Gå til innhold

Vi må finne ett nytt hjem til vår elskede hund


Jens

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Jens skrev:

Tuller du nå?

Hvor får du hatet ditt fra?

God bedring.

Det er vel fortjent å få det gnidd inn.

Det er tusenvis av hunder som blir dumpet og venter på å bli omplassert. Hva tror du skjer med de som ikke innen viss tid finner nytt hjem?

Det er feigt, stygt og ansvarsløst.       Visse forstår virkelig ikke at MAN HAR ANSVAR RESTEN AV LIVET for dyret og ikke etter eget forgodtbefinnende pga total meningsløse, unevnelige "situasjoner".  

Anonymkode: b9eba...f6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for oppdatering, godt det ordnet seg for hunden deres og din familie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel fortjent å få det gnidd inn.

Det er tusenvis av hunder som blir dumpet og venter på å bli omplassert. Hva tror du skjer med de som ikke innen viss tid finner nytt hjem?

Det er feigt, stygt og ansvarsløst.       Visse forstår virkelig ikke at MAN HAR ANSVAR RESTEN AV LIVET for dyret og ikke etter eget forgodtbefinnende pga total meningsløse, unevnelige "situasjoner".  

Anonymkode: b9eba...f6c

Vi bor ikke i USA. Vi har ikke "shelters" som driver med avliving på stor skala som i USA. Så tilpass kritikken til norske forhold om du kritiserer en situasjon i Norge. Og siden TS gjorde det ansvarlige, nemlig å kjøpe hund fra en skikkelig oppdretter som tok tilbake hunden når familien ikke kunne ha den (noe gode oppdrettere gjør), er mye av kritikken meningsløs.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Tekopper skrev:

Vi bor ikke i USA. Vi har ikke "shelters" som driver med avliving på stor skala som i USA. Så tilpass kritikken til norske forhold om du kritiserer en situasjon i Norge. Og siden TS gjorde det ansvarlige, nemlig å kjøpe hund fra en skikkelig oppdretter som tok tilbake hunden når familien ikke kunne ha den (noe gode oppdrettere gjør), er mye av kritikken meningsløs.

Aldeles ikke. Det vitner om en syn på dyr og deres verd og liv som noe lett erstattelig.  

Det fins ikke et menneske med kjærlighet til hunden sin som bare gir den opp så lett. Javisst er der forskjell mellom norsk og feks amerikansk MEN det er enormt mange katter som dør alene i lidelse, blir avlivet i Norge og garantert hunder også. Det er et stort antall som bare blir dumpet hos Dyrebeskyttelsen etc. "Pytt Pytt "er innstillingen.  Jeg føler ingen empati eller forståelse for slikt.

Anonymkode: b9eba...f6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra hunden har fått ett nytt hjem, høres ut som det ble en veldig god løsning, selv om det var trist. :) Hunden har det nok veldig mye bedre når den slipper alt maset rundt barna osv.

Det jeg dog syntes er rart er hvordan barna oppførte seg rundt hunden. Vi fikk selv hund i familien min da jeg var 9, og min søster var 5. Jeg var kjempeflink og respekterte hunden fra dag en, foreldrene mine hadde brukt mye tid på å gjøre meg klar for hund lenge før vi fikk henne, og jeg var med p besøke henne som valp alle gangene, gikk tur med hunden etter skolen og hadde ikke noe problem med å være alene med hunden. Nå har jeg alltid vært veldig glad i dyr, men burde uansett ikke være vanskelog. Søsteren min var av naturlige årsaker ikke alene med hunden. Når vi hadde venner på besøk var det heller ikke noe problem, hun hang som lftest med oss uansett (hunden), og vi var lært opp til å ikke løpe bestialske rundt inne i huset, det var heller ikke normalt hos noen av vennene mine. :vetikke: 

Anonymkode: 1cb93...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
Den 30.5.2016 at 8.59, EvaLena skrev:

Håper ikke du har barn OG dyr samtidig. Barn skal da vel få være sosiale hjemme hos seg selv? Er jo ikke riktig at barn ikke kan ha venner på besøk hele oppveksten fordi hunden er nervøs?

Jo ,så absolutt. Det er mit thjem og mine hunder bor her. Har de tenkt å ta med seg noen barn som gjør hundne nervøse, så hadde de fått pent beskjed om å leke ute eller  gå en anne plass.

Med hilsne fra

Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Jon Are skrev:

Jo ,så absolutt. Det er mit thjem og mine hunder bor her. Har de tenkt å ta med seg noen barn som gjør hundne nervøse, så hadde de fått pent beskjed om å leke ute eller  gå en anne plass.

Med hilsne fra

Jon Are

Jaja, deg om det :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
4 minutter siden, EvaLena skrev:

Jaja, deg om det :hakeslepp:

Barn har ikke vondt av å være ute og finne på ting selv. Hunder som er nervøse bør skjermes for barn. Har strenge regler hjemme hos meg, men har ikke vært noe problem da barna til min kjære er store og hundene er rolige.

