Gå til innhold

Du som ikke er særlig aktiv. Hva spiser du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på de av dere som ikke trener eller trener sjeldent. Hva spiser du og hvor mye i løpet av en dag? Hva veier du? Har du gått opp eller ned i vekt?

Anonymkode: a2b52...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Én brødskive på morgenen, to skiver til lunsj, middag og kanskje en yoghurt på kvelden. Trener nesten aldri. 1.69 høy, veier 65 kilo og det har jeg veid i mange år.

Anonymkode: 03bf2...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt å trene fire ganger i uka, men jeg spiste det samme før også. Og vekta har stått stille i flere år. Veier 49 kg og er 1.64, altså er jeg slank fra naturens side. Jeg spiser havregryn med melk til frokost, to grove rundstykker med gräddost/spekeskinke til lunsj, helt vanlig middag (kanskje litt liten porsjon siden jeg er småspist) og alt fra to brødskiver til en yoghurt til en pose popcorn til kveldsmat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser omtrent det jeg vil, og trener aldri. Går litt, men ikke aktivt. 

Jeg har nå passert 50, og har gått opp en størrelse siden jeg var 30. Er ikke plaget med det, regnes fremdeles som slank/vanlig kroppsfasong. 

Anonymkode: f1e20...42e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp i vekt i løpet av de siste 8 mnd fordi jeg ikke har beveget meg nok.  Og fordi jeg har spist mer brød og poteter enn jeg har godt av.  Jeg er 1, 75 cm, og veide 65 kg.  Aner ikke nå (unngår vekta foreløpig...).  Veide under 60 kg da jeg var 30.  Er nå over 60. 
Spiser 1 brødskive, 1 hardkokt egg, salat, agurk og tomat til frokost + et halvt glass melk.  Har salat, tomat, rødløk, 1 tynn brødskive og spekeskinke e.l. til lunsj.  Tar litt naturell yogurt uten sukker når jeg kjenner meg sulten i løpet av arbeidsdagen.  Spiser vanlig middag, men bare en liten potet eller brocolli, til middag.  Èn teskje lettrømme i stedet for saus.  Det er mannen min som lager middag hver dag, så det kan være en utfordring... 
Går nå tur hver dag, ca. èn time. Målet er å komme ned på vekta jeg var på, og utfordringen er å klare å holde meg der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

110kg. Spiser 3 hoved måltider om dagen. Har stått stille i 5-6 måneder nå mellom 108-110kg

Frokost, ofte 6 brødskriver med mye pålegg eller 4x toast

Middag: Bestilt en del fra Just Eat, går som regel i

2x store pizzaer

2x kebabmiddager

1 kebabmiddag+1 cheese burger + 1 kyllingburger

2x shish kebab og 1 vanlig i pita

Kjører jeg ut selv så blir det 5 cheeseburger + 5 chicken salsa fra Mcern

Middagnr 2: Rester fra middag 1

Jupp er overvektig men er svak for Junkfood, Har ikke lyst til å gjøre no med det enda :) 

Anonymkode: 74679...12b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trening eller ikke trening har ingenting å si for vekten min. Jeg har perioder hvor jeg trener 3-4 ganger i uken, og late perioder hvor jeg ikke trener, Jeg veier 52-54 kg uansett, og har veid dette i 20 år (163 cm)

Spiser ganske sunt, men skeier ut med pizza, godteri og chips noen ganger i måneden. Ellers, noe sånt som:

Frokost - Havregrøt med nøtter og bær

Lunsj - Lasser på med grønnsaker fra salatbaren på jobb, pasta, gryn, bønner eller ris, egg, fisk, en eller annen dressing

Mellom - Par skiver med ost

Middag - Hva som helst, laget fra bunnen av. Rene råvarer.

Teller ikke kalorier, men tipper det blir 2000¨-2200

 

Anonymkode: a9e2c...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er feit, 168 cm og 72 kg. Går litt turer med tung barnevogn noen dager i uka, men jeg er altså ikke særlig aktiv. Det hardeste jeg gjør, er husarbeid... Jeg er begynt å legge på meg det siste året, pga økt inntak av sukker (jeg blir fryktelig søtsugen når jeg er sliten og deprimert). Jeg er også den typen som er "konstant sulten". 

To skiver til frokost. 
To skiver til lunsj. Kanskje to før middag igjen også, evnt 1-3 frukt av ulike slag. Av og til en is... Farlig å ha sånt i frysen. 
Middag. 
2-3 skiver til kvelds. 
Av pålegg går det i skinke, salami, leverpostei, peanøttsmør, kremost, gulost, skinkeost... Noe sånt. Til frokost har jeg av og til et glass ris/havremelk å drikke, men alle måltidene drikkes stort sett med vann (evnt te, uten sukker). 
Uh. Ikke rart jeg er feit, gitt. 

Anonymkode: 6a47a...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

170 cm og 54 kg. Vekten står stille, noe som også er målet.

Størrelsene og hyppigheten på måltidene kan variere litt, men maten er stort sett den samme:

Frokost: omelett med 2 egg, skinke og litt ost

Lunsj: salat(med mye protein og noe dressing osv, ingen tullesalat :P) eller yoghurt med granola

Middag: stykke laks eller en kyllingfilet med ca. 300 gr grønnsaker med kokosmelk eller pesto

Anonymkode: bb1b4...663

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier ca 56 kilo og er 161 cm høy - har holdt denne vekten i halvannet år nå.

Frokost (og lunsj) er vanligvis to knekkebrød med pålegg (ost/kjøtt/fisk) og et lite glass melk, en bit rå grønnsak og en frukt. Istedenfor knekkebrød har jeg av og til pitabrød, eller grøt (havre, hirse, polenta eller semule) med smørøye.

