Gå til innhold

Klarer folk å sette seg inn i hvordan det føles å være stygg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som man ser på kommentarene her så er svaret på spørsmålet ditt nei, de er ikke i nærheten av å skjønne det.

Bingo. Folk er generelt dårlige til å sette seg inn i hvordan andre har det, selv om de liker å tro (og hevde) at dette ikke er tilfelle.

Anonymkode: c76f6...1c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er klart det er vanskelig å sette seg inn i en slik situasjon om man ikke har vært der selv. Dette med utseende er et utrolig stort paradoks. Jeg dømmer ikke andre etter utseendet, men jeg dømmer meg selv. Når jeg skal beskrive drømmepartneren begynner jeg ikke med å snakke om utseende, jeg nevner alle trekkene ved personligheten jeg helst ser han har (snill, tålmodig, forståelsesfull, du skjønner greia). Jeg er rett og slett ikke et overfladisk menneske, men når det kommer til meg selv er jeg så på bærtur at det nesten er skummelt. Noen ganger tar jeg meg selv i å måle min egen verdi etter utseendet, jeg føler meg rett og slett for stygg for samfunnet og isolerer meg ofte fordi jeg er redd noen skal se meg. Heldigvis er det ikke slik hver dag lenger, men tro meg, de dårlige dagene kommer og går ganske ofte uansett, selv om jeg aktivt arbeider med å forhindre dette. 

Folk gnåler om at "alle" får seg kjæreste og unge, men jeg vil ikke ha bare en kjæreste, jeg vil oppleve ekte kjærlighet. Jeg har en mann som prøver å få meg med på date, jeg er dessverre ikke interessert i denne mannen på akkurat den måten. Vil jeg ha kjæreste kan jeg bare løpe rett til han, men da ville det ikke vært ekte kjærlighet. Det er viktig at man står ved sine preferanser og krav selv om man føler seg ensom og føler seg mindreverdig. Jeg tar meg ikke til takke med det første som byr seg, denne mannen jeg snakker om har blant annet barn og jobber ikke. Jeg har overhodet ikke lyst på barn, jeg har heller ikke lyst til å være stemor og det er viktig for meg at mannen jeg blir sammen med har en eller annen jobb, eventuelt studier eller er lærling. Mannen er lekker å se på, men igjen, jeg er ikke overfladisk, det er det som sitter i hodet som teller mest for meg. Han har kanskje alt når det kommer til utseendet, men ingenting av det jeg ser etter i personligheten. Noen ganger er jeg bombesikker på at denne mannen også tuller med meg, for han er jo for pen for meg. Men så kommer jeg på at han har ved flere anledninger kommentert hvor snill jeg er og at jeg er så unik. Det er langt ifra en overfladisk uttalelse, med andre ord virker det ikke som om han er en overfladisk person heller. 

Ser du hva jeg vil frem til? Det er ikke alle som er overfladiske. Jeg er det ikke, mannen jeg snakker om over her er det ikke og det er utallige andre mennesker der ute som ikke dømmer alle etter utseendet. Man kan lese ganske stygge kommentarer ifra anonyme brukere her på forumet og jeg tror mange av dem er stakkarslige sjeler som prøver å skjule offerrollen de har gått inni ved å spy ut dritt mot personer som ligner dem selv. Noen er bare veldig ufine og noen har mangel på empati, noen greier ikke å forstå seg på andre og noen er bare fulle i faen, så enkelt er det. Disse menneskene må du lære deg å luke ut, ikke bry deg med, innse at de har totalt andre verdier enn deg selv. Deres meninger betyr med andre ord ingenting. 

Jeg skulle ønske jeg kunne sett deg, så skulle jeg fortalt deg hvor stygg du ikke er. Alle har noe vesentlig vakkert ved seg, om man ikke får høre det fra andre må man finne det selv og utheve det. Det er jo også veldig viktig å ta vare på seg selv. Ha bra helse, stelle seg om morgenen og kle seg i rene klær, lukte godt og slike ting. Mer skal ikke til for at man skal føle seg bra. Jeg merker stor forskjell på de dagene hvor jeg spiser normalt og holder meg litt i aktivitet, og de dagene jeg sitter inne, ustelt, udusjet, uten å ha bevegd meg lengre enn til toalettet og tilbake til sofaen og med sjokolade og chips på stuebordet (i dag er en slik dag, dessverre). Det har mye å si på selvfølelsen hva man gjør med seg selv. Behandler du deg selv bra, så blir du bra. Og du blir ikke bra ved å erklære deg selv stygg. Du tråkker deg selv ned og ødelegger deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe jeg ofte tenker på, som selverklært stygg og også hørt det fra andre av motsatte kjønn, er hvorvidt andre mennesker klarer å sette seg inn i hvordan det føles å ikke være ettertraktet i det hele tatt. Mange av kompisene har jenter som sikler over dem, jenter som har vært forelsket i dem, får jevnlig god kontakt med jenter på byen og ser relativt bra ut nesten uansett hvordan de kler seg, bare på bakgrunn av kroppsfasong og ansikt.. Venninnene har stort sett fått gutter flokkende over seg fra ungdommen når de begynte å feste, gutter som prøver seg på dem hele tiden, kan velge og vrake i sex og får generelt mye oppmerksomhet fra det motsatte kjønn..

