Gå til innhold

Freak.no


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Clarity skrev:

Jeg er klar over at det også er å finne ulike rusrapporter som beskriver badtrips der inne, og som dermed heller kan virke skremmende, men i utgangspunktet er jo ikke freak en moraliserende forumside for å si det sånn. Terskelen for hva som kan diskuteres der inne er jo nærmest ikke-eksisterende. Poenget mitt var altså at de rusrapportene som utelukkende beskriver de gode trippene, eller andre diskusjoner hvor bruken av ulike stoffer blir romantisert, kan være med på å vekke en interesse hos unge lesere som i utgangspunktet kanskje ikke var der. 

Nei, men er det ikke like greit at vi har et ikke moraliserende forum også da? Må slå et slag for ytringsfriheten her altså, sjeldent jeg støtter meg bak det men nå gjør jeg det... Tenker at Freak har en mer positiv virkning på folk som driver med rus/er interessert i å prøve det enn negative. Ja, jeg skal ærlig innrømme at det har fristet meg noe vanvittig å prøve for eksempel flein, men de skumle opplevelsene jeg også har lest om er så ekle at jeg faen ikke tør å lete etter soppen engang. Jeg tror det er mange unge sjeler også som leser det samme og blir skremt. Er jo ingen som vil se seg selv i speilet og se at trynet smelter og at kroppen faktisk åpner seg, er ingen som har lyst til at tiden skal bremse og at man føler man ikke kan bevege seg, snakke, nesten ikke puste. Det høres sykt ut. Så da vil jeg heller unngå å prøve det fremfor å oppleve noe sånt. Er ikke verdt risken rett og slett.. Det er skrevet en del om senskader der også, og i de større trådene som er klistra i ene forumet om rusmidler gir mye informasjon om de negative effektene ved psykedeliske stoffer. Hasj og sånt er det litt høyere terskel for, det skal godt gjøres å bli skada av det.

At stoffer blir romantisert er jo ikke rart, for turene man får på de ulike stoffene er jo sinnssyke og man ser verden ifra et helt annet perspektiv. Det er en grunn til at folk bruker narkotika og det er en grunn til at det finnes rusmisbrukere, det ligger jo så klart noe i det.. Det jeg liker ekstra godt på Freak er at det kriminaliseres ikke. De som bruker stoff der blir ikke sett på som kriminelle slik som de blir i samfunnet. 

Hvorvidt unge mennesker blir "rekruttert" er jeg usikker på, men tror det er få ungdommer uten noen som helst erfaring som går innom der og finner ut at i helga skal de slå et slag for emma. Man må nesten være i miljøet fra før av ulike grunner og ha prøvd et eller annet som gjør at man oppsøker forumet, ingen gjør det sånn tilfeldigvis tror jeg. 

Anonymkode: 92cb5...dbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 25. april 2016 at 1.26, AnonymBruker skrev:

Problemet er at det hverken er balanse eller normalitet der. Det er faktisk veldig mye feilinformasjon, og veldig mye høyrisikoråd. Samt ufarliggjøring og rettferdiggjøring av misbruk i alle stadier og forstadier. Det er ikke mye realisme å dinne der inne, men en masse rusforherligelse og utopi som er temmelig farlig for lettpåvirkelige og unge sinn.

Anonymkode: ecc0c...ef4

Jeg trodde det var en allmentkjent ting at man ikke trodde på alt man leste på nett? Man har ikke noe redaksjonelt ansvar for det man legger ut på nett.

Anonymkode: f189d...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.4.2016 at 0.33, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! Ikke at jeg har noen interesse i narkotika, men jeg synes det er ganske interessant å lese innlegg fra mennesker som driver med dette. 

Jeg er også helt sjokkert over at en slik side kan stå urørt.

Anonymkode: 4d676...210

Ja, da bør du kanskje styre unna nettet generelt. Nettet inneholde millioner av sider som aldri skule vært der. Noe for enhver smak på godt og vondt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom noen er oppstatt på å prøve ett eller annet medikament / narkotikum - så er det vel bedre at dem får gode tips og råd, om hvordan de burde (eller ikke burde) gå frem med dette.

Ville dere heller ha foretrukket at folk prøvde ut forskjellige greier - uten å ha noe som helst peiling på hvordan de best burde gå frem?