Lunsj kan også omfatte salat, omelett eller kokt egg, nudler, eller uplanlagte middagsrester, kakao, eller smoothie.

Middag er vanligvis enten suppe+dessert eller gryterett, eller kjøtt/fisk+grønnsaker+stivelse. Fredager er åpent for innfall, og lørdager har jeg enten varme ostesmørbrød eller pannekaker med søtt fyll.

Kveldsmat er frukt, nøtter eller nøttsmør og grønnsak; av og til ost i tillegg, eller naturell gresk yoghurt med nøtter/nøttesmør og honning/lønnesirup, eller smoothie.

Drikke er normalt vann eller usøtet kaffe eller te/urtete. Av og til spiser jeg ting utenom plan. Regner med (med utgangspunkt i hva og hvordan jeg spiste mens jeg telte kalorier) at jeg får i meg rundt 1775 kcal pr dag i gjennomsnitt.

Min "diett" mens jeg var overvektig eller på vei mot overvektig var både ganske likt dette, og samtidig fullstendig kaotisk.

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

169cm 70kg

Frokost: 3brødskiver m/pålegg

Lunsj: smoothie 

Mellommåltid: sjokolade 

Middag: kylling og grønnsaker

Kvelds: sjokolade/kake

Sukker <3

 

Løper en mil 3 - 5 ggr i uken. Og har en god del rå og fysisk krevende sex. ;)

Anonymkode: a410f...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Løper en mil 3 - 5 ggr i uken.

Tråden henvendte seg til de som ikke var særlig aktive. 

Anonymkode: 6e703...136

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser akkurat det jeg vil, men stort sett helt normal mat. Spiser bare ikke så mange ganger om dagen. Frokost blir for tidlig for kroppen min, og kvelds er sjeldent nødvendig. Jeg har holdt meg ca stabil/gått ned litt i vekt de siste 5 årene. Har iallefall ikke økt noe. 

Anonymkode: aaeae...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 27. april 2016 at 12.13, AnonymBruker skrev:

Jeg er feit, 168 cm og 72 kg. Går litt turer med tung barnevogn noen dager i uka, men jeg er altså ikke særlig aktiv. Det hardeste jeg gjør, er husarbeid... Jeg er begynt å legge på meg det siste året, pga økt inntak av sukker (jeg blir fryktelig søtsugen når jeg er sliten og deprimert). Jeg er også den typen som er "konstant sulten". 

To skiver til frokost. 
To skiver til lunsj. Kanskje to før middag igjen også, evnt 1-3 frukt av ulike slag. Av og til en is... Farlig å ha sånt i frysen. 
Middag. 
2-3 skiver til kvelds. 
Av pålegg går det i skinke, salami, leverpostei, peanøttsmør, kremost, gulost, skinkeost... Noe sånt. Til frokost har jeg av og til et glass ris/havremelk å drikke, men alle måltidene drikkes stort sett med vann (evnt te, uten sukker). 
Uh. Ikke rart jeg er feit, gitt. 

Anonymkode: 6a47a...6a5

Du er da vitterlig ikke FEIT når du veier 72 kg på 168. Herregud da kvinne. Hva er dette for et selvbilde. 

Anonymkode: 334d7...eaa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper som regel over frokost, med mindre jeg skal på skole tidlig. Da spiser jeg gjerne rundstykke og en banan.

Middag er jo veldig variabelt, men spiser som regel 1-2 porsjoner med et eller annet, pleier ikke å ha kjempesunn mat men ikke junk food heller. Går mye i kylling og kjøttdeig, supper, pannekaker, pasta, ris, salat.

Har noen ganger smoothie til kvelds. Og spiser potetgull til kvelds i blant også :rodme: Drakk mye pepsi max, men kuttet ned veldig på det de siste månedene, men ser ingen særlig forksjell.

Vekten går litt opp og ned mellom 50-56. 

Endret av Belbus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ligger mellom 53-57 kg og er 1.65 m

Spiser det jeg vil, sørger for at det jeg spiser hovedsakelig er sunt, bestandig mest frukt/bær/grønnsaker på tallerkenen, drikker mye vann. 

Vekten avhenger av stressnivå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

180 cm, veier 68 kilo. Spiser som regel yoghurt med müsli eller havregrøt med litt syltetøy til frokost. To brødskiver med pålegg til lunsj, eventuelt salat eller en liten porsjon varmrett.

Spiser en müslibar mellom jobb og middag. En liten porsjon middag. På kvelden spiser jeg enten et ostesmørbrød/brødskive med kjøttpålegg. 

Hender det blir litt smågodt/noen sjokolade biter 3-4 ganger i uken. Holder meg stabilt ift vekt. 

Anonymkode: af6e0...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser det jeg vil. 

En vanlig dag kan se slik ut:
Frokost: yoghurt, havegryn og müsli
Lunsj: 2 egg med salt og smør, og en grønnsak (ofte gulrot eller en halv paprika)
Middag: En kyllingfilet, ris, div grønnsaker
Kvelds: 3 pannekaker

Og så spiser jeg gjerne noe bær og en sjokolade eller noe snop hvis jeg har lyst på i løpet av dagen.
Er 1.66 og veier 54kg, har veid mellom 52-56kg de siste 15 årene. 

Anonymkode: 8dc89...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for å lage en egen tråd; til å ha en inaktiv dag i et ellers aktivit liv:

Frokost: En brødskrive

Lunsj: Kyllingsalat og en smoothie

Middag: Liten Pizza

Hvor mange kalorier har jeg egentlig fått i meg? Føler at dette ble for lite mat, men orker faktisk ikke mer.

Anonymkode: a0916...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...