Gå til innhold

Når han ikke er sexy lenger...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 19. april 2016 at 9.27, Katten.2.0 skrev:

En slik holdning er totalt frastøtende. Både dette med å ikke bry seg, samt det å skylde stor vedvarende overvekt på graviditet.

På tide å ta en alvorsprat.

Du vet at kvinnekroppen forandrer seg etter en graviditet? Har ikke noe med innsats å gjøre. 

Anonymkode: 4dda8...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 19.4.2016 at 7.07, AnonymBruker skrev:

Skjønner godt til problemet. Min kone ble smellfeit etter vårt andre barn, orket ikke å gjøre noe med det, og skyldte på at de ekstra kiloene ikke var mulig fordi det var graviditetskilo. Bullshit, vi snakker 20 kg + minst. Selvsagt kan man gjøre noe med det, selv om det var "graviditetskilo". Puppene hang som noen agurker, strekkmerker og annen faenskap. Sexlivet forsvant helt, og mistet helt lysten på henne.

Vi er skilt nå.

Anonymkode: 71e56...168

Grunnen til at jeg aldri skal ha barn eller gifte meg! 

Anonymkode: 68010...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at kvinnekroppen forandrer seg etter en graviditet? Har ikke noe med innsats å gjøre. 

Anonymkode: 4dda8...a2d

Jupp. 20+kg permanent vektøkning er ikke en del av det, spesielt ikke holdningen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Jupp. 20+kg permanent vektøkning er ikke en del av det, spesielt ikke holdningen.

Noen får den samme kroppen, andre ikke. Uavhengig av trening og kosthold. 

Anonymkode: 4dda8...a2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Jupp. 20+kg permanent vektøkning er ikke en del av det, spesielt ikke holdningen.

Hva er godkjent forfall da? Og hva om kjæresten din sin kropp ikke faller innenfor det når dere får barn?

Anonymkode: 48c67...df5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.4.2016 at 3.28, AnonymBruker skrev:

Vi har vært sammen noen år,begge i slutten av 20-årene. Nå har vi gått til det steget at vi har kjøpt vår første bolig sammen,å det er nå i ettertid jeg har begynt å tenkt litt.

jeg har de siste to årene vært vitne til at han bare eser mer og mer ut. Har ikke brydd meg noe særlig,ikke før nå.  Jeg tenner ikke lenger på det jeg ser.  Det er ikke bare kroppen alene,men holdningen hans til at det skjer. Han vet veldig godt at han har lagt mye på seg, pluss at venner og familie har kommet med "artige" kommentarer. Typ: "når har du termin, er det du som tar deg av den delen" osv... Kun på gøy,å han ler av det. 

Han er fornøyd med hvordan han ser ut. Det plager han faktisk ikke i det hele tatt. 

Å når jeg nå sitter å tenker over kostholdet hans,så lurer jeg på hvordan han kommer til å se ut iløpet av de neste to årene. Han spiser i gjennomsnittet tre,TRE poser potetgull i uka. Han er "allergisk" mot alt som er sunt.

sexlivet er allerede begynt å gå nedenom og hjem,for jeg sliter veldig med å finne ham sexy. Når jeg kommer hjem fra jobb å finner ham liggende på sofaen med potetgullflak på t-skjorta og magen bulende over bokselinningen, da forsvinner all gnist. Jeg forventer ikke at han skal se ut som en gud,ha store muskler og vaskebrett. Jeg har ikke kroppen til en supermodell jeg heller. Men jeg prøver å ta vare på meg selv,gjøre det beste utav det jeg har. Er ikke sikkert jeg hadde brydd meg om vekta hans engang,om han bare kunne endret holdningen sin...! For det kan nesten virke som at han går inn for å bli tjukk. 

Bare det å gi oralsex har blitt vanskelig. Jeg tenkte han kanskje skjønte problemet når jeg faktisk ikke kommer til siden det er en stor mage i veien.

å ja,jeg har prøvd å foreslå at vi kan gå turer ilag, prøver å lage sunn mat osv...det funker ikke..

what to do? Jeg ønsker ikke å avslutte forholdet...

Anonymkode: 8672a...b9d

De fleste menn begynner fra slutten av 20årene å forfalle og få mage. De har levd samme livsstilen hele tiden og egentlig aldri sett ut som en mann engang med tynne armer, smale skuldre og gaming dataen ikke langt ifra. Innen fylte 30år så er ikke genetikken og ungdommeligheten nok lengre til å "holde maska". 

