Gå til innhold

Motivasjonstråd- å få noe ut av dagen din.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Skikkelig berg-og dalbane dag i dag, men fikk gjort det jeg skulle og vært til time hos kiropraktor (au!). Unnet meg en smoothie etterpå, selv om jeg hadde mest lyst på kake :) Merker at jeg er blitt flinkere til å ta vare på meg selv, og det hjelper så utrolig på humøret! Senket kravene til middagen, og tenker at det er helt ok. Vet ikke om det er innafor, men jeg var rett og slett trist og frustrert en stund i dag, så jeg gråt en skvett. Og det hjalp så utrolig! Føler meg bedre nå :)

Anonymkode: 452a6...c15

Glemmer visst stadig å signere :)

-A.

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å det er så deilig å bare gråte litt :) føles ut som man blir renset på en måte og at man har mer energi til å fortsette etterpå

Jeg merker det også på humøret når jeg har vært flink til å ta vare på meg selv :) vi burde bli flinkere til slikt alle sammen 

Ble ingen ryggøvelser på meg i kveld, men heller 2 Tramadol og tidlig i senga. Greit å ha bøker og kryssord da så man får litt hjerneaktivitet i det minste :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en skikkelig dårlig uke denne uken. :) Skulle egentlig til fysio og lege, men er så dårlig i dag at jeg måtte avbestille. Håper formen blir litt bedre i løpet sv dagen så jeg ikke ligger å har vondt/er dårlig hele dagen, da blir jeg så sliten!

Skal ha noen vennepar på middag denne fredagen, så skal begynne å planlegge litt smått i dag. Hva som må gjøres i huset, hva jeg skal lage, hva vi må kjøpe inn osv. :) Er i grunn alltid rent her, men jeg er en sånn som må vaske ned hele husker før hver gang vi får besøk. Moren min har alltid vært ekstrem på å lete etter små støvkorn eller finne steder jeg har glemt, så jeg har dessverre blitt ganske nevrotisk på det punktet... Sist gang hun var på besøk hadde jeg vært veldig dårlig uken/dagene før, så hadde ikke fått vasket så grundig, men så måtte hun så klart kommentere at vinduene ikke var vasket :opplyser:

jaja! Syntes det er koselig å vaske, men det trenger jo ikke være skinnende rent bare noen skal stikke hode inn liksom :fnise: men da har jeg hvert fall planen klar for de neste dagene over hva jeg skal gjøre. I dag holder jeg meg til selve planleggingen grunnet formen da. :)

Håper alle her inne får en strålende dag!! Her er det hvert fall sol og deilig!

-Dani🌸

Anonymkode: 3a97c...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg gode tanker og ønsker om god bedring, Dani! :) 

Jeg har gått tur i dag. Hadde ikke musikk på øret denne gangen, så da kunne jeg faktisk høre fuglesangen og ble liksom mer oppmerksom på menneskene og dyrene rundt meg. Skulle møte en venn som aldri dukket opp,ble stående og se på alle menneskene som gikk forbi. Av og til får jeg følelsen av at jeg er så stor og stygg, at alle ser på meg, ser ned på meg. Men når jeg var den som liksom stod og betraktet andre, så tenkte jeg jo ikke på den måten. Og så fikk jeg liksom "fri" fra tankekjøret og selvkritikken. Sliten etter behandling i går,men godsliten. 

Så føler jeg allerede har fått litt ut av dagen. Kjennes bra! :)

-A

 

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg ble så glad av å se denne tråden! Jeg har vært delvis sykemeldt i en "evighet" (eller 4 mnd om man vil), men har nå 100% sykemelding. I morgen går jeg inn i min andre uke. Jeg har depresjon og angst, går til psykolog og på antidepressiva. Det er ikke så lett å snakke med noen om det, ikke fordi det å snakke om det er så vanskelig i seg selv, men fordi hverdagen min er ganske ensformig og kjedelig.

