Gå til innhold

Til dere som er mye sint eller krass på KG


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder jo på med det utenom :)

Anonymkode: b9644...b7b

Fungerer det? Det er jo et veldig usympatisk trekk å være ufin mot uskyldige mennesker..

Anonymkode: 9319c...2a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan være litt krass her inne i blant. Jeg er veldig hyggelig i virkeligheten.

Jeg elsker ikke livet, jeg er deprimert og setter nok derfor ikke like stor pris på å leve som deg, ts. Så ja, jeg er krass for å kunne få ut litt agresjon og none ganger rett og slett fordi noen innlegg bare er helt idiotiske. 

Anonymkode: 4ef56...62d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan være litt krass her inne i blant. Jeg er veldig hyggelig i virkeligheten.

Jeg elsker ikke livet, jeg er deprimert og setter nok derfor ikke like stor pris på å leve som deg, ts. Så ja, jeg er krass for å kunne få ut litt agresjon og none ganger rett og slett fordi noen innlegg bare er helt idiotiske. 

Anonymkode: 4ef56...62d

Det er da jeg kan være krass, når noen innlegg bare er idiotiske. :)

Anonymkode: 4712b...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo sånn da, TS, at du har ditt liv, ditt nettverk og dine behov og muligheter, mens andre har det helt helt annerledes. For noen er KG en sunn ventil, det eneste stedet de kan si klart i fra om ting de synes er urettferdig, vanskelig eller provoserende. Det er også innlegg her inne, som fortjener krasse motinnlegg. Det ligger jo i debattens natur at det kan gå en kule varmt. Hvis man diskuterer sak og ikke går løs på person, ser jeg ikke helt hvorfor man skal angre når dagen er omme. Hets er noe annet.

Anonymkode: 0920c...bb0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai

Tja. Nå er jeg jo ganske direkte og sier hva jeg mener i det virkelige liv, men jeg prøver å ha som regel at det jeg skriver her på kg skal jeg også kunne si direkte til folk i ansiktet deres. Men kan bli oppgitt over tilsynelatende dumme folk som ikke evner å se utenfor sin lille boble, og da hender det at jeg kan bli litt skarp. Men er trådstarter ung eller fortvilet og sliter, så tar jeg hensyn og prøver å ordlegge meg vennlig men direkte. Er enig i at det er mange unødig krasse tilsvar til tråder. 

 

Og jepp, jeg har vært ute i sola og kost meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fungerer det? Det er jo et veldig usympatisk trekk å være ufin mot uskyldige mennesker..

Anonymkode: 9319c...2a5

De fleste retter sinnet feil vei innimellom. Det er et menneskelig trekk. Jeg sa jo allerede i første innlegg at jeg ikke unnskylder meg selv.

Anonymkode: b9644...b7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spiderman
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste retter sinnet feil vei innimellom. Det er et menneskelig trekk. 

Anonymkode: b9644...b7b

Du unnskylder deg her.

Hvis du er klar over problemet ditt så skjønner jeg ikke hvorfor du bare fjerner brukern din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.4.2016 at 2.30, AnonymBruker skrev:

Et innlegg mange her kan ha godt av ja. Kanskje jeg og er en av dem. Nå slenger ikke jeg dritt til folk her slik at de føler seg misslykka, men jeg er også en del irritert her. Jeg skriver om ting som irriterer meg. Dette er en grunn til at jeg har vurdert å kutte ut kg, føler det blir for mye negativitet og bitterhet her. Meldte meg inn fordi jeg lurte på noe og spurte etter andres erfaringer og synspunkt, men jeg ble hekta, og begynte å diskutere det som provoserer osv. Vldig bortkastet tid når du ser tilbake på det. :) så ja.. Viktig å være glad i det virklige livet.

Anonymkode: 105bf...a21

Samme her.

Jeg kuttet faktisk ut kg i en periode for jeg var litt ufin i en periode da jeg hadde det vanskelig. Tok det ut på noen brukere som jeg irriterte meg over. Det ble også mye negativitet og jeg oppsøkte og opprettet tråder som var veldig negative. Ikke alltid det gikk utover andre,men jeg ble veldig negativ og bitter av det.

Nå er jeg tilbake og kan merke at jeg noen ganger går i samme spor,men jeg er ikke her like mye. Om jeg ikke får endret på det så tror jeg at jeg skal holde meg unna.

Jeg tror ikke forum som kg er bra for enkelte mennesker. Spesielt ikke når man har mulighet for å være anonym. Noen kan jo påstå at man er anonym med bruker også, men for min del så kan det påvirke litt hva jeg skriver.