Det er den typen mann du beskriver her som DU har valgt å satse på.  

Det bør da egentlig ikke komme som noe sjokk ? det er ikke nødvendig å la seg forfalle, men det krever en innsats desto eldre man blir.  Typen din er nok litt for gammel til å plutselig få helt nye verdier. 

Hvis man vet hva man driver med så kan man fjerne mye mage på få måneder. Det krever mye svette men aller mest mye kunnskap og forståelse for hva en bør spise utenfor gymmen.  Det er jo en ting ...det er imidlertid ikke like lett å bygge musklatur og en bra fysikk uten årevis med knallhard jevn trening deretter. 

 

 

Anonymkode: d8278...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen får den samme kroppen, andre ikke. Uavhengig av trening og kosthold. 

Anonymkode: 4dda8...a2d

Yup, men det er ikke slik at den kroppen er den man må ha resten av livet sitt. Som sagt, permanent 20+kg og en fullstendig gi faen-holdning er ekstremt lite attraktivt.

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er godkjent forfall da? Og hva om kjæresten din sin kropp ikke faller innenfor det når dere får barn?

Anonymkode: 48c67...df5

Hun har født to barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å motivere med en fysisk aktivitet dere begge synes er morsom? eller grei i starten? Skaff dere sykler og begynn å sykle tur om ettermiddagene. Si at du har lyst til at han skal bli med. Eller finn turområder i nærheten, lær dere å klatre eller noe annet dere kan like. Hvis han fullstendig setter seg på bakbena, og ikke vil høre snakk om noe fysisk aktivitet eller endring av matvaner, så tar du det opp akkurat som det er. Du sier hva du tenker om det, hvordan det påvirker forholdet, og helsemessig hvor han er på veg. Hvis du vil nå gjennom til han, er første steg at han får seg en reality check. Da pakker du det ikke inn, men kommer med løsningen om at dere kan gjøre endringene sammen, og pushe hverandre fremover.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts burde istedet fore han med alskens godterier og fet mat....om noen år har han tatt kvelden..

Anonymkode: 6f722...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.4.2016 at 3.28, AnonymBruker skrev:

Vi har vært sammen noen år,begge i slutten av 20-årene. Nå har vi gått til det steget at vi har kjøpt vår første bolig sammen,å det er nå i ettertid jeg har begynt å tenkt litt.

jeg har de siste to årene vært vitne til at han bare eser mer og mer ut. Har ikke brydd meg noe særlig,ikke før nå.  Jeg tenner ikke lenger på det jeg ser.  Det er ikke bare kroppen alene,men holdningen hans til at det skjer. Han vet veldig godt at han har lagt mye på seg, pluss at venner og familie har kommet med "artige" kommentarer. Typ: "når har du termin, er det du som tar deg av den delen" osv... Kun på gøy,å han ler av det. 

Han er fornøyd med hvordan han ser ut. Det plager han faktisk ikke i det hele tatt. 

Å når jeg nå sitter å tenker over kostholdet hans,så lurer jeg på hvordan han kommer til å se ut iløpet av de neste to årene. Han spiser i gjennomsnittet tre,TRE poser potetgull i uka. Han er "allergisk" mot alt som er sunt.

sexlivet er allerede begynt å gå nedenom og hjem,for jeg sliter veldig med å finne ham sexy. Når jeg kommer hjem fra jobb å finner ham liggende på sofaen med potetgullflak på t-skjorta og magen bulende over bokselinningen, da forsvinner all gnist. Jeg forventer ikke at han skal se ut som en gud,ha store muskler og vaskebrett. Jeg har ikke kroppen til en supermodell jeg heller. Men jeg prøver å ta vare på meg selv,gjøre det beste utav det jeg har. Er ikke sikkert jeg hadde brydd meg om vekta hans engang,om han bare kunne endret holdningen sin...! For det kan nesten virke som at han går inn for å bli tjukk. 

Bare det å gi oralsex har blitt vanskelig. Jeg tenkte han kanskje skjønte problemet når jeg faktisk ikke kommer til siden det er en stor mage i veien.

å ja,jeg har prøvd å foreslå at vi kan gå turer ilag, prøver å lage sunn mat osv...det funker ikke..

what to do? Jeg ønsker ikke å avslutte forholdet...