Jeg har masse jeg vil gjøre, men orker ikke så mye. I dag har jeg vasket noen klær, og det er det. Jeg tenker å få gått en tur i dag også. 

I går var jeg hos psykologen, og da er jeg utslått resten av dagen. I tillegg sover jeg vanvittig mye, gjerne 8-10 timer om natten, pluss 1-2 timer om dagen. 

Forstatt fin ettermiddag til alle!

M

Anonymkode: 3b5f8...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg ble så glad av å se denne tråden! Jeg har vært delvis sykemeldt i en "evighet" (eller 4 mnd om man vil), men har nå 100% sykemelding. I morgen går jeg inn i min andre uke. Jeg har depresjon og angst, går til psykolog og på antidepressiva. Det er ikke så lett å snakke med noen om det, ikke fordi det å snakke om det er så vanskelig i seg selv, men fordi hverdagen min er ganske ensformig og kjedelig.

Jeg har masse jeg vil gjøre, men orker ikke så mye. I dag har jeg vasket noen klær, og det er det. Jeg tenker å få gått en tur i dag også. 

I går var jeg hos psykologen, og da er jeg utslått resten av dagen. I tillegg sover jeg vanvittig mye, gjerne 8-10 timer om natten, pluss 1-2 timer om dagen. 

Forstatt fin ettermiddag til alle!

M

Anonymkode: 3b5f8...01d

Hei! :) Så bra! Kjenner til den at hverdagen kan bli ensformig og kjedelig. Tenker at da er det ekstra viktig å holde fast og faktisk se hva man får gjort. 

-A

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en avtale med et eldrehjem i nærheten. Tar med noen beboere ut på luftetur i blant. Jobber også litt frivillig med å f.eks. være med å arrangere loppemarked, og laget mat, gjort andre forberedelser og vært med på internasjonal kafe.

Det er veldig bra for de andre som er tilknyttet oppleggene, og det er veldig godt for meg. Må bare passe på å balansere, og prøve å vite hvor grensene mine går. Ellers blir det lett for mye aktivitet, og så går jeg rett i kjelleren.

På mine dårligste dager prøver jeg å stå opp i grei tid (hvis jeg har sovet godt og nok), nyte en kopp kaffe foran frokost-tv eller annet program. Minner meg selv på at det går helt greit å ikke rydde og ordne på kjøkkenet eller sette på en klesvask akkurat da.

Bruker også litt tid på meditasjon, maling, facebook, instagram, tv. Rett og slett.

Anonymkode: ef66c...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! I dag ville ikke kroppen min våkne. Joda, det er fortsatt tidlig, men jeg prøver å holde fast på en "vanlig" døgnrytme. Har alarmen på kl 7, slik at jeg blir ordentlig trøtt igjen til kvelden. I dag sov jeg en god del lenger, satser på at det går fint. 

I dag har jeg tenkt å vaske litt mer tøy. Det er fint vær, og det er så godt å henge tøyet ut til tørk. Også skal jeg lage bananpannekaker til frokost! Antidepressivaen har tatt knekken på matlyst og -interesse, så jeg spiser stort sett det jeg har lyst på (det lille jeg har lyst på når jeg har lyst på det). I tillegg leste jeg i går at banan er bra mot depresjon, så da måtte jeg løpe på butikken.  (Nesten sant, jeg kjørte dit ganske mye senere på kvelden). 

I kveld skal samboeren og jeg ut og spise og på konsert med en ganske stor gjeng. Regner med at hodet og formen er mørbanka når jeg kommer hjem. 

God dag til alle!