Så er det meg da, og andre som meg, som aldri har fått oppmerksomhet på byen, ikke kan møte noen fra Tinder, som nærmest blir oppfattet som annenrangs borger og ikke er aktuell kandidat i datinglivet på noen måte..

 

Anonymkode: 81362...39a

Du mener selv at du er stygg, eller mener andre det om deg? Hvis noen mener at du er stygg så la de mene det - det sier så mye mer om den personen (slik noen andre her også skrev) hvis noen har behov for å ytre seg om hvor stygge andre personer er. 

For å være helt ærlig så tror jeg ikke disse kvinnene er så himla forelsket, men tør man si nei da? 

Og hvis noen bruker tinder - hva så? Men husk nå at bruken av datingsider ala tinder skal være frivillig. 

Anonymkode: cddc4...d2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎4‎/‎24‎/‎2016 at 21.00, AnonymBruker skrev:

Skjønnhet er en subjektiv greie. At du føler deg mindreverdig betyr at du må jobbe med selvtilliten. Folk liker ikke mennesker som skylder alt på utseendet og gjør seg til et offer.

Anonymkode: ea3aa...2fd

Den ‎4‎/‎24‎/‎2016 at 21.02, Puny skrev:

Alle har vel gått igjennom perioder der de føler seg stygge. Tror de aller fleste gjenkjenner følelsen.

Den ‎4‎/‎24‎/‎2016 at 21.10, Ginny skrev:

Så.. Du kan ikke snakke med folk, fordi du er for stygg? Du har ingenting interessant å si, fordi du er for stygg? Hva annet kan du ikke gjøre fordi du er for stygg? Jobbe? Gå på kino? Ta utdanning? 

Vi har vel alle en venninne eller en venn som er overraskende populær. Det kan hende vedkommende ser litt bedre ut enn de fleste, eller som i de fleste tilfeller, de er skikkelig trivelige mennesker. Du kan møte verdens fineste menneske, sånn rent utseendemessig, men så fort vedkommende viser seg å ikke ha noe som helst interessant på innsiden, så blekner den skjønnheten ganske raskt. 

Skjønnhet er subjektivt, og spør du meg er det også ganske så avhengig av hva man har på innsiden. 

Den ‎4‎/‎24‎/‎2016 at 22.16, Gjest 012345678 skrev:

Ja, tydeligvis siden ganske mange attraktive mennesker føler seg stygge. Det finnes tilogmed en psykologisk lidelse for ekstreme tilfeller: BDD (Body dysmorphic disorder). 

Folk som er attraktive tar det heller ikke for gitt. De gjør ofte mye for å se bra ut, feks kjøper seg klær, drar til frisøren, trener, spiser sunt osv. 

Alle mennesker har ulike egenskaper, men mange er for dårlige til å sette pris på sine positive sider fordi de fokuserer for mye på sine negative sider. 

Hva om du er supersmart, kan du sette deg inn i hvordan det er å være dum? En som alltid strever med leksene sine og selv om han leser mye mer enn alle andre får han dårligst karakter i klassen. 

Den ‎4‎/‎25‎/‎2016 at 11.04, AnonymBruker skrev:

Som man ser på kommentarene her så er svaret på spørsmålet ditt nei, de er ikke i nærheten av å skjønne det. Det å tro at man er uattraktiv er ikke det samme som å være det. Selvtillitt har noe å si hvis ikke man ser så halvgal ut, men noen har f.eks. svært asymmetriske ansikter, og da vil de ha mye mindre sjanse til å få en partner enn andre. Det å akseptere mennesker er ikke det samme som at man ville blitt sammen med dem, og det er det som er TS sitt problem.