Anonymkode: 4e8cd...678

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.4.2016 at 0.21, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvorfor den siden ikke er stengt ned, men kan i hvert fall forsikre deg om at det er en livsfarlig side, hvor svært mange klarer å fremstå som om de har stor fagkunnskap om disse stoffene. Imidlertid er dette lett gjennomskubart om man faktisk har skikkelig kunnskap, og jeg regner egentlig med at en god del liv er gått tapt som følge av påstander og "råd" fremsatt på freak.

 

Hilsen en som har brukt mye av yrkeskarrieren sin på å studere rusmidlers virkning på kropp og sinn.

Anonymkode: ecc0c...ef4

Hvordan livsfarlig da? Det er en nettside som diskuterer stoff ned i dybden. de må gjerne gjør det for min del, jeg bruker ikke stoff, men det er jo bokstavelig talt helt fjern å sitte å diskutere stoff så mye og så ofte. "Blue hair, in the air, og en haug med folk med glowsticks liksom"?

Anonymkode: ca85e...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.4.2016 at 0.31, Rainstorm skrev:

Freak.no er vel det som før var freakforum.no? 

Jeg husker det var en debatt om dette i fjor, med ganske mange sider. Jeg skal se om jeg kan finne en link til deg. 

Uansett, så er vel et at argumentene at dette er informasjon man finner frem til enten det er åpent på nett eller ei. Med at det er i et forum som freak.no så kan alle bidra til debatten, og det kan også gi et realistisk og balansert syn på det. Hadde man funnet ut om dette på det mørke nettet så er det fullt mulig at det kun er negativ påvirkning i debatten. Det vil kun være kriminelle og halvkriminelle rusmisbrukere og lignende som oppsøker det mørke nettet for å finne informasjon om dette, og spre informasjon om dette. Mennesker som ikke har noe filter når det kommer til misbruk, og som kanskje motiverer hverandre, slik som f.eks på en pro-ana side. Når det finnes på et åpent forum så kan også andre "normale" komme med sine bidrag. Og så vidt jeg forstår så har vel freak.no en av de mer realistiske tilnærmelsene til bruk av narkotiske stoffer. De er ikke redde for å skrive om baksidene av bruken av disse midlene. 

Hva så om noen satt på en café og snakket høylydt om bruken av narkotiske stoffer? Jeg tror de færreste (les:ingen) blir fristet inn i verden av rusmisbruk gjennom å overhøre det på café eller lese det random på nett. 

Det er ganske åpenbart at  de sitter og hjelper hverandre og såkalt "motiverer"  hverandre når det gjelder stoff, men jeg er forbauset at folk får diskutere sånt helt åpenlyst når det er helt ulovlig. Ja, kanskje det er bedre enn at det er skjult så ser man hvem som holder på sånn? Ja, mener å huske at det het freakforum før. 

Nei, ingen krise sånn sett, men litt rart at de selv utsetter seg for det. :PMen det er vel typisk folk på stoff å forsvare dopmisbruk.

Anonymkode: ca85e...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 25.4.2016 at 0.33, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! Ikke at jeg har noen interesse i narkotika, men jeg synes det er ganske interessant å lese innlegg fra mennesker som driver med dette. 

Jeg er også helt sjokkert over at en slik side kan stå urørt.

Anonymkode: 4d676...210

Ikke sant? "Her Bård, her ser du det kuleste stoffet som finnes og så bra er det stoffet og det dårlige stoffet er mer mørkt enn lyst i fargen, etc". Takk for informasjonen. :ler:

Anonymkode: ca85e...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.4.2016 at 0.57, Chibi skrev:

Fordi de som står bak siden, sverger til ytringsfriheten;

https://slettmeg.no/nettjenester/norsk-freakforum

Det er lov å skrive om det...Men det er ikke lov til å oppfordre,eller planlegge lovbrudd.

 

Ok. Ja, jeg tror det er lov å skrive om det. Det tror jeg.

Anonymkode: ca85e...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.4.2016 at 0.42, Rainstorm skrev:

Det er vi enige om. 
Men de blir ikke nysgjerrige av å ramle over det? De ramler over det fordi de er nysgjerrige. Det er i alle fall slik jeg ser det. En som ramler over det og blir nysgjerrig tror jeg har et ønske om å finne en pause/utvei/glede, og hadde det ikke vært rus hadde det kanskje vært andre ting. 