M

Anonymkode: 3b5f8...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

 

Kom borti spoilerknappen ved en feil så nei, det er ikke noe interessant der :ler: 

Så flinke dere alle er 👍 Virkelig, det må jeg si. Jeg får iallefall motivasjon til å gjøre det lille ekstra i min hverdag når jeg leser hvor flinke dere er 

Det har blitt lite trening på meg, men i dag var jeg på gjenbruksstasjonen med et lasteplan med diverse søppel. Og det å lempe av alt sammen var en treningsøkt i seg selv. Kom en ansatt bort til meg, en stor og antakeligvis sterk mann, og lurte på om jeg ville ha hjelp, men kroppen min var i såpass god form i dag at jeg takket pent nei. Og når jeg kom hjem så ryddet jeg litt i garasjen og kostet gulvet

Planen videre i dag er å å skiftet på senga. Det er noe av det tyngste jeg gjør her hjemme, og det må tas i flere omganger, ellers går skuldre og nakke til helvete

Ja også skal jeg fortsette med planken. Klarer fortsatt ikke 3x10 sekunder, men jeg nærmer meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

God morgen! I dag ville ikke kroppen min våkne. Joda, det er fortsatt tidlig, men jeg prøver å holde fast på en "vanlig" døgnrytme. Har alarmen på kl 7, slik at jeg blir ordentlig trøtt igjen til kvelden. I dag sov jeg en god del lenger, satser på at det går fint. 

I dag har jeg tenkt å vaske litt mer tøy. Det er fint vær, og det er så godt å henge tøyet ut til tørk. Også skal jeg lage bananpannekaker til frokost! Antidepressivaen har tatt knekken på matlyst og -interesse, så jeg spiser stort sett det jeg har lyst på (det lille jeg har lyst på når jeg har lyst på det). I tillegg leste jeg i går at banan er bra mot depresjon, så da måtte jeg løpe på butikken.  (Nesten sant, jeg kjørte dit ganske mye senere på kvelden). 

I kveld skal samboeren og jeg ut og spise og på konsert med en ganske stor gjeng. Regner med at hodet og formen er mørbanka når jeg kommer hjem. 

God dag til alle!

M

Anonymkode: 3b5f8...01d

Bananpannekaker hørtes digg ut! Har forresten også hørt at sitrusfrukter skal virke positivt på humøret, om du liker det :) Kos deg på konsert i kveld!

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Wenda skrev:
  Vis skjult innhold

 

Kom borti spoilerknappen ved en feil så nei, det er ikke noe interessant der :ler: 

Så flinke dere alle er 👍 Virkelig, det må jeg si. Jeg får iallefall motivasjon til å gjøre det lille ekstra i min hverdag når jeg leser hvor flinke dere er 

 

Haha! :) Så bra, veldig godt å høre! Og igjen:Godt jobbet! Deilig å klare selv. Jeg synes også det å skifte på senga er skikkelig, skikkelig tungt.Og støvsuging. Det får mannen ta seg av :) Jeg tok forresten 3x10 sånne froskehopp eller hva det heter i går, tror jeg ble inspirert av deg! I dag har jeg hatt en veldig fin samtale med legen min og igjen brukt litt for mye tid foran dataen, så nå skal jeg logge av. Håper alle får en så god dag som mulig, og teller små og store seire!

-A.

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er alle sammen :D haha måtte sjekke spoileren likevel, tilfelle det var noe gøy der.

I dag er formen bedre og jeg har vært ganske flink. :) ryddet og vasket kjøkken, støvsugd og vasket gulv, bakt yndlingsbollene til lillesøss som har bursdag i dag, så skal innom henne en tur nå straks. Også har jeg tørker støv og vasket ovnen. :) Sliter sånn med søvnen for tiden, så jeg har egentlig lyst til å legge meg alt nå, men får holde meg våken litt lenger. Står også alltid opp 7 på morgenen, prøver å opprettholde døgnrytmen, også føler jeg at jeg får litt mer ut av dagen, ironisk nok siden jeg ofte ikke gjør noe :fnise:  Om jeg sover lenge føler jeg meg alltid skikkelig dårlig.

Merker jeg sliter litt med å komme meg ut av huset da, vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre der ute... Har vokst opp med hund og alltid hatt hund, så føles så rart å gå ut uten å skulle noe eller uten hund. Pleier å gå tur med nabohunden innimellom, men det passer ikke så ofte, så prøver å finne en hund jeg kan passe på dagtid mens eierne er på jobb. Elsker dyr, så det alene vil nok hjelpe mye også!!