Anonymkode: a5d29...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk slutter å oppføre seg som idioter, skal jeg slutte å være sint. Det ser ikke ut til å skje med det første.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjelden krass her på KG, men i noen situasjoner blir jeg det;

Når TS svarer surt og frekt og oppfører seg generelt dårlig.

Når folk kommer med kommentarer jeg oppfatter som svært usympatiske, spesielt når det handler om psykisk helse.

Når noen spør om helt idiotiske ting. Jeg prøver å svare saklig på spørsmålet uansett, men det hender jeg slenger på en kommentar om at dette er ting man kan Google/ta opp med personen det gjelder osv. 

 

Anonymkode: fd338...d4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Petra75 skrev:

Når folk slutter å oppføre seg som idioter, skal jeg slutte å være sint. Det ser ikke ut til å skje med det første.

 

Helt enig i dette. Jeg kan nok også bli sint på diskusjonsforum. Ikke som første reaksjon men når noen andre først er frekke, kommer med usakligheter eller nedlatenheter så gidder jeg ganske enkelt ikke å være den som vender det andre kinnet til lenger. Det er så mange andre som ikke gjør det, så hvorfor skal jeg gidde? Må forholde meg til nok frustrasjon og sinne i hverdagen som må tolereres profesjonelt, så jeg gidder egentlig ikke å gjøre det på forum i en privat sammenheng i tillegg.

På et eller annet tidspunkt blir man bare lei av å være den som alltid skal ha tålmodighet med andres dumskap og frekkheter og man blir lei av å være den som foreventes å vise storsinn uansett hvordan andre oppfører seg. Vel - no more. Jeg ønsker i utgangspunktet gode relasjoner og har som regel det, men om det er folk som stadig angriper meg så velger jeg heller krig enn å være tolerant. 

Anonymkode: a5a48...087

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Plaskebrus skrev:

Du unnskylder deg her.

Hvis du er klar over problemet ditt så skjønner jeg ikke hvorfor du bare fjerner brukern din.

Haha. Ja kanskje jeg gjør det. De aller fleste gjør det, men jeg sa ikke at det var greit. Du fremstilte meg som om det jeg gjør er noe spesielt, og det er det desverre ikke.

 

Brukeren beholder jeg for jeg skriver tross alt mest gode og velmenende ting :)

Anonymkode: b9644...b7b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sjelden krass her på KG, men i noen situasjoner blir jeg det;

Når TS svarer surt og frekt og oppfører seg generelt dårlig.

Når folk kommer med kommentarer jeg oppfatter som svært usympatiske, spesielt når det handler om psykisk helse.

Når noen spør om helt idiotiske ting. Jeg prøver å svare saklig på spørsmålet uansett, men det hender jeg slenger på en kommentar om at dette er ting man kan Google/ta opp med personen det gjelder osv. 

 

Anonymkode: fd338...d4c

Det er helt menneskelig og da normalt å reagere negativt når noen er negative eller oppfører seg dårlig. Jeg er ikke en helgen selv! Og det er jo kanskje også derfor jeg kom til å tenke på dette, for jeg ser jeg sløser bort tiden min med å bli sur. Hvis jeg ser en tråd som irriterer meg har jeg dermed den siste tiden bare unngått å svare i tråden, for det har ikke gitt meg noe uansett. 

Men jeg mener heller de der TS skriver et innlegg og spør oppriktig etter hjelp og han eller hun får nedlatende svar sånn ut av det blå. 

Hilsen TS :blomst: 

Anonymkode: 346f1...8e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spiderman
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Brukeren beholder jeg for jeg skriver tross alt mest gode og velmenende ting :)

Anonymkode: b9644...b7b

Men når vi er sure huker vi av på anonym og skriver stygge og vondtmenende ting ? :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negative følelser.

 

Jeg synes nok at det bør være en viss åpning for negative følelser her inne, spørsmålet er måten man skal ta dem ut på.

Man kan ikke forvente at alle har det like harmonisk som trådstarter, og som noen har påpekt, så er det av og til viktig å få tatt ut sine følelser og få sagt det man mener. Sinne kan være en sterk drivkraft, også, og er dermed ikke bare negativt.

Man kan heller ikke forvente at alle mennesker som har en og annen negativ følelse går i terapi for å gjøre noe med dette til enhver tid, det kan være både dyrt og upraktisk, og jeg synes nok det er viktig å ikke skape en kultur som krever at vi er positive og på topp hele tiden, for slik er slett ikke livet for oss alle alltid, jeg skulle også likt og visst hvor mange som egentlig har det

harmonisk hele tiden? Må man liksom være superhappy for å skrive her inne? Det synes jeg slett ikke.