Hvis man ser på pro-ana sider, så er det rendyrking av noe sykt. Alle som kritiserer blir kastet ut, eller blokkert. De vet at det de gjør er skadelig, og skader de som kommer innom, og de som vil finne det, finner det, men det er greit. "Her inne er det greit." Sånn tror jeg det hadde blitt også med rusmisbruken hvis den skulle diskuteres på et lukket forum, der kun rusmisbrukere og nysgjerrige ferdes. På freak.no kan motstandere være nettopp en motstand, en motvekt, et mer rasjonelt synspunkt. Jeg tror ikke på at å skjule de diskusjonene vil gjøre det noe mindre farlig for de som er utsatt, for det er ikke snakk om å fjerne dem, det er kun snakk om å gjøre de mer utilgjengelig. Finnes vil de fortsette med, enten man kan se dem eller ikke. 

Edit: For å si det sånn: jeg synes det er bedre at man vet hva som er "riktig mengde heroin" i stede for å skyte i blinde og ta en overdose. De som absolutt er ute etter å finne ut hva som er nok til å overdose/ta selvmord finner det ut uansett. De som bare vil prøve, finner ikke nødvendigvis ut hva som er for mye, spesielt ikke hvis det er mer utilgjengelig. 

Heroin? men altså, hvis noen helt seriøst er interessert i heroin så logger dem vel seg inn på freak.no, da oppsøker dem vel en slags dealer og kjøper stoffet. Sånn sett så driter vel heronisten i freak.no. Den personen har vel ikke ork eller noe til å taste inn noe der en gang? #rart

Anonymkode: ca85e...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.4.2016 at 0.57, Chibi skrev:

Fordi de som står bak siden, sverger til ytringsfriheten;

https://slettmeg.no/nettjenester/norsk-freakforum

Det er lov å skrive om det...Men det er ikke lov til å oppfordre,eller planlegge lovbrudd.

 

Kunne de valgt et annet tema enn mdma, og heroin f.eks? Det finnes utallige måter å få frem det at man har ytringsfrihet. 

Anonymkode: ca85e...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener fortsatt at det er en rar side, men for guds skyld, hvis dem vil diskutere heroin og mdma i hytt og pine så vær så go. Ikke helt min stil.

Anonymkode: ca85e...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel først og fremst et IT-forum, men skal det være forbudt å snakke om ting noen ikke liker?

Anonymkode: da812...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener fortsatt at det er en rar side, men for guds skyld, hvis dem vil diskutere heroin og mdma i hytt og pine så vær så go. Ikke helt min stil.

Anonymkode: ca85e...334

Du får det til å høres som at det at det ikke er din stil betyr at det ikke burde finnes. Vi er alle opptatt av forskjellige ting, og det at det ikke er din greie er det dårligste argumentet for at siden ikke skal finnes. Når det er sagt så virker det for øvrig som du har en del fordommer mot rusmisbrukere. Det er klart noen som vil prøve heroin får tak i det av en dealer, men før man går til skrittet og kjøper kan det hende man oppsøker informasjon om å gjøre det riktig slik at det ikke er skadelig for seg selv. Det er kanskje informasjon som er enklere å finne på f.eks freak, enn fra en dealer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 28 April 2016 at 23.16, AnonymBruker skrev:

Nei. Der er ikke mye feilinformasjon. Du feilinformerer nå. Jeg tviler sterkt på at dette er yrket ditt når du påstår at forumet er fylt til randen med feilinformasjon, for det er det såvisst ikke. Der er mange kildehenvisning og folk som snakker om noe de ikke har peiling på får seg et slag nedover fingrene. Går du inn der og sier at hasj for eksempel dreper hjerneceller og du får dem aldri tilbake så blir posten din enten sletta eller du blir snakka til. Fordi det er pisspreik. Og der tillates ikke pisspreik, for folk skal ikke feilinformeres. 

Gå inn, finn et eller annet du mener er feil, link til her og forklar hva som er rett. Eller registrer deg å skriv DET innlegget om alt som er feil der inne. 

