Gå til innhold

fine linjer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 21.4.2016 at 16.54, Marie90 skrev:

Produkter bør du kjøpe på apoteket. De er de eneste som har en reell kvalitetssikring.

Jeg pleier å dele hudpleie inn i to kategorier - forebyggende og reverserende.

Forebyggende innebærer ting som riktig kosthold (mye sunt fett), solfaktor, ikke røyke, begrense soling, rense godt, drikke nok vann osv. Det er tingene du gjør før du har noen aldringstegn for å se best mulig ut om ti-tyve år (og selvsagt burde fortsette med).

Reverserende grep er tingene du gjør når du allerede har begynt å få rynker. Punktene over fjerner ikke eksisterende rynker, kun begrenser fremtreden av nye. Peeling er ett eksempel, for å hjelpe å fjerne døde hudceller, en prosess som avtar ettersom vi blir eldre. Det andre er selvsagt Botox - noe man skal være forsiktig med, da det bygger seg opp.

Generelt ville jeg fokusert på de forebyggende grepene mens du er ung. Dersom man begynner med hard peeling o.l. kan man gjøre seg selv en bjørnetjeneste. Huden reparerer seg selv og fornyer seg i ungdommen, og man kan "drepe" en ellers sunn hud ved å overbehandle den. Har du derimot begynt å få rynker allerede forstår jeg at du vil ta noen grep. Men hvor mye er vanskelig å si uten å se deg. Jeg ville startet med de forebyggende grepene og kanskje tatt ørlite Botox dersom du virkelig har noen dype furer i pannen. Kjemisk peeling ville jeg ikke gjort i tyveårene overhodet.

Tviler sterkt på at apotekvarer til ansiktet er gode.  De er ofte fulle av mineralolje.  Mineralolje er et fyllstoff som tetter porer og som generelt ikke har noen som helst behandlende virkningen på huden overhodet. Den kan framskynde aldring.  Ikke så rart  siden det er framstilt av råolje.     Apotekteknikere vet ofte svært lite om hud. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...