Anonymkode: 6c2de...a58

Den ‎4‎/‎24‎/‎2016 at 0.48, AnonymBruker skrev:

Forstår deg godt jeg ts, til tross for alle kommentarene over her. Jeg er ingen skjønnhet, mange venner og bekjente har kommentert det opp gjennom årene. At personligheten er flott, jeg er lojal mot venner og familie, er flink å lage mat, alltid stiller opp, er pålitelig og et arbeidsjern, når aldri opp i kampen mot de andre som er søte, har et flott ansikt eller en modelldreid kropp. Jeg er en flott venn men ikke noe kjærestemne har jeg fått høre flere ganger. Så ja, jeg føler meg som et annenrangs menneske, fordi det ikke er kvalitetene mine som avgjør men et utseende jeg ikke kan noe for. Og for at folk ikke skal få mer å kritisere er jeg alltid nydusjet, pent sminket, stylet på håret og velkledd. Men folk klarer ikke se forbi det ytre, har opplevd diskirminering både i min utdanning og helsevesenet fordi jeg ikke er pen, så det er ikke begrenset til det private.

Anonymkode: db27e...ab9

Den ‎4‎/‎25‎/‎2016 at 11.13, herzeleid skrev:

Vi dømmer hverandre på bakgrunn av utseende hele tiden, enten vi vil det eller ikke. Vi oppfører oss annerledes mot en vi finner veldig attraktiv enn det vi gjør mot en vi synes er veldig lite attraktiv. Så vil mange her komme med den gamle leksa om at "det er innsiden som teller" men dessverre er utsiden ofte veldig viktig, særlig om du er kvinne. Det betyr ikke at ikke en kjekk mann kan falle for deg, eller at du kan lykkes på alle områder i livet, men at du jobber i en voldsom oppoverbakke sammenlignet med de som har vært heldige med utseendet. 

Uansett, det hjelper ikke å grave seg ned i problemet. Du må bare jobbe ekstra hardt for å få det du vil, og når du klarer det vet du at du ikke har fått noe gratis. 

Den ‎4‎/‎25‎/‎2016 at 13.02, AnonymBruker skrev:

Har levd lenge nok til å se at de uattraktive finner seg en partner, får barn og lever lykkelige liv de også. Noen ganger bedre liv enn mange av de pene, som har satt så høye krav at de til slutt sitter alene og ikke skjønner hva som gikk galt. 

Anonymkode: bb6bf...064

Den ‎4‎/‎25‎/‎2016 at 16.39, Ravnklo skrev:

Det er klart det er vanskelig å sette seg inn i en slik situasjon om man ikke har vært der selv. Dette med utseende er et utrolig stort paradoks. Jeg dømmer ikke andre etter utseendet, men jeg dømmer meg selv. Når jeg skal beskrive drømmepartneren begynner jeg ikke med å snakke om utseende, jeg nevner alle trekkene ved personligheten jeg helst ser han har (snill, tålmodig, forståelsesfull, du skjønner greia). Jeg er rett og slett ikke et overfladisk menneske, men når det kommer til meg selv er jeg så på bærtur at det nesten er skummelt. Noen ganger tar jeg meg selv i å måle min egen verdi etter utseendet, jeg føler meg rett og slett for stygg for samfunnet og isolerer meg ofte fordi jeg er redd noen skal se meg. Heldigvis er det ikke slik hver dag lenger, men tro meg, de dårlige dagene kommer og går ganske ofte uansett, selv om jeg aktivt arbeider med å forhindre dette. 

Folk gnåler om at "alle" får seg kjæreste og unge, men jeg vil ikke ha bare en kjæreste, jeg vil oppleve ekte kjærlighet. Jeg har en mann som prøver å få meg med på date, jeg er dessverre ikke interessert i denne mannen på akkurat den måten. Vil jeg ha kjæreste kan jeg bare løpe rett til han, men da ville det ikke vært ekte kjærlighet. Det er viktig at man står ved sine preferanser og krav selv om man føler seg ensom og føler seg mindreverdig. Jeg tar meg ikke til takke med det første som byr seg, denne mannen jeg snakker om har blant annet barn og jobber ikke. Jeg har overhodet ikke lyst på barn, jeg har heller ikke lyst til å være stemor og det er viktig for meg at mannen jeg blir sammen med har en eller annen jobb, eventuelt studier eller er lærling. Mannen er lekker å se på, men igjen, jeg er ikke overfladisk, det er det som sitter i hodet som teller mest for meg. Han har kanskje alt når det kommer til utseendet, men ingenting av det jeg ser etter i personligheten. Noen ganger er jeg bombesikker på at denne mannen også tuller med meg, for han er jo for pen for meg. Men så kommer jeg på at han har ved flere anledninger kommentert hvor snill jeg er og at jeg er så unik. Det er langt ifra en overfladisk uttalelse, med andre ord virker det ikke som om han er en overfladisk person heller. 