Anonymkode: 3a97c...a18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dani over her! Glemte å signere. :)

 

-Dani🌸 (Hehe)

Anonymkode: 3a97c...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bananpannekaker hørtes digg ut! Har forresten også hørt at sitrusfrukter skal virke positivt på humøret, om du liker det :) Kos deg på konsert i kveld!

Anonymkode: 452a6...c15

De ble ikke så verst, litt mer kardemomme og kanel neste gang, så blir det bra! Kanskje jeg skal plukke med meg noen appelsiner neste gang. Har juicepresse stående i skapet, og ferskpresset appelsinjuice er jo skikkelig godt!

Takk, konserten var veldig, veldig bra!

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så flinke dere er alle sammen :D haha måtte sjekke spoileren likevel, tilfelle det var noe gøy der.

I dag er formen bedre og jeg har vært ganske flink. :) ryddet og vasket kjøkken, støvsugd og vasket gulv, bakt yndlingsbollene til lillesøss som har bursdag i dag, så skal innom henne en tur nå straks. Også har jeg tørker støv og vasket ovnen. :) Sliter sånn med søvnen for tiden, så jeg har egentlig lyst til å legge meg alt nå, men får holde meg våken litt lenger. Står også alltid opp 7 på morgenen, prøver å opprettholde døgnrytmen, også føler jeg at jeg får litt mer ut av dagen, ironisk nok siden jeg ofte ikke gjør noe :fnise:  Om jeg sover lenge føler jeg meg alltid skikkelig dårlig.

Merker jeg sliter litt med å komme meg ut av huset da, vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre der ute... Har vokst opp med hund og alltid hatt hund, så føles så rart å gå ut uten å skulle noe eller uten hund. Pleier å gå tur med nabohunden innimellom, men det passer ikke så ofte, så prøver å finne en hund jeg kan passe på dagtid mens eierne er på jobb. Elsker dyr, så det alene vil nok hjelpe mye også!!

Anonymkode: 3a97c...a18

Så mye du har fått gjort i dag, bra jobba!

Jeg føler meg også dårlig om jeg sover for lenge, blir veldig groggy og trøtt, også klager kroppen over at jeg har ligget for lenge. Og ja, det er vanskelig å komme seg utenfor huset, egentlig. Er nervøs for å møte naboer, føler at jeg skylder dem en forklaring på hva jeg gjør hjemme på en onsdag kl 12... Noe jeg jo ikke gjør!

I dag har jeg spist fryktelig lite. På den ene siden har jeg ikke spesielt vondt av å gå ned i vekt, på den andre er nok ikke spesielt bra å bare få i seg to mindre måltider i løpet av dagen. Håper det retter seg etterhvert!

M

Anonymkode: 3b5f8...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

De ble ikke så verst, litt mer kardemomme og kanel neste gang, så blir det bra! Kanskje jeg skal plukke med meg noen appelsiner neste gang. Har juicepresse stående i skapet, og ferskpresset appelsinjuice er jo skikkelig godt!

Takk, konserten var veldig, veldig bra!

Så mye du har fått gjort i dag, bra jobba!

Jeg føler meg også dårlig om jeg sover for lenge, blir veldig groggy og trøtt, også klager kroppen over at jeg har ligget for lenge. Og ja, det er vanskelig å komme seg utenfor huset, egentlig. Er nervøs for å møte naboer, føler at jeg skylder dem en forklaring på hva jeg gjør hjemme på en onsdag kl 12... Noe jeg jo ikke gjør!

I dag har jeg spist fryktelig lite. På den ene siden har jeg ikke spesielt vondt av å gå ned i vekt, på den andre er nok ikke spesielt bra å bare få i seg to mindre måltider i løpet av dagen. Håper det retter seg etterhvert!

