Gå til innhold

Hvilken barnevogn anbefaler du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har sett på Bugaboo Buffalo og Buffalo Cameleon. Noen her som har erfaring med disse, eller andre vogner? :)

Anonymkode: 642eb...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en Stokke Trailz jeg er kjempefornøyd med!
Men pga at vi går litt i terreng/grusveier osv, bor på landet. Men kjempe praktisk med svingbare forhjul (som kan låses fast), så den er faktisk god på kjøpesenter osv også! Beste er den høye vognbagen som gir så god kontakt med babyen min :) Ser andre vogner der ungen ligger "laaaangt" der nede, og da er jeg så glad for å ha Stokke-vogna, hihi. 

Anonymkode: 7ca74...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt Emmaljunga Big Star Supreme, den har store gode hjul og mye større bag en vanlig,samtidig som den er mye høyere, slik at ungen ikke blir langt nede. Jeg syntes også alle de andre vognene hadde så lavt håndtak, ikke at jeg er super høy.

Ville ha en med store hjul da det jeg bare så og si har grusveier og skogstier å trille på, pluss at den går kjempelett.

Testa mange og ga opp de med svingbare hjul forran, jeg klarte ikke trille de en gang, men ser for meg at i oslo hadde det vært supert da man må svinge hit og dit kjapt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har buffalo! Superfornøyd og kunne virkelig aldri tenke meg en annen vogn! Unntaket er om du går veldig mye i skogen og i ulendt terreng. Buffaloen fungerer fint til dette også, men vet om vogner som er lettere i terrenget, feks mountain buggy. 

Skal du ha vognpose anbefaler jeg high performance som passer til vognen. Spesielt til sportsdelen er denne super. Har en venninne med voksipose som siger ned hele tiden. Buffalo sin egen festes rundt rammen oppe og sitter perfekt. Veldig greit med to topper også - en dun og en til mildere vær. 

Anonymkode: efe94...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har sett på Bugaboo Buffalo og Buffalo Cameleon. Noen her som har erfaring med disse, eller andre vogner? :)

Anonymkode: 642eb...121

Jeg har bugaboo buffalo vogna og er kjempefornøyd:) da vi så på vogn så syns jeg bugaboo cameleon var for lav og at den har hjul som ikke egner seg like godt på grus, snø og terreng... Som konkurrent til bugaboo buffalo så jeg på Stokke trailz, men likte bedre hvordan bugaboo vogna trillet og svingte, pluss at jeg syns sittedelen på trailz kom litt for høyt. Sikkert en smakssak:) men må vel legge til at jeg ikke har fått noen baby enda da, så har bare trilla bikkja på tur med den, og han var syperfornøyd med å ligge i baggen å se:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stokke trailz! Høy og fin, og luft i dekkene, samt svingbare fronthjul (som kan låses). 

Anonymkode: bc336...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Emmaljunga Mondial, og er superfornøyd! Stor og romslig, nydelig å se på, gode hjul og godt håndtak :) 

Anonymkode: 31676...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Buffalo :)

Den er kjempebra, superlett å trille og slås sammen på et blunk. Kommer med adapter til bilstol. Liker veldig godt utseende på den også. Har bare brukt bagdelen enda, men gleder meg til å ta i bruk sportsdelen :)

Anonymkode: a6588...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Emmaljunga Mondial Duo og er veldig fornøyd. Kvalitetsvogn. MEN, den tar HELE bagasjerommet i bilen. Har du liten bil er det ikke en vogn å vurdere :) Har også en Britax B Motion, merker kvaliteten er annerledes enn Emmaljunga, men likevel god, og tar veldig liten plass sammenlignet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være verd å sjekke ut Britax Go Next, da den og buffaloen er veldig like i funksjon og bruk. Britax har bedre demping og kommer på salg innimellom. Buffalo har litt dypere bag og kanskje et mer "nett" utseende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nettopp bestillt babyjogger city elite, utan å ha prøvd den før! Vi vurderte bugaboo buffaloo også, men valget fallt på den andre..Nokon som har erfaring med den?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Simo Kombi som er helt fantastisk å kjøre i ulendt terreng og i snø og slaps :)Veldig stabil og god vogn med fire store ikke-svingbare hjul. Lett og god å kjøre selv om den er stor.

Den er dog slitsom å ha med seg inn i trange butikker og tar mye plass når du reiser kollektivt eller i bagasjerommet på bilen.

Den er en veldig god og stabil turvogn som jeg er veldig fornøyd med, men anbefaler den ikke om det er viktig for deg med en liten og nett vogn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Emas skrev:

Vi har nettopp bestillt babyjogger city elite, utan å ha prøvd den før! Vi vurderte bugaboo buffaloo også, men valget fallt på den andre..Nokon som har erfaring med den?

 

har prøvd denne, en kollega av meg som har den:) god og lett vogn å trille. Likte at den hadde håndbrems og var lett å legge sammen. Det jeg ikke liker med vognen er at barnet ikke kan sitte vendt mot deg når du bytter til sportsdelen, men slik er vel alle trehjulinger... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har buffalo! Superfornøyd og kunne virkelig aldri tenke meg en annen vogn! Unntaket er om du går veldig mye i skogen og i ulendt terreng. Buffaloen fungerer fint til dette også, men vet om vogner som er lettere i terrenget, feks mountain buggy. 

Skal du ha vognpose anbefaler jeg high performance som passer til vognen. Spesielt til sportsdelen er denne super. Har en venninne med voksipose som siger ned hele tiden. Buffalo sin egen festes rundt rammen oppe og sitter perfekt. Veldig greit med to topper også - en dun og en til mildere vær. 

Anonymkode: efe94...0e9

Signerer denne. Som om jeg skulle skrevet det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt Stokke trailz og har vært superfornøyd med den, men nå har vi kjøpt en Bugaboo donkey fordi vi trenger en søskenvogn. Da virker denne genial fordi den kan brukes både til ett og to barn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sobril

Cybex Priam. VELDIG enkel og manøvrere og nydelig design. Vi har bilstol, bag og sportsdel. Sportsdelen har vi ikke prøvd enda, men barnet skal visstnok sitte like høyt som i en Stokke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugaboo buffalo.savner at man ikke kan sette opp ryggen på bagen.vet gammeldagse vogner kunne man dette med,og det kunne vært bedre demping på den.savner også håndbrems.ellers er det genialt å kunne ha sportsvognen vendt mot oss når babyen er 6 mnd,den er lett å trille med og lett å pakke opp og ned i bilen

Endret av Tingelling
Skulle skrive mer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bugaboo chameleon og er ikke veldig fornøyd. 2 ting som trekker ned.

1. Mangler dempere, ser ut som baby blir ristet mer en nødvendig over små hindringer, liten sten i veien, over for eksempel en "grøftekant". Upraktisk å gå med på snø. Her ble jeg nesten redd for at babyen skulle bli utsatt for shaken baby syndrom i vogna 😮😔 

2. Liten plass til bagasje og må løfte hele vognbagen for å komme til under vognen hvis jeg har ting jeg vil legge der, etter en handletur f.eks. 

 

Godt våren er kommet og feiebilen har tatt bort småsteiner og grus, så det er blitt behagelig å trille. 

 

Anonymkode: 59de6...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmaljunga har fantastiske vogner, samme med simo. Emmaljunga har dog flere valg muligheter til understell.  Spesielt billige er de dog ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...