Ser du hva jeg vil frem til? Det er ikke alle som er overfladiske. Jeg er det ikke, mannen jeg snakker om over her er det ikke og det er utallige andre mennesker der ute som ikke dømmer alle etter utseendet. Man kan lese ganske stygge kommentarer ifra anonyme brukere her på forumet og jeg tror mange av dem er stakkarslige sjeler som prøver å skjule offerrollen de har gått inni ved å spy ut dritt mot personer som ligner dem selv. Noen er bare veldig ufine og noen har mangel på empati, noen greier ikke å forstå seg på andre og noen er bare fulle i faen, så enkelt er det. Disse menneskene må du lære deg å luke ut, ikke bry deg med, innse at de har totalt andre verdier enn deg selv. Deres meninger betyr med andre ord ingenting. 

Jeg skulle ønske jeg kunne sett deg, så skulle jeg fortalt deg hvor stygg du ikke er. Alle har noe vesentlig vakkert ved seg, om man ikke får høre det fra andre må man finne det selv og utheve det. Det er jo også veldig viktig å ta vare på seg selv. Ha bra helse, stelle seg om morgenen og kle seg i rene klær, lukte godt og slike ting. Mer skal ikke til for at man skal føle seg bra. Jeg merker stor forskjell på de dagene hvor jeg spiser normalt og holder meg litt i aktivitet, og de dagene jeg sitter inne, ustelt, udusjet, uten å ha bevegd meg lengre enn til toalettet og tilbake til sofaen og med sjokolade og chips på stuebordet (i dag er en slik dag, dessverre). Det har mye å si på selvfølelsen hva man gjør med seg selv. Behandler du deg selv bra, så blir du bra. Og du blir ikke bra ved å erklære deg selv stygg. Du tråkker deg selv ned og ødelegger deg. 

At jeg gjør meg selv til offer i sosiale situasjoner er vel vanskelig for dere å si? Å gå igjennom en periode med å føle seg stygg er en ting, å være det er en annen. Nå kan det hende jeg tar feil om meg selv, og at jeg har vært svært uheldig med de jeg har møtt på (Har jo selvfølgelig det, folk med litt medmenneskelighet sier ikke sånt til andre), men tror fortsatt at folk ikke klarer å sette seg inn i situasjonen. Mange liker å fortelle deg at det "Ordner seg til slutt" og "Plutselig dukker det opp noen", men det gjør ikke det. For penere mennesker, det kan jeg tro på. Det har skjedd for flere venner. Det skjer ikke for oss som er uheldige med det ytre.

Mulig dere tror jeg ikke jobber hardt, men gjør faktisk det. Presterer bra i studier, er godt trent samt er stadig med på nye ting og utflukter til fjells, skal på utveksling til MIT neste år... Sosiale antenner er ikke det det står på, men som noen har nevnt ovenfor, blir fortalt at man har alle de gode kvalitetene men er bare ikke kjærestemateriale. Noen vil sikkert si at jeg er nice guy og ikke tør prøve meg, men tro meg, er ikke redd for å prøve. Har blitt avvist så masse at det ikke gjør vondt lenger. Med mindre noen faktisk blir med på date, da svir det ekstra mye når hun sier hun gjorde det fordi hun savner eksen eller var ensom. Da sier hun at hun dessverre ikke ser på meg som kjærestemateriale, og etter hvert er hun tilbake med denne kjekkasen, eller helt midt på treet fyren. Vanskelig å ikke tro at det står på utseendet når man får folk til å le, ikke er redd for å prøve meg eller whatever, har "alt på stell". Vet at jeg er bitter nå, beklager det. En dårlig dag. Kanskje jeg bare er for kjedelig for dem, men det er vanskelig å tro at det står på annet enn utseendet. Ser jo seg selv i speilet hver morgen..

Du som sa at man må jobbe ekstra hardt når man ikke har utseendet med seg; du har så rett. Føler dette er blitt den største del av min personlighet. Blir arbeidshest på alle områder i livet og svært analytisk, ønsker å ta tak i alt av svakheter. Mister respekt for alt og alle som er late. Sistnevnte er en negativ egenskap, i overkant kynisk. Tror rett og slett ikke folk klarer å sette seg inn i situasjonen. Det er uhorvelig vanskelig å bli fortalt at ting bare ordner seg, av dem som så åpenbart er på øvre del av utseendeskalaen. Syns det var veldig godt poeng nevnt ovenfor at man ønsker å oppleve ekte kjærlighet. Som lite pen så føles det veldig usannsynlig å noensinne oppleve det, men at noen kanskje vil ta til takke med meg som følge av fremtidig økonomisk velstand. Men jaja, står nå bare på i mellomtiden og håper det ordner seg.

Anonymkode: 81362...39a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^Skjedde noe feil med sitatet ovenfor. Skulle egentlig fjernes.