M

Anonymkode: 3b5f8...01d

Takk :) 

Kroppen reagerer jo både på for mye søvn og for lite søvn, så er ikke rart man føler seg dårlig. Også kommer jordet psykiske også ved siden av! 

Du kan jo tenke at om du møter naboer er jo de også hjemme kl 12 på en onsdag, så om ikke de føler de må fortelle deg hva de gjør hjemme på den tiden, må ikke du heller. :) Noen ganger føler jeg nesten at jeg utvikler litt sosial angst, har ikke noe problem med å snakke med folk og slikt når jeg først er med folk, men når jeg er hjemme så vil jeg ikke møte noen. Syntes til og med det er ubehagelig å gå ut på balkongen om noen av naboene også er ute... Der får jeg bare skjerpe meg!

De dagene jeg ikke har noe matlyst pleier jeg å prøve å spise noe lett. Har alltid en stor yoghurt i kjøleskapet, så tar jeg litt av den og blander med proteinpulver (så kan man lage sin egen smak på yoghurten også. Lett og spise, også får man i seg litt næring hvert fall. Men er ikke noe problem med lite mat en dag, så lenge det ikke skjer hver dag :) så ikke stress med det

-Dani🌸

Anonymkode: 3a97c...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk :) 

Kroppen reagerer jo både på for mye søvn og for lite søvn, så er ikke rart man føler seg dårlig. Også kommer jordet psykiske også ved siden av! 

Du kan jo tenke at om du møter naboer er jo de også hjemme kl 12 på en onsdag, så om ikke de føler de må fortelle deg hva de gjør hjemme på den tiden, må ikke du heller. :) Noen ganger føler jeg nesten at jeg utvikler litt sosial angst, har ikke noe problem med å snakke med folk og slikt når jeg først er med folk, men når jeg er hjemme så vil jeg ikke møte noen. Syntes til og med det er ubehagelig å gå ut på balkongen om noen av naboene også er ute... Der får jeg bare skjerpe meg!

De dagene jeg ikke har noe matlyst pleier jeg å prøve å spise noe lett. Har alltid en stor yoghurt i kjøleskapet, så tar jeg litt av den og blander med proteinpulver (så kan man lage sin egen smak på yoghurten også. Lett og spise, også får man i seg litt næring hvert fall. Men er ikke noe problem med lite mat en dag, så lenge det ikke skjer hver dag :) så ikke stress med det

-Dani🌸

Anonymkode: 3a97c...a18

Jeg stresser ikke så veldig med maten, det er bare veldig uvant! "Over natten" gikk jeg fra å igrunn være litt for glad i mat, til å synes at det egentlig er et ork. Fikk testet det skikkelig for litt siden, da jeg var på hotell. Jeg pleier å forsyne med av litt av alt, men da var det ingen ting som tiltalte meg. Og da snakker vi to lunsjer og en frokostbuffet, og fri tilgang til popcorn, kake, is, frukt osv. Jeg legger all skyld på medisinene. 

Jeg har også yoghurt i kjøleskapet. Liker veldig godt den nye, fyldigere yoghurten fra Tine. Litt høyere proteininnhold i den. Pleier å blande med litt kornblanding av noe slag, og noe kokosrasp jeg kjøpte i Sverige, da får jeg litt fett også. Har også litt frukt. Mat jeg får servert er ikke noe problem, det spiser jeg.

I dag måtte jeg vaske sengetøyet. Kjedelig, men samboern blødde neseblod i går kveld. Har hengt dyna og putene til lufting, og har vinduet på soverommet på vidt gap. Nytt sengetøy er jo også deilig, så noe godt kommer det jo ut av det. 

Ellers er jeg pokka nødt til å komme meg ut i dag, ryggen og nakken sutrer. Ingen planer ellers, kanskje strikke litt og lese bok. 

