Gå til innhold

.


DelvisPresley

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det finnes noen for alle sies det. Og det tror jeg nok også, men man må jo stå på litt selv da, og da gjelder det å ikke gi opp for lett. Kommer sjeldent noen å ringer på døren sånn uten videre. Også spørs det jo litt på dine egne krav også, har du strenge krav blir det også vanskeligere å finne noen som passer for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri for sent å sparke seg selv bak :)

Gjør noe som gir deg mestringsfølelse og glede, så vil det andre komme på plass av seg selv. Vet du ikke helt hva dette er, så får du satse på prøve og feilemetoden. Prøv nye ting hele tiden. Gå utenfor din komfortsone så ofte som mulig. Ikke mye, men litt utenfor denne sonen hver gang. Litt blir til litt til og etter hvert mer og mer. Det er dette som gir folk suksess.

Anonymkode: fdbe2...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange ledige som det er i dag og så mange som har "hull i CV'en", er vel din historie ganske standard. Det er bare synd at de fleste som havner der er menn. Jeg kjenner meg litt igjen selv om jeg har en utdannelse. Var en god ungdom og student, men føler at jeg ikke helt fikk til overgangen til voksenlivet og tenker som du at ingen vil ha en med litt brokete fortid, men vi får håpe ,at det finnes damer der ut som er villig til å se forbi bare det statusmessige og se oss for den vi er, og du tenker nok helt sikkert mer på det enn alle andre som ser deg utenfra. Det er nok mange damer der ute som er i lignende situasjoner og er minst like skamfulle over det, det er jo en slags trøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe av det du skriver ville vært minus for meg sålenge jeg klikket bra med personligheten din og tiltrekkes fysisk av deg og du var god eller ville lære i senga. Å bli utbrent og ikke være helt etablert enda kan skje den beste. Du er flink som går på tiltak nå, det viser at du har motivasjon,  og etterhvert kommer nok ambisjonene også :) 

Anonymkode: f4a07...af3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart er det håp for deg på kvinnefronten. Det er det for alle. Jeg må likevel innrømme at du ikke kan ha altfor høye krav til kvinner for at du skal få gjennomslag (med mindre du er veldig heldig). Jeg mener ikke å være slem mot deg, men her gjelder det å være realistisk. Ettersom du selv ikke er veldig høyt ettertraktet blant kvinner må du nok regne med å senke kravene dine den andre veien. Nå aner ikke jeg hvor kravene dine er, men det er en generell oppfordring. 

Nå sikter jeg til situasjonen din per dags dato. Denne kan fort endre seg dersom du også har en storendring i tilværelsen din. Utdanning, karriere, ambisjoner og en trygg tilværelse er viktige momenter. 

Jeg kan ærlig innrømme at jeg ikke ville ha datet deg. Nå er det uansett mange andre kvinner som ikke er som meg, så håp er det absolutt. :)

Anonymkode: cc610...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må bare bestemme deg,legge en slagplan og holde deg til den. Finn motivasjon! Er det viktig for deg at yrket ditt er attraktivt nok for de damene du liker eller er det viktig for deg at du trives og passer til jobben? Du har allerede svart på dette. Ift partner er det viktigste at du kommer i jobb, har energi igjen når du kommer hjem og får muligheten til å ta opp boliglån. Det er det som er viktig for deg og det er slik damene du treffer kommer til å tenke også. Det er ganske enkelt slik at de damene som ønsker seg karrierejegere kommer du ikke til å treffe. Problem løst!

Se rundt deg. Landet drives av folk med fagbrev. De er ikke mer ensomme eller ulykkelige enn andre. Fortid betyr ikke så mye med mindre du stadig drar det frem og lar det påvirke deg.

Det er vanskelig å finne ufaglærtjobber når man er introvert. Alle vet det. Nå har du endelig funnet noe du trives med så da er det på tide å se lyst på fremtiden. Det virker som om du er veldig kritisk og leter etter negative ting som hemmer deg. Det lønner seg ikke. Det finnes alltid grunner for å tenke negativt hvis du leter etter dem. Med et fagbrev og erfaring kan du helt fint jobbe deg opp til 100% etter hvert. Det er noe helt annet å søke på jobber med fagbrev og erfaring enn uten noenting.

Dette med humøret ditt kunne du fått hjelp for og lært mestringsteknikker for. Det er det største problemet ditt slik jeg ser det. 

Ellers kan jeg ikke skjønne at du skulle ha noen problemer med å møte noen. Snakk deg selv opp i stedet for ned (mest av alt til deg selv, men tenk også på inntrykket du gir utad), bygg selvtilliten din på det du er stolt av i stedet for det du selv mener du har feilet på. Vær sjåfør i ditt eget liv og sørg for at det bærer riktig vei. 

Håp er det masse av.

 

 

Anonymkode: 82e8e...cc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2016 den 0.52, AnonymBruker skrev:

.

Endret av mann_86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. KLART det er håp for deg!

Husk at de aller fleste har ting de ikke er fornøyd med og kan føle seg usikker på.

Hva slags krav har du til damer da? Er det en milelang liste, eller holder det at hun puster? Håper du ligger en plass i mellom! Tåler du at dama har en bedre jobb enn deg?

Du skriver langt og forklarer ting bra, det er jo en bra ting. Så du er i alle fall på plussiden der!

Fagbrev er en fin ting, men verden går heller ikke under om du ikke får deg fagbrev.  Og hvis du fortsetter i jobben og trives, så kan du vel klare 100% med tider og stunder. Det er mange bransjer som er utsatt for konjunkturer, så det kan hende de beste at det ikke er mulig med full jobb, eller at man må finne seg en annen jobb. Eller så kan du eksempelvis tenke på store deler av helsesektoren, hvor det er mye deltid og mystiske stillingsprosenter ute og går.

Min oppfordring er å prøve sakte men sikkert, så finner du kanskje noen hvor kjemien og personligheten og tingenes tilstand klaffer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg reagerer på er at du ikke har fast arbeid. Slik arbeidsmarkedet er nå er det helt forståelig at du ikke har det, men når arbeidsmarkedet forandrer seg hadde jeg forventet en innsats. Det å jobbe, gjøre noe på dagene, utrette noe er viktig for meg. Ordner du i jobbsituasjonen din vil du stille enda sterkere, men utifra innlegget ditt er du allerede aktuell for mange kvinner i dag.

Anonymkode: 13152...4a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...