Gå til innhold

Vi må finne ett nytt hjem til vår elskede hund


Jens

Anbefalte innlegg

1 time siden, Jens skrev:

Det gjør hunden vår også, og jeg er ganske sikker på at hun ikke har blitt mishandlet...

Kan ha noe med moren hans å gjøre. Hvis hun var nervøs (eller det er nervøse gener i linja) videreføres det dessverre ofte. Har sett nervøse tipser blitt avlet på og resultatet har ikke blitt bra. Men prøv Solplassen. Jeg synes også det er for galt at 11-åringer ikke skal få ha sine venner på besøk.

http://solplassenhund.org/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Jens skrev:

Lettere sagt enn gjort, og jeg kan jo ikke trene opp alle unger som kommer innom! Jeg har prøvd å lære opp ungene mine, men det har ikke funket. Sønnen min mangler litt impulskontroll så han klarer ikke å la være.

Hvis du ikke klarer det, så burde du ikke ha skaffet deg hund i første omgang.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk i går mail fra oppdretter om at hun var hjertelig velkommen hjem til dem igjen. De hadde nå kun 4 hunder igjen på gården, deriblandt mor og far til hunden min, og tante og onkel. Oppdretter sa vi kunne prøve å se om hun ville trives i flokken.

Her vil hun være i landlige omgivelser uten barn, og mas og tjas, sammen med familien sin. Føler egentlig dette var det beste. Hva tenker dere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jens skrev:

Vi fikk i går mail fra oppdretter om at hun var hjertelig velkommen hjem til dem igjen. De hadde nå kun 4 hunder igjen på gården, deriblandt mor og far til hunden min, og tante og onkel. Oppdretter sa vi kunne prøve å se om hun ville trives i flokken.

Her vil hun være i landlige omgivelser uten barn, og mas og tjas, sammen med familien sin. Føler egentlig dette var det beste. Hva tenker dere?

Høres jo kjempefint ut :) 

Oppdretter er beste stedet å starte egentlig, når du skal omplassere. Og siden oppdretter ofte er mer inne i rasemiljøet er det lettere å eventuelt omplassere videre til noen egnede. Det fine med mange oppdrettere er at de ikke er for ekstreme i mange retninger, altså vil de ikke tilpasse hele livet sitt til en skraphund, men de lar også hunden være hund. Stort sett hvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Jens skrev:

Altså oppdretter sa hun kunne flytte hjem igjen til dem permanent!:)

Enda bedre :) Jeg trodde kanskje de skulle ta hunden din inn, og se ann hva de gjorde på sikt. 

Oppdretterfolk er morsomme forresten. "Bare" fire hunder :fnise: Litt annet perspektiv enn folk flest..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, var kun de gamle foreldrene til hunden min og hunden min sin tante og onkel:-)

Så da blir hun nye babyen ifamilien:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎24‎.‎04‎.‎2016 at 15.50, Jens skrev:



Vi kjøpte vår bichon havanaise for snart 4 år siden.  Nå har det blitt slik at vi har bestemt oss for at vi desverre må omplassere henne. Hun er verdens skjønneste hund med familien, men er av natur veldig nervøs og forsiktig og særlig rundt barn. Da våre barn er i en alder da de har med seg venner hjem støtt og stadig, også når vi ikke er hjemme, tør vi ikke lenger gamble på at hun ikke vil bite. Hun har aldri bitt, men har glefset etter flere av barna allerede. 
Har dere noen tips til bra organisasjoner som kan hjelpe oss å finne ett trygt og godt hjem til henne?
Vi gråter av avgjørelsen vi nå har tatt, men mener det er det beste for alle.

Andre med liknende erfaringer?

Ta kontakt med FOD, de kan ha henne i katalogen mens hun blir hos dere og slipper kennel.

De er ærlige i annonsene sine og vil skrive at hun bør til et fredelig hjem uten barn hvor hun kan bli trygg og rolig igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Syns det virker litt for lett å skaffe seg hund, noe man vet man forplikter seg for i årevis, og så etter fire knappe år skal den omplasseres. 

Ta heller jobben med å ha hunden, finn løsninger med en som jobber med hundeadferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Jens skrev:

Vi fikk i går mail fra oppdretter om at hun var hjertelig velkommen hjem til dem igjen. De hadde nå kun 4 hunder igjen på gården, deriblandt mor og far til hunden min, og tante og onkel. Oppdretter sa vi kunne prøve å se om hun ville trives i flokken.

Her vil hun være i landlige omgivelser uten barn, og mas og tjas, sammen med familien sin. Føler egentlig dette var det beste. Hva tenker dere?

Det var bra.

Også skaffer dere dere ikke dyr igjen. Dere er tydeligvis ikke i stand til å ta hensyn til deres behov, jfr å la unger være alene med hund.

Anonymkode: e7a36...54f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4/25/2016 at 1.21, Jens skrev:

Det syns jeg var hjerterått å si.

Det er jo nettopp det jeg gjør, og tar ansvar som voksen! Når hunden glefser etter barn, vi må vokte den hvert sekund, fettere og kusiner er redd for den, må vi jo gjøre dette! Er lettere sagt enn gjort å få barn til å alltid oppføre seg riktig rundt hunden. Unger løper inn og ut, og jeg kan ikke styre alle.

