Gå til innhold

Nei til prøverør -sosialrapport


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei 

Har noen av dere opplevd å få nei til prøverørsbehandling/ICSI  ?
Må alle levere sosialrapport ?
Mannen min har slitt litt med depresjoner og har vert hos psykolog for å lære seg å takle ting bedre, men dette for han på av fri vilje. Ble også innlagt for to år siden pga overdose. Han har det helt fint nå. Men er dette grunn til å få nei ? Redd for dette skal ødelegge sjansene for å få barn. Hvor mye informasjon får de se gjennom sosialrapport egentli ? Får de alt av  detaljer?

Anonymkode: 8c07e...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi må gjennom dette fordi vi har vært på dps. Bv var skikkelig utrivelige, og da vi ba om bytte av saksbehandler sa hun det ikke var vits fordi hun var lederen .. De krevde faktisk innsyn i dps journal ... Vi kommer til å droppe d offentlige nå.

Anonymkode: 8f4bf...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi må gjennom dette fordi vi har vært på dps. Bv var skikkelig utrivelige, og da vi ba om bytte av saksbehandler sa hun det ikke var vits fordi hun var lederen .. De krevde faktisk innsyn i dps journal ... Vi kommer til å droppe d offentlige nå.

Anonymkode: 8f4bf...888

Sånt kan være grusomt arvelig, så forstår de.

Anonymkode: 1f87e...f07

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slipper du å vise sosialrapport på privatklinikk ?

Anonymkode: 8c07e...9b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slipper du å vise sosialrapport på privatklinikk ?

Anonymkode: 8c07e...9b9

Nei.

Anonymkode: f4ce8...1f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slipper du å vise sosialrapport på privatklinikk ?

Anonymkode: 8c07e...9b9

Det vil i så tilefelle være dumt gjort. Fordi en sosialrapport som er negativ til at noen er i stand til å være gode omsorgspersoner vil ligge der for all tid.. Kommer det barn til så vil barnevernet ha god grunn til å hente barnet. Foreldrene v3t jo at de ikke er gode nok til å bli foreldre, like fullt setter de i gang en prosess for å få barn. 

Privatklinikker vil vel og bli mistenksomme når det offentlige ble misstenksomme i forhold til dette paret. Viser det seg da at privatklinikken finner ut at der ligger en nagativ sosialrapport så vil jo dette ikke bli populært at pasientene har tidd om. 

I neste runde et barn blitt til under slike omstendigheter vil jo i ettertid kunne saksøke både barnevern og privatklinikken. 

Fastlegen deres er vel og kjent med sosialrapporten og vil følge opp dersom pasienten blir gravid uansett metode, når der er et barn på vei. 

TS vil du deg selv så vondt at du vil risikere å bli fratatt et barn like etter fødselen? 

 

DPS = Distriktspsykiatisk klinikk el. 

Anonymkode: fae57...c02

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere at vi kan få avvist søknad til ICSI pågrunn av dette? Eller bør jeg ikke bekymre meg ?

Anonymkode: 8c07e...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei 

Har noen av dere opplevd å få nei til prøverørsbehandling/ICSI  ?
Må alle levere sosialrapport ?
Mannen min har slitt litt med depresjoner og har vert hos psykolog for å lære seg å takle ting bedre, men dette for han på av fri vilje. Ble også innlagt for to år siden pga overdose. Han har det helt fint nå. Men er dette grunn til å få nei ? Redd for dette skal ødelegge sjansene for å få barn. Hvor mye informasjon får de se gjennom sosialrapport egentli ? Får de alt av  detaljer?

Anonymkode: 8c07e...9b9

Dette reagerte jeg på. Dette kan muligens skape trøbbel.

 

Jeg vet bare at legen gikk igjennom sykdomshistorien vår, og ingen av oss har hatt noe særlig med helsevesenet å gjøre før. Bare bagateller som sydd en sene og sånt.

Endret av FlyBabe
la til informasjon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun et fåtall må gjennom en sosialrapport. Det skjer hvis legen gjennom intervju eller inntrykket av dere under konsultasjonen blir i tvil om dere er normalt godt egnet til å ta vare på et barn. 