TS

Anonymkode: 81362...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Du som sa at man må jobbe ekstra hardt når man ikke har utseendet med seg; du har så rett. Føler dette er blitt den største del av min personlighet. Blir arbeidshest på alle områder i livet og svært analytisk, ønsker å ta tak i alt av svakheter. Mister respekt for alt og alle som er late. Sistnevnte er en negativ egenskap, i overkant kynisk. Tror rett og slett ikke folk klarer å sette seg inn i situasjonen. Det er uhorvelig vanskelig å bli fortalt at ting bare ordner seg, av dem som så åpenbart er på øvre del av utseendeskalaen. Syns det var veldig godt poeng nevnt ovenfor at man ønsker å oppleve ekte kjærlighet. Som lite pen så føles det veldig usannsynlig å noensinne oppleve det, men at noen kanskje vil ta til takke med meg som følge av fremtidig økonomisk velstand. Men jaja, står nå bare på i mellomtiden og håper det ordner seg.

Anonymkode: 81362...39a

Svarer på denne delen, da jeg tror det var den som svarte meg: Jeg skal ikke prøve å påstå at jeg vet hvordan du har det, men jeg tror oppriktig at de egenskapene du skriver om at du har tilegnet deg kan være en stor styrke. Selv har jeg vært heldig når det gjelder jenter, men jeg skjønner godt at det må føles ensomt og håpløst å ikke finne noen. Du nevner at du kanskje ender opp med en kvinne som "tar til takke" med deg av økonomiske grunner. Jeg tenker at det like gjerne kan hende at du ettersom du blir eldre vil oppleve at kvinner ganske riktig trekkes mot penger, status og eventuell makt, men at det like gjerne kan ha sammenheng med at de finner det tiltrekkende, heller enn et kynisk ønske om å utnytte deg. Det at du er en arbeidsom kar, som gjør det bra kan sikkert veie opp for det du eventuelt mener å mangle utseendemessig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 24.4.2016 at 20.58, AnonymBruker skrev:

Så er det meg da, og andre som meg, som aldri har fått oppmerksomhet på byen, ikke kan møte noen fra Tinder, som nærmest blir oppfattet som annenrangs borger og ikke er aktuell kandidat i datinglivet på noen måte..

Anonymkode: 81362...39a

Så du har ikke tatt noe initiativ selv, men forventer bare at andre skal ta kontakt med deg?

Anonymkode: 6b6a7...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

At jeg gjør meg selv til offer i sosiale situasjoner er vel vanskelig for dere å si? Å gå igjennom en periode med å føle seg stygg er en ting, å være det er en annen. Nå kan det hende jeg tar feil om meg selv, og at jeg har vært svært uheldig med de jeg har møtt på (Har jo selvfølgelig det, folk med litt medmenneskelighet sier ikke sånt til andre), men tror fortsatt at folk ikke klarer å sette seg inn i situasjonen. Mange liker å fortelle deg at det "Ordner seg til slutt" og "Plutselig dukker det opp noen", men det gjør ikke det. For penere mennesker, det kan jeg tro på. Det har skjedd for flere venner. Det skjer ikke for oss som er uheldige med det ytre.

Mulig dere tror jeg ikke jobber hardt, men gjør faktisk det. Presterer bra i studier, er godt trent samt er stadig med på nye ting og utflukter til fjells, skal på utveksling til MIT neste år... Sosiale antenner er ikke det det står på, men som noen har nevnt ovenfor, blir fortalt at man har alle de gode kvalitetene men er bare ikke kjærestemateriale. Noen vil sikkert si at jeg er nice guy og ikke tør prøve meg, men tro meg, er ikke redd for å prøve. Har blitt avvist så masse at det ikke gjør vondt lenger. Med mindre noen faktisk blir med på date, da svir det ekstra mye når hun sier hun gjorde det fordi hun savner eksen eller var ensom. Da sier hun at hun dessverre ikke ser på meg som kjærestemateriale, og etter hvert er hun tilbake med denne kjekkasen, eller helt midt på treet fyren. Vanskelig å ikke tro at det står på utseendet når man får folk til å le, ikke er redd for å prøve meg eller whatever, har "alt på stell". Vet at jeg er bitter nå, beklager det. En dårlig dag. Kanskje jeg bare er for kjedelig for dem, men det er vanskelig å tro at det står på annet enn utseendet. Ser jo seg selv i speilet hver morgen..