Fader heller, så utrolig unødvendig slemt innlegg.

Jeg står inne for hvert eneste ord.    Slik lemfeldig syn på dyr er en skam! 

Nå er altså hunden ute av livet ditt for godt. Du våger ikke noensinne å anskaffe deg dyr igjen! 

Anonymkode: b9eba...f6c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
Den 24.4.2016 at 17.09, Cathrine88 skrev:

Jeg håper at 11-åringen har fått være med på avgjørelsen og jeg synes det er rart dersom han eller hun ikke er villig til å ofre noen vennebesøk for å beholde et elsket familiemedlem.

helt enig. Burde droppet vennebesøk når hundener nervøs. En hund er et familiemedlem på lik linje med barn! Jeg har selv to hunder og dersom min kjærestes barn venner skulle gjøre hundene nervøse, har de ikke fått lov til å ta med seg venner hjem.

Med hilsen fra

Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

En liten oppdatering siden sist. Hunden vår er nå tatt tilbake av oppdretter og koser seg med sin nye flokk. Hun er blitt vell tatt imot av de andre hundene og sist bilde vi fikk lå hun tett inntil hundepappaen sin og sov. Hun bor nå på en bondegård hos en dame og en mann som er hjemme hele dagen, med sin mor, far, onkel og halvsøster. Storkoser seg, og har blitt sterkt knyttet tildem alle. Er så godt å se bildene og lese oppdateringene vi får, og er så lykkelig. 

For oss var dette helt riktig og gjøre. Og vi ser at vi ikke er en familie som passer med hund, så det skaffer vi oss ikke igjen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Jens skrev:

En liten oppdatering siden sist. Hunden vår er nå tatt tilbake av oppdretter og koser seg med sin nye flokk. Hun er blitt vell tatt imot av de andre hundene og sist bilde vi fikk lå hun tett inntil hundepappaen sin og sov. Hun bor nå på en bondegård hos en dame og en mann som er hjemme hele dagen, med sin mor, far, onkel og halvsøster. Storkoser seg, og har blitt sterkt knyttet tildem alle. Er så godt å se bildene og lese oppdateringene vi får, og er så lykkelig. 

For oss var dette helt riktig og gjøre. Og vi ser at vi ikke er en familie som passer med hund, så det skaffer vi oss ikke igjen.

Nei det skulle  passet seg om din familie noensinne vurderer hund igjen!.

Anonymkode: b9eba...f6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Jens skrev:

En liten oppdatering siden sist. Hunden vår er nå tatt tilbake av oppdretter og koser seg med sin nye flokk. Hun er blitt vell tatt imot av de andre hundene og sist bilde vi fikk lå hun tett inntil hundepappaen sin og sov. Hun bor nå på en bondegård hos en dame og en mann som er hjemme hele dagen, med sin mor, far, onkel og halvsøster. Storkoser seg, og har blitt sterkt knyttet tildem alle. Er så godt å se bildene og lese oppdateringene vi får, og er så lykkelig. 

For oss var dette helt riktig og gjøre. Og vi ser at vi ikke er en familie som passer med hund, så det skaffer vi oss ikke igjen.

Tusen takk for en fin oppdatering. Kjempebra å høre at det har løst seg på best mulig måte for alle :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 29. april 2016 at 14.51, Jon Are skrev:

helt enig. Burde droppet vennebesøk når hundener nervøs. En hund er et familiemedlem på lik linje med barn! Jeg har selv to hunder og dersom min kjærestes barn venner skulle gjøre hundene nervøse, har de ikke fått lov til å ta med seg venner hjem.

Med hilsen fra

Jon Are

Håper ikke du har barn OG dyr samtidig. Barn skal da vel få være sosiale hjemme hos seg selv? Er jo ikke riktig at barn ikke kan ha venner på besøk hele oppveksten fordi hunden er nervøs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det skulle  passet seg om din familie noensinne vurderer hund igjen!.

Anonymkode: b9eba...f6c

Hva er poenget med å gni det inn? Også flere ganger, da. Sånn skikkelig, hva var det jeg sa-holdning, med selvgodheten lysende rundt som en ekkel glorie. TS fant en god løsning og har lært. Trenger ikke å strø salt i såret. Å måtte omplassere er en tøff avgjørelse. 

 

 

TS, bra du fant en god løsning på problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Jens skrev:

En liten oppdatering siden sist. Hunden vår er nå tatt tilbake av oppdretter og koser seg med sin nye flokk. Hun er blitt vell tatt imot av de andre hundene og sist bilde vi fikk lå hun tett inntil hundepappaen sin og sov. Hun bor nå på en bondegård hos en dame og en mann som er hjemme hele dagen, med sin mor, far, onkel og halvsøster. Storkoser seg, og har blitt sterkt knyttet tildem alle. Er så godt å se bildene og lese oppdateringene vi får, og er så lykkelig. 

For oss var dette helt riktig og gjøre. Og vi ser at vi ikke er en familie som passer med hund, så det skaffer vi oss ikke igjen.

Bra avgjørelse og så fint at hunden trives med den nye flokken 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det skulle  passet seg om din familie noensinne vurderer hund igjen!.

Anonymkode: b9eba...f6c

Tuller du nå?

Hvor får du hatet ditt fra?

God bedring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...