 

med hilsen fra

Jon are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, og hos oss var det litt annerledes Jon Are da barna våre er små og hunden var urolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Kjæledyrforumet :hjerte:

Jens, jeg synes dere tok en veldig god avgjørelse, både for dere sjøl og for hunden. På hvilken måte skulle det være verre for hunden å flytte til et hjem mer tilpasset dens behov enn å bli værende i et hjem det ikke trivdes og der den var stressa hele tiden? Som om omplassering er en dødssynd. 

Altså .. ikke la ungene ta med venner hjem fordi bikkja blir stressa? :ler: Greit at de tok på seg ansvaret for en hund,altså, men de tok også på seg ansvaret for unger og de kommer faktisk først. 

Og det kommer altså fra ei som er veldig glad i dyr, som er veldig opptatt av at dem skal ha det godt, og som også mener at hunden er en del av familien. Bare så dét er sagt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldeles ikke. Det vitner om en syn på dyr og deres verd og liv som noe lett erstattelig.  

Det fins ikke et menneske med kjærlighet til hunden sin som bare gir den opp så lett. Javisst er der forskjell mellom norsk og feks amerikansk MEN det er enormt mange katter som dør alene i lidelse, blir avlivet i Norge og garantert hunder også. Det er et stort antall som bare blir dumpet hos Dyrebeskyttelsen etc. "Pytt Pytt "er innstillingen.  Jeg føler ingen empati eller forståelse for slikt.

Anonymkode: b9eba...f6c

Jeg syntes det vitnet om at de prøvde å finne den beste løsningen for alle involverte. Også for bikkja, som ikke lenger er stressa med masse små aliens (barn) rundt seg hele tiden.

Sammenlign gjerne katter i norge med hunder i usa osv.. men det er ikke det vi snakker om her. Men hund i Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎24‎.‎04‎.‎2016 at 17.28, Jens skrev:

Tusen takk for svar så langt. Problemet er jo ikke bare når vi er på jobb, men også når vi er hjemme. Her hos oss løper det barn inn og ut hele ettermiddagen, og hunden farer opp og bjeffer hver gang. Hun er veldig lite glad i jenter, så når min datter har venner på besøk må vi passe på hele tiden.

tror dere noen ønsker å ta imot en såpass nervøs hund? Hun hadde nok hatt det best i mye roligere omgivelser, hos ett eldre par, eller hos noen uten barn.

Ja, det tror jeg absolutt Jens. Kjempefin rase er det jo, og den er liten og lett å håndtere.

Jeg la ut en av mine hunder til omplassering på Finn.no av samme grunner som de du forteller om her. (Barna mine er på akkurat samme alder også) Jeg skrev i annonsen at hunden hadde vært aggressiv, at den tidvis var nervøs, alt jeg kom på som var negativt med han. Denne hunden er også stor, og krever mye mer aktivitet enn en havanaise. Likevel haglet det inn med henvendelser fra flotte folk som ville overta han. Enslige i alle aldre, hundevante eldre ektepar osv. Mange ville frakte han på tvers av landet for å bli den nye eieren. Heldigvis ble det ingen omplassering for vår del, for kastrering gav oss en ny hund. Men det var over all forventning respons i hvert fall. Så jeg tror i hvert fall ikke du skal være redd for om du skal finne et godt hjem til henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jens skrev:

ja, og hos oss var det litt annerledes Jon Are da barna våre er små og hunden var urolig.

En 11åring er ikke liten.  Kanskje påtide å oppdra barna litt også?

Anonymkode: 409af...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest New Girl
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldeles ikke. Det vitner om en syn på dyr og deres verd og liv som noe lett erstattelig.  

Det fins ikke et menneske med kjærlighet til hunden sin som bare gir den opp så lett. Javisst er der forskjell mellom norsk og feks amerikansk MEN det er enormt mange katter som dør alene i lidelse, blir avlivet i Norge og garantert hunder også. Det er et stort antall som bare blir dumpet hos Dyrebeskyttelsen etc. "Pytt Pytt "er innstillingen.  Jeg føler ingen empati eller forståelse for slikt.

Anonymkode: b9eba...f6c

Hunden er tilbake hos oppdretter og stortrives, så det er da langt i fra snakk om å "dumpe" hunden. Syns ts gjorde det beste i en vanskelig situasjon, og fant en løsning som passet alle. 

Endret av New Girl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En 11åring er ikke liten.  Kanskje påtide å oppdra barna litt også?

Anonymkode: 409af...13f

Helt enig i at en 11-åring ikke er liten. Vår 10 og 11-åring har ofte middagen klar når vi kommer hjem, og når venner er med hjem har de gjerne laget muffins eller vafler også. Hundene lufter de og setter på eget rom så ingen utenom familien skal oppleve noe ubehagelig med dem.

Men dette handler dessverre om en liten hund som bare trives med kjernefamilien, ikke alle de andre som følger med på lasset når man har store barn og tenåringer. Før vår ene hund ble kastrat mistrivdes han veldig med den situasjonen at mennesker gikk inn og ut av huset. Og siden man ikke kan isolere seg helt må man da heller gi hunden det den trenger og finne et nytt hjem.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...