Anonymkode: 8672a...b9d

Du må være ærlig med ham. "Jeg elsker deg, men nå har du mye mer isolasjon rundt midten enn det som får meg våt. Jeg savner å tenne på deg visuelt, for du er en flott mann, som nå har spist for mye chips og tull i lang tid. Skal vi ha en fremtid, sex og samliv, så er det en ting som mangler - du må ned i vekt "

 

Evt også" Hvis du har noen ønsker om å få barn med meg, så må du uansett endre livsstil totalt, for nå er du ikke i nærheten av å være et forbilde for et barn med tanke på hvordan voksne mennesker tar vare på egen helse. Og skal jeg ha barn, så kan det ikke være med en som har et bevisstløst forhold til å holde seg i form, ta vare på tenning i forholdet, og ta vare på egen helse."

Anonymkode: 632ce...3c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Katten.2.0 skrev:

Yup, men det er ikke slik at den kroppen er den man må ha resten av livet sitt. Som sagt, permanent 20+kg og en fullstendig gi faen-holdning er ekstremt lite attraktivt.

Hun har født to barn.

Så hvis denne holdninger forekommer etter en graviditet og fødsel, så bare forlater du dama og ungen? Du vet at man ikke kan trene bort cellulitter og strekkmerker? At magen blir dvaskere? Det er liksom naturens gang det. 

Anonymkode: 4dda8...a2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis denne holdninger forekommer etter en graviditet og fødsel, så bare forlater du dama og ungen? Du vet at man ikke kan trene bort cellulitter og strekkmerker? At magen blir dvaskere? Det er liksom naturens gang det. 

Anonymkode: 4dda8...a2d

1) Å forlate partner er ikke det samme som å forlate ungen.

2) Han sa ingenting om cellulitter og strekkmerker. Dealbreakerne som har blitt nevnt er "smellfeit" og "20+ kilo". Dette er ikke ting som automatisk kommer når man blir gravid, eller er umulig å bli kvitt.

Anonymkode: 701cd...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste menn begynner fra slutten av 20årene å forfalle og få mage. De har levd samme livsstilen hele tiden og egentlig aldri sett ut som en mann engang med tynne armer, smale skuldre og gaming dataen ikke langt ifra. Innen fylte 30år så er ikke genetikken og ungdommeligheten nok lengre til å "holde maska". 

Det er den typen mann du beskriver her som DU har valgt å satse på.  

Det bør da egentlig ikke komme som noe sjokk ? det er ikke nødvendig å la seg forfalle, men det krever en innsats desto eldre man blir.  Typen din er nok litt for gammel til å plutselig få helt nye verdier. 

Hvis man vet hva man driver med så kan man fjerne mye mage på få måneder. Det krever mye svette men aller mest mye kunnskap og forståelse for hva en bør spise utenfor gymmen.  Det er jo en ting ...det er imidlertid ikke like lett å bygge musklatur og en bra fysikk uten årevis med knallhard jevn trening deretter. 

 

 

Anonymkode: d8278...004

Nettopp, det er beinhardt å holde på formene når du blir eldre. Spesielt når du nærmer deg 30. Kroppen tviholder på vekten og du må gjøre en ekstra innsats for å få det til. Men må man så må man 

Anonymkode: 5c0de...9e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er godkjent forfall da? Og hva om kjæresten din sin kropp ikke faller innenfor det når dere får barn?

Anonymkode: 48c67...df5

Godkjent er jo selvsagt strekkmerker på magen som man ikke kan noe for og kanskje litt løsere i huden. Men å bare fortsette og være feit er ingen unnskyldning, iallefall når du ikke bryr deg og bare stapper i deg drittmat hele tiden .

Da er det mer respekt at du iallefall prøver å komme deg ned igjen og spiser sunt :)  

 

Anonymkode: 5c0de...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Man kan ikke noe for forandringer på kroppen som nevnt over, strekkmerker og løs hud. Men overvekten kan man lett gjøre noe med, iallefall forsøke.

TS sin mann orker jo ikke å gjøre en innsats engang!!

TS, du må nesten bare ta det opp med han ellers så funker det jo ikke. Du må si rett ut at du tente mer på han før og om han er villig til å være med deg på turer og å endre kosthold. Ikke bare pga helsen men også pga tenningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mysticgirl
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis denne holdninger forekommer etter en graviditet og fødsel, så bare forlater du dama og ungen? Du vet at man ikke kan trene bort cellulitter og strekkmerker? At magen blir dvaskere? Det er liksom naturens gang det. 