M

Anonymkode: 3b5f8...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stresser ikke så veldig med maten, det er bare veldig uvant! "Over natten" gikk jeg fra å igrunn være litt for glad i mat, til å synes at det egentlig er et ork. Fikk testet det skikkelig for litt siden, da jeg var på hotell. Jeg pleier å forsyne med av litt av alt, men da var det ingen ting som tiltalte meg. Og da snakker vi to lunsjer og en frokostbuffet, og fri tilgang til popcorn, kake, is, frukt osv. Jeg legger all skyld på medisinene. 

Jeg har også yoghurt i kjøleskapet. Liker veldig godt den nye, fyldigere yoghurten fra Tine. Litt høyere proteininnhold i den. Pleier å blande med litt kornblanding av noe slag, og noe kokosrasp jeg kjøpte i Sverige, da får jeg litt fett også. Har også litt frukt. Mat jeg får servert er ikke noe problem, det spiser jeg.

I dag måtte jeg vaske sengetøyet. Kjedelig, men samboern blødde neseblod i går kveld. Har hengt dyna og putene til lufting, og har vinduet på soverommet på vidt gap. Nytt sengetøy er jo også deilig, så noe godt kommer det jo ut av det. 

Ellers er jeg pokka nødt til å komme meg ut i dag, ryggen og nakken sutrer. Ingen planer ellers, kanskje strikke litt og lese bok. 

M

Anonymkode: 3b5f8...01d

Fikk du kommet deg ut i dag? Håper rygg og nakke er blitt bedre! I dag har vært en god,men slitsom dag. Har endel på programmet denne helga (uvant!), så blir gjerne litt mindre oppdateringer enn vanlig fra meg.

Må si at jeg kjenner meg sånn igjen i den følelsen av "hva vil naboene tenke om at jeg er ute klokka 12 på en onsdag", øver meg på å utfordre meg selv på den. Det kjennes fint at jeg ikke er alene om å tenke slik, føler meg mindre unormal. Jeg tenker jo ikke noe slemt om andre som er ute på den tiden, så hvorfor skulle de bry seg eller tenke negativt om meg? Og om de gjorde det, så sier det vel egentlig mer om dem enn om meg. Nei, nå sporer jeg av her.

Har pyntet meg litt i dag. Føles bra. Ønsker alle en fin helg!

-A. 

Anonymkode: 452a6...c15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du kommet deg ut i dag? Håper rygg og nakke er blitt bedre! I dag har vært en god,men slitsom dag. Har endel på programmet denne helga (uvant!), så blir gjerne litt mindre oppdateringer enn vanlig fra meg.

Må si at jeg kjenner meg sånn igjen i den følelsen av "hva vil naboene tenke om at jeg er ute klokka 12 på en onsdag", øver meg på å utfordre meg selv på den. Det kjennes fint at jeg ikke er alene om å tenke slik, føler meg mindre unormal. Jeg tenker jo ikke noe slemt om andre som er ute på den tiden, så hvorfor skulle de bry seg eller tenke negativt om meg? Og om de gjorde det, så sier det vel egentlig mer om dem enn om meg. Nei, nå sporer jeg av her.

Har pyntet meg litt i dag. Føles bra. Ønsker alle en fin helg!

-A. 

Anonymkode: 452a6...c15

Deilig å freshe seg litt opp! En dusj og barbere legger og armhuler, kanskje føne håret - det gjør mye for hverdagsfølelsen!

jeg har vært ute ja. Her er det deilig vær, så jeg var en halvtime i raskere tempo en vanlig. Er ganske trøtt nå, men i dag må jeg holde meg våken til kvelden. Sov ganske dårlig i natt, og lå alt for lenge på morgenen. 

Spennende med en travel helg! Håper det er mye morsomt!

M

Anonymkode: 3b5f8...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite med motivasjon fra denne kanten

Skal hjelpe ei venninne i et stort selskap i morgen og vet at jeg kommer til å bli helt utmattet etterpå, så dagen i dag har gått til å bare slappe av, delvis frivillig, del is ufrivillig

Har kun gjort planken i dag. Klarte 3x8 sekunder så jeg når ikke målet mitt med 10 sekunder før helgen, men håper jeg klarer det i løpet av helgen da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...