Gå til innhold

Noen som kan gi meg inspirasjon til møblering av stue med hvite panelplater på vegger og i tak?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har akkurat flyttet, og leiligheten er superfin- nyoppusset med hvitt panel og eikeparkett. Jeg synes den innbyr til litt hjemmekoselig/romantisk stil, mens mannen vil ha noe moderne og fancy. Noen som har linker til stuer som blander stilarter slik på en fin måte....? 

Anonymkode: 25c52...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har mikset de to. Basisen hos oss er enkel og i fargene grått, sort og hvitt. Men vi har fått det hjemmekoselig med å legge til en kontrastfarge, og ved å velge mer "romantiske" møbler og lamper med litt detaljer, utskjæringer osv., samt personlige eiendeler.

Anonymkode: 09bda...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere male? Hvitt blir sjelden veldig koselig synes jeg. 

pinterest er fin for inspirasjon! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere!! :) Male vil jeg ikke- synes det er nettopp den hvite panelen som gjør boligen så innmari fin.. ;) Det er også nyoppusset, ferdige hvite panelplater. Skal sjekke pinterest- er det slik at man bare søker på emneord?

Du som sier dere mikser denne stilen- hva slags salongbord og skjenk har dere, f.eks? Problemet her er at jeg synes leiligheten innbyr til hjemmekoselig stil med romantiske møbler, mens mannen vil ha stramme møbler. Har funnet en enkel, grå hjørnesofa som begge er fornøyde med, ellers butter det litt, gitt...

Anonymkode: 25c52...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest humleblom

Vi har lignende utgangspunkt i vår stue. Og en slags mix av stiler. Det er ikke egentlig et valg vi tok, det bare skjedde :fnise:

Vi har følgende sofa: http://www.mobelringen.no/stue/sofaer/diablo.html

to slike stoler: http://www.mobelringen.no/stue/stoler/hvilestol-m-krakk-6114.html

Lagt ved bilder av vitrineskapet og skjenken, som er det "romantiske" i stuen (utenom nips da). Har også tv-bord i samme serien. I tillegg har vi det sorte skapet med matchende skrivebord. Sofabord og småbord er også sorte og ligner skapet. Så vi har en god blanding. Jeg tror det som får det til å funke er at det er flere møbler i samme serie, selv om vi har to ulike stiler på dem. Det får stilen til å virke mer gjennomført. Også er det jo enkelt for deg å stashe opp selv stramme, moderne møbler om med myke puter, pledd, romantiske gardiner, blomster, lysestaker og annet nips som skaper den stilen du ønsker! 

Du får unnskylde rotet da!

IMG_4585.JPG

IMG_4583.JPG

IMG_4586.JPG

Endret av humleblom
la til en setning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.4.2016 at 2.37, humleblom skrev:

Vi har lignende utgangspunkt i vår stue. Og en slags mix av stiler. Det er ikke egentlig et valg vi tok, det bare skjedde :fnise:

Vi har følgende sofa: http://www.mobelringen.no/stue/sofaer/diablo.html

to slike stoler: http://www.mobelringen.no/stue/stoler/hvilestol-m-krakk-6114.html

Lagt ved bilder av vitrineskapet og skjenken, som er det "romantiske" i stuen (utenom nips da). Har også tv-bord i samme serien. I tillegg har vi det sorte skapet med matchende skrivebord. Sofabord og småbord er også sorte og ligner skapet. Så vi har en god blanding. Jeg tror det som får det til å funke er at det er flere møbler i samme serie, selv om vi har to ulike stiler på dem. Det får stilen til å virke mer gjennomført. Også er det jo enkelt for deg å stashe opp selv stramme, moderne møbler om med myke puter, pledd, romantiske gardiner, blomster, lysestaker og annet nips som skaper den stilen du ønsker! 

Du får unnskylde rotet da!

IMG_4585.JPG

IMG_4583.JPG

IMG_4586.JPG

takk for svar, humleblom! Det ser fint ut!! :) Sånn type skjenk liker jeg også. Men mannen vil egentlig ha sånn helt enkel skjenk a'la Bolia og helst ikke hvit.. MEN nå har vi - etter å ha trålet pinterest etc- funnet en fin løsning som vi begge er fornøyd med; vi har kjøpt overskap fra ikea som vi fester ca 15 cm over gulvet og setter på hvit høyglansdører (da får han det stramme uttrykket han liker og jeg får iaf noe hvitt med mye lagring). Skal ha dette bortover en vegg som er 3.5 m. sofaen vi kjøpte er grå. så da mangler vi bilder, matte under sofabordet (som foreløpig er hvitt shabby chic men som mannen vil kaste ut) og et skap...:P fint å se andres bilder som inspirasjon!! 

Anonymkode: 25c52...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Den ‎26‎.‎04‎.‎2016 at 15.04, AnonymBruker skrev:

Takk dere!! :) Male vil jeg ikke- synes det er nettopp den hvite panelen som gjør boligen så innmari fin.. ;) Det er også nyoppusset, ferdige hvite panelplater. Skal sjekke pinterest- er det slik at man bare søker på emneord?

Du som sier dere mikser denne stilen- hva slags salongbord og skjenk har dere, f.eks? Problemet her er at jeg synes leiligheten innbyr til hjemmekoselig stil med romantiske møbler, mens mannen vil ha stramme møbler. Har funnet en enkel, grå hjørnesofa som begge er fornøyde med, ellers butter det litt, gitt...

Anonymkode: 25c52...c31

Beklager at jeg er så innmari treg til å svare, men her kan du se noen av detaljene som gjør hjemmet vårt koselig istedenfor kaldt :-) Som du ser er mye av pynten i samme basisfarger som vegger mm.; sort, grått og hvitt. Men ved å ha ting i "gammel" stil, ulike materialer osv., så blir det koselig allikevel. Se for eksempel på tingene mine i "sølv". Lamper har vi en god blanding av hypermoderne og gammeldags. Men det viktigste for å bryte opp en stram stil er tekstiler. Gardiner og puter i myke, tykke stoffer, og heng gardinene på gamlemåten, med magebelter. Håper du får litt inspirasjon!

Stue nå (2).JPG2014-06-26 Huset (16).JPGStue nå (3).JPG

2014-03-20 (9).JPG

2014-06-26 Huset (2).JPG

2016-05-05 Huset vårt (7).JPG

2016-05-05 Huset vårt (12).JPG

2016-05-05 Huset vårt (13).JPG

2016-05-05 Huset vårt (17).JPG

2016-05-05 Huset vårt (18).JPG

2016-05-05 Huset vårt (23).JPG

2016-05-05 Huset vårt (24).JPG

Anonymkode: 09bda...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...