Du som sa at man må jobbe ekstra hardt når man ikke har utseendet med seg; du har så rett. Føler dette er blitt den største del av min personlighet. Blir arbeidshest på alle områder i livet og svært analytisk, ønsker å ta tak i alt av svakheter. Mister respekt for alt og alle som er late. Sistnevnte er en negativ egenskap, i overkant kynisk. Tror rett og slett ikke folk klarer å sette seg inn i situasjonen. Det er uhorvelig vanskelig å bli fortalt at ting bare ordner seg, av dem som så åpenbart er på øvre del av utseendeskalaen. Syns det var veldig godt poeng nevnt ovenfor at man ønsker å oppleve ekte kjærlighet. Som lite pen så føles det veldig usannsynlig å noensinne oppleve det, men at noen kanskje vil ta til takke med meg som følge av fremtidig økonomisk velstand. Men jaja, står nå bare på i mellomtiden og håper det ordner seg.

Anonymkode: 81362...39a

Har på følelsen av at du ikke er så "stygg" som du tror. Hvilken jenter er det du prøver deg på da? Du høres jo ut som den perfekte mann med unntak av selvtilliten din! Jeg kan love deg at du ikke føler deg noe bedre som jente ved at du har en haug av menn som vil ha sex med deg. Du føler deg lite verdt og brukt, så jeg kan forstå savnet ditt etter å oppleve ekte og gjensidig kjærlighet.

Anonymkode: e4074...c56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du har ikke tatt noe initiativ selv, men forventer bare at andre skal ta kontakt med deg?

Anonymkode: 6b6a7...aab

Mener han skrev at han har  tatt initiativet mange ganger. 

Endret av wintergirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Jeg kan ikke forstå deg fullt ut Ts,men i fjor sommer ble jeg kjent med en type som jeg hadde en del felles med. Jeg syns han var veldig grei,morsom også,og smart. Jeg tenkte ærlig talt aldri på utseendet han negativt,men tenkte bare at han alltid gikk så fint kledd!

Etterhvert betrodde han meg masse. At ingen ville ha ham,og at jenter hadde pekt på ham,lo og gjorde narr av hvor stygg han var. Det var fælt å høre på. Vi snakket mye og ble godt kjent,og vi er beste venner. Han vil fremdeles ha ei jente,men han har kun vært på et par dater. Uansett så er det flere som ikke ser så bra ut,men mange finner kjærester en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

At jeg gjør meg selv til offer i sosiale situasjoner er vel vanskelig for dere å si? Å gå igjennom en periode med å føle seg stygg er en ting, å være det er en annen. Nå kan det hende jeg tar feil om meg selv, og at jeg har vært svært uheldig med de jeg har møtt på (Har jo selvfølgelig det, folk med litt medmenneskelighet sier ikke sånt til andre), men tror fortsatt at folk ikke klarer å sette seg inn i situasjonen. Mange liker å fortelle deg at det "Ordner seg til slutt" og "Plutselig dukker det opp noen", men det gjør ikke det. For penere mennesker, det kan jeg tro på. Det har skjedd for flere venner. Det skjer ikke for oss som er uheldige med det ytre.

Mulig dere tror jeg ikke jobber hardt, men gjør faktisk det. Presterer bra i studier, er godt trent samt er stadig med på nye ting og utflukter til fjells, skal på utveksling til MIT neste år... Sosiale antenner er ikke det det står på, men som noen har nevnt ovenfor, blir fortalt at man har alle de gode kvalitetene men er bare ikke kjærestemateriale. Noen vil sikkert si at jeg er nice guy og ikke tør prøve meg, men tro meg, er ikke redd for å prøve. Har blitt avvist så masse at det ikke gjør vondt lenger. Med mindre noen faktisk blir med på date, da svir det ekstra mye når hun sier hun gjorde det fordi hun savner eksen eller var ensom. Da sier hun at hun dessverre ikke ser på meg som kjærestemateriale, og etter hvert er hun tilbake med denne kjekkasen, eller helt midt på treet fyren. Vanskelig å ikke tro at det står på utseendet når man får folk til å le, ikke er redd for å prøve meg eller whatever, har "alt på stell". Vet at jeg er bitter nå, beklager det. En dårlig dag. Kanskje jeg bare er for kjedelig for dem, men det er vanskelig å tro at det står på annet enn utseendet. Ser jo seg selv i speilet hver morgen..

Du som sa at man må jobbe ekstra hardt når man ikke har utseendet med seg; du har så rett. Føler dette er blitt den største del av min personlighet. Blir arbeidshest på alle områder i livet og svært analytisk, ønsker å ta tak i alt av svakheter. Mister respekt for alt og alle som er late. Sistnevnte er en negativ egenskap, i overkant kynisk. Tror rett og slett ikke folk klarer å sette seg inn i situasjonen. Det er uhorvelig vanskelig å bli fortalt at ting bare ordner seg, av dem som så åpenbart er på øvre del av utseendeskalaen. Syns det var veldig godt poeng nevnt ovenfor at man ønsker å oppleve ekte kjærlighet. Som lite pen så føles det veldig usannsynlig å noensinne oppleve det, men at noen kanskje vil ta til takke med meg som følge av fremtidig økonomisk velstand. Men jaja, står nå bare på i mellomtiden og håper det ordner seg.