Der er heroinmisbrukere, folk som har blitt ødelagt på flein eller LSD eller et eller annet stoff som har skrevet åpenhjertlig om det. Vil en person prøve heroin er folk kjappe å gi råd til nøyaktig hvordan man skal gjøre det for å forhindre skade eller i verste fall død, men de fleste får ei lita moralpreike på slutten. Det er ikke et moraliserende forum, her får man være slik man vil, når man vil. Man kan dele erfaringer, både positive og negative, oppfordre til sikkert bruk, eventuelt oppfordre til å ikke prøve sterkere stoff. Kommer det en usikker sjel og klager over dårlig psyke og ellers dårlig sinnstilstand, så vil noen fraråde vedkommende fra å prøve f.eks psykedeliske stoffer. Det er ingen som kommer å sier at du skal legge en lapp på tunga, sniffe ei stripe og legge hodet tilbake og slappe av fordi det hjelper, eller som sier at du skal gå på fleinjakt og spise deg et par gram. Man hjelper hverandre, støtter hverandre og gir hverandre brukbare råd og tips til hvordan man kan gjøre opplevelsen best mulig. Og igjen, forhindre skade!!! 

Hadde det vært mye feilinformasjon på forumet hadde folk dauda i ett sett og det hadde før eller siden kommet frem i lyset at pga Freak sin feilinformasjon så overdoserer folk. Det har det så langt ikke gjort og forumet har vært oppe i gud vite hvor lenge. Hadde jeg oppretta en tråd her om hvordan jeg skulle skyte heroin eller hvordan jeg kan vite om hasj er av god kvalitet eller tukla med hadde tråden blitt stengt på sekundet og jeg hadde blitt henvist til en eller annen mentaltelefon hvor jeg kan snakke om problemene mine. Som om det løser saken, jeg skulle ikke løse noen problemer, jeg skule vite hvordan jeg skjøt heroin eller hvordan jeg finner ut om hasjen min er tukla med. Siden tråden min ble stengt og jeg ble gitt faen i, så gjorde jeg et kjapt google søk og fant frem til en elendig og livsfarlig tutorial om hvordan jeg kunne skyte heroinen. Eller så greide jeg ikke å finne ut hasjen min var blanda med noe syntetisk noe eller pensla med et annet stoff. 

Blir provosert når noen kommer og sier at dette er yrket deres når det er obvious at vedkommende ikke har peiling. Du hadde ikke sagt at der er mye feilinformasjon om du hadde vært utdannet, for da hadde du visst at mange folk der inne sitter med årevis lang erfaring med stoffmisbruk, har sannsynligvis vært inn og ut av rehab og har minst like mye peiling på stoff som du påstår at du har. Greia er at en rusmisbruker eller en som nyter psykedeliske stoff eller hasj eller whatever er ganske interessert i det han driver med og vet gjerne hvordan stoffet er fremstilt, hvordan det dyrkes og bla bla bla. Tror det er svært få som røyker en jonas og ikke vet så mye om det de røyker, i motsetning til folk som drikker seg dritings hver helg som tidvis ikke har peiling på hva de drikker engang. 

Forsvarer aldri narkotika. Forsvarer de som bruker det og som gjør det under trygge rammer. De skader kun seg selv med mindre de prakker det på noen andre og feilinformerer hvordan de skal bruke det. Men slike tilfeller er det få av og det er få/ikke noe av dette på Freak. 

Anonymkode: 92cb5...dbe

Det erveldig stor forskjell på å ha praktisk erfaring med stoff og å ha inngående khennskap til de biokjemiske effektene disse stoffene har i kroppen.

Jo, det er veldig mye farlig feilinformasjon der. At du hevder noe annet sier meg mer om ditt eget kunnskapsnivå.

Jeg merket meg at du er ivrig etter å diskreditere meg, og få det til å se ut som om jeg lyver om yrket mitt. Det får stå for din regning. 

Anonymkode: ecc0c...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne siden blir jo rettet til en veldig liten og synlig gruppe i såfall, så i seg selv blir det jo veldig snevert, men for all del... hvis folk er interessert i det så. Bare bemerket meg siden i et google-søk. :)

Anonymkode: ca85e...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...