barnehage/sfo eller skole

Vi bytter for så vidt på nøytral grunn, men det er på kveldstid..  

Jeg føler ikke at det er optimalt for sønnen min. Jeg hadde håpet hun så hvor mye enklere det hadde vært for han, om han slapp dette..  Det er sønnen vår dette går utover.. 

Men jeg tror hun "tror" at barnet trenger denne lange avskjeden.. ?

 

 

Anonymkode: 5fae1...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi bytter for så vidt på nøytral grunn, men det er på kveldstid..  

Jeg føler ikke at det er optimalt for sønnen min. Jeg hadde håpet hun så hvor mye enklere det hadde vært for han, om han slapp dette..  Det er sønnen vår dette går utover.. 

Men jeg tror hun "tror" at barnet trenger denne lange avskjeden.. ?

 

 

Anonymkode: 5fae1...3be

Dere bytter jo ikke på nøytral grunn når dere har dette styret hver eneste gang der eksen din skal ta avskjed med sønnen og fortelle hvor trist det vil være å ikke ha han der den uken. 

Anonymkode: 07531...ff4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere bytter jo ikke på nøytral grunn når dere har dette styret hver eneste gang der eksen din skal ta avskjed med sønnen og fortelle hvor trist det vil være å ikke ha han der den uken. 

Anonymkode: 07531...ff4

Hei

Jeg mente bare at vi ikke byttet hjemme hos noen av oss.. Men midt i mellom.. (Antok dette var nøytral grunn) .. 

Anonymkode: 5fae1...3be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg mente bare at vi ikke byttet hjemme hos noen av oss.. Men midt i mellom.. (Antok dette var nøytral grunn) .. 

Anonymkode: 5fae1...3be

Nøytral grunn innebærer jo at det kun er en av foreldrene tilstede. Dette vil dere få støtte på av ale dere spør, tror jeg.

Å møtes i en park liksom er jo helt fjernt. Hent på SFO fra nå?

Endret av MapleSirup
rettet..
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen gutt på 9 år vil høre at mammaen skal ha det helt jævlig fordi han må vekk. Det er utrolig egoistisk av henne. Herregud, tar hun ikke til fornuften? 

Anonymkode: edd82...fc0

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ingen gutt på 9 år vil høre at mammaen skal ha det helt jævlig fordi han må vekk. Det er utrolig egoistisk av henne. Herregud, tar hun ikke til fornuften? 

Anonymkode: edd82...fc0

Jeg er enig, men far har et ansvar for å være løsningsorientert han også. Hent på SFO!! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juanita
14 minutter siden, MapleSirup skrev:

Nøytral grunn innebærer jo at det kun er en av foreldrene tilstede. Dette vil dere få støtte på av ale dere spør, tror jeg.

Å møtes i en park liksom er jo helt fjernt. Hent på SFO fra nå?

Hæ? Nøytral GRUNN betyr nøytralt STED. 

TS: Synes kanskje ikke barnevernet er tingen, om dette er hovedproblemet. Siden hun ikke vil på fvk, har du noen i familien e.l. som kan hjelpe til? De fleste med et forhold til gutten (besteforeldre, tanter/onkler) vil vel at han skal ha det bra. Kanskje en kan være med mor når dere skal levere? For å hjelpe og rettlede henne? Hvis det kommer fra en annen føles det kanskje ikke like mye som et angrep for henne. Om du betror deg til f eks en du er nær i hennes familie og ber om råd og hjelp slik at gutten får en bedre overlevering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svar. Han går dessverre ikke på SFO , men jeg ser at vi må finne en løsning på dette.. Men når en sier ja og en nei er det ikke så lett.. :(

Anonymkode: 5fae1...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du sier at for sønnen sin skyld så er det sånn det skal være, ikke å spørre henne, men å si det. 