Anonymkode: 81362...39a

Kan det være det faktumet at du er relativt bitter, som gjør at du ikke kommer deg videre med kvinner? Å være bitter er en vanvittig dårlig egenskap. "Mister respekt for alt og alle som er late"... Vell, jeg tror nok ikke utseendet ditt er problemet her overhodet. Mye ligger i hodet ditt. En bitter person blir automatisk litt frastøtende, det har jeg selv merket når jeg har gått ut med en mann, de som er bitre og kyniske på sett og vis får jeg avsmak på totalt. De som er litt lite selvsikre og kanskje har litt komplekser og viser dette tydelig derimot kan bare virke sjarmerende. Lite selvtillit + snill = bra. Lite selvtillit + bitter/kynisk = ikke bra. 

Altså, jeg er ganske sikker på at jeg aldri får oppleve ekte kjærlighet heller, fordi jeg ser ut som en dass. Utseende har jeg ikke med meg, det er ikke noe som sitter i hodet, jeg vet det. Men som jeg nevnte, jeg er ikke så overfladisk at jeg tror alt handler om utseendet, så da plager det meg ikke på lik måte som det plager deg. Noen dager har jeg det helt jævlig (i dag er det en slik dag), andre dager går det bra. Du virker veldig opphengt i dette med utseendet og det virker ikke som om du er villig til å endre holdningen din heller. Og om du ikke er det, så er det ikke så mye man kan gjøre. Jeg kan ikke si så mye mer til deg annet enn at du garantert ikke er stygg, du har dine positive egenskaper akkurat som alle andre, du er et unikt menneske og der finnes noen for deg. Det er klisjè, noe man alltid hører egentlig, det er lettere sagt enn gjort. Men man kommer ingen vei om man ikke prøver. 

Jeg foreslår at du i stedet for å analysere speilbildet heller analyserer personligheten din. Er du et godt menneske? Er du snill? Er du arrogant? Er du ydmyk? Er du over gjennomsnittet kresen når det kommer til det motsatte kjønn, eller er du rett og slett ikke kresen i det hele tatt? Om du har lyst, noe jeg tviler sterkt på, så kan du sende meg en PM. Slenger du med et bilde skal du få høre hvor flott du er. Jeg er sikker på at der er ikke en døyt galt med utseendet ditt. Det sitter i hodet ditt! 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til en viss grad ja...jeg trodde jeg var stygg helt til jeg var rundt 15-16 år...da begynte jeg å få en del oppmerksomhet. Dette gjorde meg oppmerksom på at jeg ihvertfall ikke var stygg.  Og etterhvert har jeg skjønt at jeg vel ofte regnes som...eh...ja pen.  Men er ikke noe jeg går rundt og tenker så veldig mye over....for etterhvert som man blir eldre skjønner man jo hvor lite utseendet egentlig betyr i det lange løp.  Utseende er en kvalitet som definerer et menneskes egentlige verdi i svært liten grad.  Man mister det jo også engang...og et vakkert ytre er ikke en nødvendig kvalitet å ha med mindre man lever av utseendet sitt.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sunday, April 24, 2016 at 21.18, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med "stygg"? 

Vet du at fremtreden (klær, hår, hygiene m.m.), holdning, personlighet betyr mye mer enn de rent fysiske trekkene du har? Beklager, men jeg tror ikke på deg. Jeg har mannlige venner som definitivt aldri kan plasseres i kategorien "pene" - og flere av dem ligger godt under skalaen for "vanlig". Men det er kule typer med personlighet, humor og selvtillit. Og flere av dem har kapret seg damer som ligger langt over dem på "utseende-skalaen". 

Så jeg tror ikke på deg. En ting er å ha alvorlige fysiske defekter, type abnormiteter. Har du ikke det, men regner deg for "stygg", er det masse, masse du kan gjøre for å fremdeles være attraktiv! 

Anonymkode: 25b44...009

Ikke glem at det er andre regler for menn da. Se kan ha bra personlighet og få hva de vil.

Kvinner med bra personlighet og mindre heldig utseende er det ganske hardt for,ikke verdt en dritt for de styggeste mannfolkene engang serru☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Ikke glem at det er andre regler for menn da. Se kan ha bra personlighet og få hva de vil.

