Gå til innhold

Bestille dette "drivhuset" på ebay


Aircondition

Anbefalte innlegg

Jeg kom over dette. Jeg er nybegynner og skal bare så noen få grønnsaksplanter og noen blomstersorter. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Aircondition skrev:

Jeg kom over dette. Jeg er nybegynner og skal bare så noen få grønnsaksplanter og noen blomstersorter. Hva tror dere?

Sånn bortsett fra at det er det styggeste jeg noen sinne har sett?

Det suger jo litt at det er akkurat over tollgrensen, slik at du må betale moms og fortolling.

Dessuten mistenker jeg at det blåser bort ved første vindkast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, det var noe med den tollgrensen. Hva er den på igjen? Vel - jeg syns det var super-skjønt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja det var stygt. Hvorfor ikke kjøpe sånne drivhus på europris eller jysk?

Anonymkode: ac7b9...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Aircondition skrev:

Jeg kom over dette. Jeg er nybegynner og skal bare så noen få grønnsaksplanter og noen blomstersorter. Hva tror dere?

Jeg hadde ett som var likt, bare 3 ganger så langt. Fungerte helt topp! Helt til det blåster istykker etter ett års tid. Da lå drivhuset i biter over hele nabolaget. Var ikke mulighet for å forankre det, så ha det i bakhodet. Finn på en lur løsning der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Gjest Coolaid
Den 12.4.2016 at 17.17, Aircondition skrev:

Jeg kom over dette. Jeg er nybegynner og skal bare så noen få grønnsaksplanter og noen blomstersorter. Hva tror dere?

Har du liten eller stor plass. Har du balkong eller lignende finnes det mange løsninger. På plantasjen har det et skap som ikke tar så stor plass. Drivhus balkong

Hvorfor lager du ikke et selv? Kjøp foreksepel noen pallekarmer, sett dem oppå en palle som du får gratis, duk innvendig og fyll med god jord. Plukk litt meitemark som du slenger oppi jorden. :) 

På finn.no gir man bort gratis vinduer hele tiden. Samle opp litt vinduer over tid og lag et drivhus du selv syns er flott. Gjenbruk er inn, og drivhuset du lager kan stå i mange mange år. 

Drivhus Drivhus Drivhus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mulig et dumt spørsmål, men antar at det er mange med grønne fingre i denne tråden...

Går det an å dyrke roser, tulipaner og andre typiske "ikke-norske" blomster når man har drivhus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.4.2016 at 15.22, Coolaid skrev:

Har du liten eller stor plass. Har du balkong eller lignende finnes det mange løsninger. På plantasjen har det et skap som ikke tar så stor plass. Drivhus balkong

Hvorfor lager du ikke et selv? Kjøp foreksepel noen pallekarmer, sett dem oppå en palle som du får gratis, duk innvendig og fyll med god jord. Plukk litt meitemark som du slenger oppi jorden. :) 

På finn.no gir man bort gratis vinduer hele tiden. Samle opp litt vinduer over tid og lag et drivhus du selv syns er flott. Gjenbruk er inn, og drivhuset du lager kan stå i mange mange år. 

Drivhus Drivhus Drivhus

Så mange gode ideer, kanskje sommerens prosjekt. Takk for lenker :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg gjort selv: 

Tatt et gammelt vitrineskap og kledd det med treverk - det kan du gjøre enkelt selv med en skrumaskin eller få hjelp av en pappa eller kjæreste - det er kjempeenkelt!  Man kan også kjøpe skapet hos ikea for 500 kr. Mal det i en farge du liker og vips så har du et flott drivhus-skap :) 

detolf-vitrineskap-brun__72928_PE189178_S4.JPG  

Anonymkode: dcbba...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...