Selvfølgelig er ikke overdoser eller i verste fall suiciddødsfall noe som man ønsker at barn skal oppleve hos foreldrene. Jeg vil tro at han må tillate å bli satt under lupen dersom sykehuset skal hjelpe dere å lage barn. Barnets beste er ikke å ha psykisk ustabile foreldre, så det er ønskelig at det blir vurdert hvor stor risikoen er for at det kommer tilbakefall som kan virke negativt inn på et barns trivsel og utvikling. Håper at han er frisk og har gode utsikter☺

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er bedre å la være å begynne på en sosial rapport , enn å få en negativ en.  Altså hoppe rett til privat .

Anonymkode: 8f4bf...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det vil i så tilefelle være dumt gjort. Fordi en sosialrapport som er negativ til at noen er i stand til å være gode omsorgspersoner vil ligge der for all tid.. Kommer det barn til så vil barnevernet ha god grunn til å hente barnet. Foreldrene v3t jo at de ikke er gode nok til å bli foreldre, like fullt setter de i gang en prosess for å få barn. 

Privatklinikker vil vel og bli mistenksomme når det offentlige ble misstenksomme i forhold til dette paret. Viser det seg da at privatklinikken finner ut at der ligger en nagativ sosialrapport så vil jo dette ikke bli populært at pasientene har tidd om. 

I neste runde et barn blitt til under slike omstendigheter vil jo i ettertid kunne saksøke både barnevern og privatklinikken. 

Fastlegen deres er vel og kjent med sosialrapporten og vil følge opp dersom pasienten blir gravid uansett metode, når der er et barn på vei. 

TS vil du deg selv så vondt at du vil risikere å bli fratatt et barn like etter fødselen? 

 

DPS = Distriktspsykiatisk klinikk el. 

Anonymkode: fae57...c02

dæven, jeg er sjalu på alle som kan hoppe til køys

Anonymkode: 8f4bf...888

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer det å hoppe rett til privat da? Visst de vil ha sosial rapport da? Hva gjør man da?

Anonymkode: 8c07e...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns en slik rapport bør være obligatorisk. En skal være psykisk og fysisk klar for barn. Overdose var skikkelig ille. Hva tok han Overdose på?

Søsteren min fikk avslag. Sikkert fordi hun fra tidlig alder har slitt med depresjoner og angst. Samboeren hennes har sittet inne for vold og narkotika. Jeg støtter slike rapporter 

Anonymkode: 000fa...10e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

det er jo en beskjed til folk at det bare er å gi opp, søker du hjelp for probleme dine, er du dømt for livstid uansett. forferdelig trist

Anonymkode: 8f4bf...888

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

dæven, jeg er sjalu på alle som kan hoppe til køys

Anonymkode: 8f4bf...888

Det kan vel alle? 

Anonymkode: fae57...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dps sa at d var tvilsomt om de kunne uttale seg til meg. I tilfeller hvor det er lenge siden man var i systemet. Det er jo vanskelig for dem å si noe om situasjonen i dag. Det er ikke rett å skrive noe som var. Dps er fine folk det. Bv derimo er en skremmende instans som dømmer folk fort. Slapp av ts, de kan å dramatisere. 

Anonymkode: 8f4bf...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vil i så tilefelle være dumt gjort. Fordi en sosialrapport som er negativ til at noen er i stand til å være gode omsorgspersoner vil ligge der for all tid.. Kommer det barn til så vil barnevernet ha god grunn til å hente barnet. Foreldrene v3t jo at de ikke er gode nok til å bli foreldre, like fullt setter de i gang en prosess for å få barn. 

Privatklinikker vil vel og bli mistenksomme når det offentlige ble misstenksomme i forhold til dette paret. Viser det seg da at privatklinikken finner ut at der ligger en nagativ sosialrapport så vil jo dette ikke bli populært at pasientene har tidd om. 

I neste runde et barn blitt til under slike omstendigheter vil jo i ettertid kunne saksøke både barnevern og privatklinikken. 

Fastlegen deres er vel og kjent med sosialrapporten og vil følge opp dersom pasienten blir gravid uansett metode, når der er et barn på vei. 

TS vil du deg selv så vondt at du vil risikere å bli fratatt et barn like etter fødselen? 

 

DPS = Distriktspsykiatisk klinikk el. 

Anonymkode: fae57...c02

Hvorfor skal HUN bli fratatt barnet når det et mannen som har problemer?

Anonymkode: 0007d...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...