Gå til innhold

Kan jeg ta med meg steiner hjem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, michaeline__07 skrev:

Ja - det var i såfall en streng dom. Å bli tatt i fengsel for å ta med seg steiner. Jeg kan forstå at flyselskapet mener at bagasjen veier litt for mye og sånt hvis man har plukket steiner på stranden, men fengselsstraff, nei. :riste:

Det er stein liksom..? 

Anonymkode: 5e1a3...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er stein liksom..? 

Anonymkode: 5e1a3...3b3

Det var det det sto. Jeg tolket det dithen. Var det feil mon tro...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du finner ut at det er forbud, kan du jo ta med litt sand. Leste om noen som tok med seg litt sand fra alle feriene sine og helt det lagvis i en slank vase. Markerte hvert lag med "reisested, årstall". Dritkult, også tar det ikke såå mye plass hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke å se forskjell på sånt, jeg.

Anonymkode: 5e1a3...3b3

Da bør du være forsiktig med hva du tar med deg.

Selv om turistene i artikkelen hevder de bare hadde plukket med seg steiner, tror jeg de tok sjansen på å ta med seg noe spennende de fant. De burde selv ha hatt misstanke når det var så lett for tollerne å se at det var oldtidslevninger.

Det er et problem enkelte steder med turister som bare skal ha med seg en "suvenir", både deler av gamle bygninger og monumenter ødelegges. Koraller også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest MadameDeRosa
Den 25. april 2016 at 2.03, Emalje skrev:

Om du finner ut at det er forbud, kan du jo ta med litt sand. Leste om noen som tok med seg litt sand fra alle feriene sine og helt det lagvis i en slank vase. Markerte hvert lag med "reisested, årstall". Dritkult, også tar det ikke såå mye plass hjemme..

Har selv sand fra en av favorittstrendene i Europa. Samtidig må det sies at det er ikke alle strender det er lov å ta med sand fra heller, for eksempel er det ikke lov til å ta med sand fra den rosa stranda Elafonissi på Kreta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.5.2016 at 18.45, MadameDeRosa skrev:

Samtidig må det sies at det er ikke alle strender det er lov å ta med sand fra heller, for eksempel er det ikke lov til å ta med sand fra den rosa stranda Elafonissi på Kreta.

Jeg har sand derfra, ante ikke at det ikke er lov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...