Anonymkode: 4dda8...a2d

Haha, jeg regner med han mener overvekten og ikke litt løs hud eller strekkmerker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis denne holdninger forekommer etter en graviditet og fødsel, så bare forlater du dama og ungen? Du vet at man ikke kan trene bort cellulitter og strekkmerker? At magen blir dvaskere? Det er liksom naturens gang det. 

Anonymkode: 4dda8...a2d

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

1) Å forlate partner er ikke det samme som å forlate ungen.

2) Han sa ingenting om cellulitter og strekkmerker. Dealbreakerne som har blitt nevnt er "smellfeit" og "20+ kilo". Dette er ikke ting som automatisk kommer når man blir gravid, eller er umulig å bli kvitt.

Anonymkode: 701cd...007

This.

Jeg sier jo at kjæresten min har født to barn. Vi er fortsatt i lag. Dog skal det være sagt at det knapt synes at hun har født barn, så jeg klager virkelig ikke på den fronten. Men om det blir flere barn vil hun ikke bli mindre deilig om hun får litt løs hud, cellulitter og strekkmerker. Det er slik guttunger og usikre kvinner henger seg opp i.

Siden når har litt løs hud, strekkmerker og litt cellulitter vært det samme som 20+kg permanent vektoppgang? Det handler også om holdning. Det å gi opp og ikke bry seg om eget utseendet er aldri attraktivt, tvert om.

Endret av Katten.2.0
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her! 

Takk for svar alle!:)  jeg tok motet til meg for en liten uke siden.. Vi var på butikken å handlet,og han reagerte på noen varer jeg hadde lagt i vognen. Bla var det fullkornris og masse grønnsaker. Først sa jeg ikke så mye,men til slutt ble jeg irritert da han ikke slutta å mase om de varene. Så da spratt det ut av meg: " hva er problemet da? Er du allergisk mot alt som er sunt? Kanskje du skal få tatt en blodprøve sånn at du får sjekka at det ikke tetter igjen blodårene!"  Han himlet bare med øynene og gikk mot kassa. 

Jeg fikk skikkelig dårlig samvittighet,og ba om unskyldning da vi kom i bilen. Så forklarte jeg det på en "fin" måte. "At nå som Jeg er blitt eldre, så må jeg faktisk tenke over hva jeg spiser,for jeg blir rett og slett dårlig og oppblåst av all den fastfoodn. Så da må jeg handle inn litt mer sunnere alternativer. I tillegg ønsker jeg at du skal synes at jeg fortsatt ser bra ut, og tar vare på meg selv. Hva hvis jeg bare lar meg selv forfalle? Hva sier du da?" 

Om han skjønte tegninga er jeg ikke sikker på. Han ble ikke sur i alle fall..han sa ikke så mye, bare mumlet noe om slankehysteri...han var ikke særlig begeistret over middagen idag - laks i folie + grønnsaker og litt saus.

veldig umotivert til å lage middag i morgen. Det hjelper ikke at middagen er sunn når han leter fram potetgull og brus til dessert. I fare for å høres ut som moren hans gidder jeg ikke si noe. Det burde være unødvendig. 

kanskje om noen andre hadde sagt ifra til ham...! En lege eller noe. En fagperson med peiling, for da kunne han ikke argumentere på det.  Eller kanskje jeg må bite i det sure eplet og faktisk legge opp til mye sex. Det skal jo vistnok brenne noen kalorier.. 

Anonymkode: 8672a...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.4.2016 at 7.07, AnonymBruker skrev:

Skjønner godt til problemet. Min kone ble smellfeit etter vårt andre barn, orket ikke å gjøre noe med det, og skyldte på at de ekstra kiloene ikke var mulig fordi det var graviditetskilo. Bullshit, vi snakker 20 kg + minst. Selvsagt kan man gjøre noe med det, selv om det var "graviditetskilo". Puppene hang som noen agurker, strekkmerker og annen faenskap. Sexlivet forsvant helt, og mistet helt lysten på henne.

Vi er skilt nå.

Anonymkode: 71e56...168

Det er takken for at hun har født og ammet deres barn ja. Godt hun er kvitt deg! Der kvittet hun seg med 80kg+ raskt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...