Kvinner med bra personlighet og mindre heldig utseende er det ganske hardt for,ikke verdt en dritt for de styggeste mannfolkene engang serru☺

Hvorfor fortsetter du å lyve på dette forumet selv om det gang på gang påpekes at det du sier er direkte feil?

Nei mindre attraktive kvinner får ikke mindre oppmerksomhet enn mindre attraktive menn, ikke i nærheten en gang:

http://jonmillward.com/blog/attraction-dating/cupid-on-trial-a-4-month-online-dating-experiment/#references

results-after-4-months.png

Men som vanlig så kommer du ikke til å ta dette til deg, og kommer bare til å fortsette med dine gale påstander...

Anonymkode: 6b6a7...aab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fortsetter du å lyve på dette forumet selv om det gang på gang påpekes at det du sier er direkte feil?

Nei mindre attraktive kvinner får ikke mindre oppmerksomhet enn mindre attraktive menn, ikke i nærheten en gang:

http://jonmillward.com/blog/attraction-dating/cupid-on-trial-a-4-month-online-dating-experiment/#references

results-after-4-months.png

Men som vanlig så kommer du ikke til å ta dette til deg, og kommer bare til å fortsette med dine gale påstander...

Anonymkode: 6b6a7...aab

Jo. De gjør det. Og hvem får de oppmerksomhet av?folk som vil ha asyl?stygge menn kan dra til Thailand og få masse av "oppmerksomhet"de og☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg så absolutt. Jeg tror alle, i hvertfall de aller fleste, føler seg stygge en gang i løpet av livet.

Men du. Folk har forskjellige preferanser, liker forskjellige ting, finner forskjellige ting attraktivt. Jeg vet det er mange der ute som synes du er fantastisk nydelig akkurat som du er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Jo. De gjør det. Og hvem får de oppmerksomhet av?folk som vil ha asyl?stygge menn kan dra til Thailand og få masse av "oppmerksomhet"de og☺

Nei det gjør de beviselig ikke. Som du ser fikk den styggeste kvinnen mange flere henvendelser enn 3/4 av mennene til sammen. Og ca like mange henvendelser som den nest mest attraktive mannen.

At menn må dra til Thailand for å få seg noe bare understreker poenget mitt...

Anonymkode: 6b6a7...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det gjør de beviselig ikke. Som du ser fikk den styggeste kvinnen mange flere henvendelser enn 3/4 av mennene til sammen. Og ca like mange henvendelser som den nest mest attraktive mannen.

At menn må dra til Thailand for å få seg noe bare understreker poenget mitt...

Anonymkode: 6b6a7...aab

Eneste den undersøkelsen viste var at menn er mer desperate. Hvem vil vel ha en desperat partner som hadde tatt til takke med hva som helst? 

Anonymkode: de759...bfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eneste den undersøkelsen viste var at menn er mer desperate. Hvem vil vel ha en desperat partner som hadde tatt til takke med hva som helst? 

Anonymkode: de759...bfd

En som er desperat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24. april 2016 at 20.58, AnonymBruker skrev:

Noe jeg ofte tenker på, som selverklært stygg og også hørt det fra andre av motsatte kjønn, er hvorvidt andre mennesker klarer å sette seg inn i hvordan det føles å ikke være ettertraktet i det hele tatt. Mange av kompisene har jenter som sikler over dem, jenter som har vært forelsket i dem, får jevnlig god kontakt med jenter på byen og ser relativt bra ut nesten uansett hvordan de kler seg, bare på bakgrunn av kroppsfasong og ansikt.. Venninnene har stort sett fått gutter flokkende over seg fra ungdommen når de begynte å feste, gutter som prøver seg på dem hele tiden, kan velge og vrake i sex og får generelt mye oppmerksomhet fra det motsatte kjønn..

Så er det meg da, og andre som meg, som aldri har fått oppmerksomhet på byen, ikke kan møte noen fra Tinder, som nærmest blir oppfattet som annenrangs borger og ikke er aktuell kandidat i datinglivet på noen måte..

Tenker på det hver dag, men klarer egentlig folk som er middels heldige eller heldigere å sette seg inn i hvordan det er å jobbe i motbakke hele tiden, å aldri få bekreftelse? Har inntrykk av at det er en så totalt fjern virkelighet for dem, at de ikke har sjans til å sette seg inn i situasjonen

 

Anonymkode: 81362...39a

Hvordan er du selv mot andre da? Har selv en kompis som ikke er helt der oppe på skalaen, men allikevel er han kun ute etter svært attraktive jenter. Ikke ser han på de som personer heller, som kanskje er grunnen til at han kun går etter utseendet. 

Det hjelper ikke å syte at ingen liker deg, når ikke en gang du liker andre.

Anonymkode: d189e...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...