Det går også an å tenke på hvordan det ville blitt dersom man ikke har visse forum der man kan ta ut følelsene sine, selvfølgelig burde det opprettes flere slike utelukkende med den hensikt å jobbe med sine følelser, og det burde være gratis, men det er foreløpig begrenset med slike forum, og det er heller ikke alltid man får de svarene man ønsker seg der.

Ellers er det helt normalt å reagere på ting som man er uenig i, det kalles engasjement, og noen innlegg kan faktisk sette sinnene i kok. Ikke nødvendigvis noe galt i det.

Tenk på Anders Breivik-saken, dersom vi skaper et samfunn der negativitet ikke er sosialt akseptert, kan vi få langt flere saker som ligner denne, av den enkle grunn at følelser er komplisert for mange av oss og trenger å luftes. Finnes ikke denne muligheten, kan det som sagt få fatale konsekvenser, for negative følelser man brenner inne med kan skape alvorlig problematikk og i siste instans føre til ekstrem destruktivitet. Derfor oppfordrer jeg alle til å være litt tolerante her inne, men også til å ta ut sine negative følelser på en akseptabel måte som ikke sårer eller angriper andre.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Plaskebrus skrev:

Men når vi er sure huker vi av på anonym og skriver stygge og vondtmenende ting ? :dry:

Nei, jeg skriver som AB alltid av en eller annen grunn. Enten det er alvorlige ting, politikk, telletråd, sosialt eller gutte/jentenavntråd.

Anonymkode: b9644...b7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke bare sinte her på KG, dem er ganske sinte på instagram, blogg, snapchat, og det meste der de kan sitte og gjemme seg bak hundrevis av kallenavn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. april 2016 at 0.20, Anastasha skrev:

Negative følelser.

 

Jeg synes nok at det bør være en viss åpning for negative følelser her inne, spørsmålet er måten man skal ta dem ut på.

Man kan ikke forvente at alle har det like harmonisk som trådstarter, og som noen har påpekt, så er det av og til viktig å få tatt ut sine følelser og få sagt det man mener. Sinne kan være en sterk drivkraft, også, og er dermed ikke bare negativt.

Man kan heller ikke forvente at alle mennesker som har en og annen negativ følelse går i terapi for å gjøre noe med dette til enhver tid, det kan være både dyrt og upraktisk, og jeg synes nok det er viktig å ikke skape en kultur som krever at vi er positive og på topp hele tiden, for slik er slett ikke livet for oss alle alltid, jeg skulle også likt og visst hvor mange som egentlig har det

harmonisk hele tiden? Må man liksom være superhappy for å skrive her inne? Det synes jeg slett ikke.

Det går også an å tenke på hvordan det ville blitt dersom man ikke har visse forum der man kan ta ut følelsene sine, selvfølgelig burde det opprettes flere slike utelukkende med den hensikt å jobbe med sine følelser, og det burde være gratis, men det er foreløpig begrenset med slike forum, og det er heller ikke alltid man får de svarene man ønsker seg der.

Ellers er det helt normalt å reagere på ting som man er uenig i, det kalles engasjement, og noen innlegg kan faktisk sette sinnene i kok. Ikke nødvendigvis noe galt i det.

Tenk på Anders Breivik-saken, dersom vi skaper et samfunn der negativitet ikke er sosialt akseptert, kan vi få langt flere saker som ligner denne, av den enkle grunn at følelser er komplisert for mange av oss og trenger å luftes. Finnes ikke denne muligheten, kan det som sagt få fatale konsekvenser, for negative følelser man brenner inne med kan skape alvorlig problematikk og i siste instans føre til ekstrem destruktivitet. Derfor oppfordrer jeg alle til å være litt tolerante her inne, men også til å ta ut sine negative følelser på en akseptabel måte som ikke sårer eller angriper andre.

 

Enig med deg.

Synes vi må tåle at folk viser temperament, engasjement og at vi tillater at folk får lov til å reagere, det er sunt å være sinna innimellom!

 

Anonymkode: 03551...fc3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser så dumt ut. Der sitter det 20 stykker i sammen og skriver her, også tror dem liksom at folk ikke ser hvem som skriver hva. Det virker som om at dem sitter sånn hver dag hele tiden. Mon tro hva sinna-taggene har fått som kallenavn her i dag? Og hvor mange profiler orker dem egentlig å opprette? Hva er poenget med det, og hva får dem ut av det? Det virker som om at dem er 17 år i hodet og ikke skjønner bedre rett og slett. Her står det noe som kan omhandle netthets. 

Anonymkode: a36ca...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...