Hun leverer på skolen og sier hadet på morgenen og du henter. Ikke spør, bare si at for sønnen deres del så må det bli sånn. Og dersom hun setter seg på bakbena så bestiller du tid hos FVK og går dit selv uten henne hvis hun ikke vil. Så hører du med dem om de har noen råd - om de evt kan ringe mor eller kalle henne inn eller hva de nå gjør.

Hun må jo skjønne at dette ikke er bra for sønnen deres. Du må nesten bare ta en evt fight på det. Få henne til å forstå at hennes såra følelser ikke skal overføres til gutten. Fordi det er dårlig gjort å gi avsvaret for hennes følelser til en liten gutt på 9 år. 

Anonymkode: 676c4...19c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Juanita skrev:

Hæ? Nøytral GRUNN betyr nøytralt STED. 

TS: Synes kanskje ikke barnevernet er tingen, om dette er hovedproblemet. Siden hun ikke vil på fvk, har du noen i familien e.l. som kan hjelpe til? De fleste med et forhold til gutten (besteforeldre, tanter/onkler) vil vel at han skal ha det bra. Kanskje en kan være med mor når dere skal levere? For å hjelpe og rettlede henne? Hvis det kommer fra en annen føles det kanskje ikke like mye som et angrep for henne. Om du betror deg til f eks en du er nær i hennes familie og ber om råd og hjelp slik at gutten får en bedre overlevering?

Les hva jeg skriver da....

Nøytral grunn INNEBÆRER, ikke betyr. Det er vel ingen som tror at overlevering av 9-åringer er bedre på en bensisnstasjon enn SFO (? Håper jeg)

Dette er den mest opplagte løsning. Helt udiskuterbart slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skole, SFO same same...

Det er ihvertfall det eneste gode løsningsforslaget du har fått her.

Anonymkode: 9ea49...475

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan jo ikke holde på sånn, for barnets skyld. Det er ekstremt dårlig gjort å tynge barnet med dårlig samvittighet fordi "mor blir så lei seg når hun ikke har barnet". Kan det tenkes at hun ikke vet bedre, at hun tror det er fint for barnet deres å få høre at mor kommer til å ha det helt forferdelig uten han? Eller tror du hun gjør det for at hun selv skal føle seg bedre fordi gutten gråter når hun drar, og prøve å få deg til å føle seg verre? Det er ikke sikkert hun vil høre på deg, men jeg syns du ta å snakke skikkelig med henne om dette. Uten at sønnen er tilstede. Du må bare mase om at dette er til sønnens beste, helt til det kanskje synker inn. Har du fått familievernkontoret til å sende innkallelse til henne, uten at hun har møtt opp? Siden du skriver at hun nekter? Det er i så fall helt forferdelig! Ganske egoistisk gjort av henne. 

Men om dette ikke går så må nesten overleveringen foregå uten at du og mor møtes. For vil hun ikke gjøre noe for at overleveringen skal gå bedre for sønnen, så mistenker jeg henne for å gjøre dette for å være jævlig mot deg. For da kan hun ikke bruke sønnen på denne måten. Evt. om du henter på skolen eller om et annen familiemedlem enn mor er med på overleveringen om det må skje på kveld. Tungvint måte å gjøre det på kanskje, men gutten kan ikke ha det sånn på hver eneste overlevering! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta dette til barnevernet er bare unødvendig sløsing med ressurser.

Det bør da vær mulig å få henne til å forstå at hun ødelegger for sønnen ved å si slike ting, uavhengig av hva hun føler. Går det ikke an å ta en skikkelig prat med henne, forklare henne at sønnen blir lei seg når hun er så oppfarende. Hun kan jo fint si at hun vil savne han og gleder seg til å se han igjen. Men å ha hylekoret hver gang er jo bare håpløst. Jeg hadde kontaktet familievernkontoret og innkalt til samtale igjen og igjen. Ellers ville jeg og tatt en prat med helsesøster og fått hun til å kalle inn til samtale. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...