Gå til innhold

Motivasjonstråd- å få noe ut av dagen din.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gikk tur og var på storhandel i går, i dag har jeg vært på middagsbesøk og fått gjort tøyeøvelser. Hadde til og med pyntet meg :) Føler meg helt fullstendig utslitt nå. Tenker i morgen skal jeg være fornøyd med å ta en dusj og hente posten, kanskje gå ut med søpla. Og fargelegge :)

Til Anonym78a: Skjønner at det kan være kjempetøft! Jeg tenker at noen ganger har man nok med å bare eksistere. En ting som du kan gjøre, det er å strekke deg så langt du kan. Pust ut, gjesp gjerne om du føler for det. Pust rolig inn. Pust rolig helt ut. Pust inn gode ting, pust ut dritt, angst, stress og vonde ting. Vet det høres banalt ut, men det kan gjøre underverker for å redusere stress og angst, særlig den typen som gjør at du blir så anspent at du helt glemmer å puste. 

Liker du en serie? Se den. Kan du ringe noen? Ring. Les noe, eller gjør bare en bitteliten ting. Noen dager er det en seier å klare å dusje. Som Sølvrosen sier over her: Du må selv tenke ut hva slags mål som passer deg. Følg gjerne med på tråden om du vil det, skriv om ting du har fått ut av dagen, eller dager det ikke har gått så bra, ting du har lyst til å få til.. Eller bare la deg inspirere av hvor små og store ting andre får til. Håper angsten og stresset slipper taket hos deg, eller i hvert fall minker.

Sender gode tanker til alle sammen! :)

-A

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal jeg til praksis. Vurderer om jeg skal orke å sykle i regne eller ta kollektivt... Så skal jeg på jobb i to timer. Og så skal jeg hjem og slappe av, lage mat til i morgen, ta en dusj... Håper praksis går bra - har sovet så dårlig i natt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, elvital skrev:

Nå skal jeg til praksis. Vurderer om jeg skal orke å sykle i regne eller ta kollektivt... Så skal jeg på jobb i to timer. Og så skal jeg hjem og slappe av, lage mat til i morgen, ta en dusj... Håper praksis går bra - har sovet så dårlig i natt :/

Lykke til!

M

Anonymkode: 3b5f8...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til!

M

Anonymkode: 3b5f8...01d

Takk takk :) Jeg overlevde - var ikke en av de beste dagene. Sykepleieren jeg gikk med har en måte å være på som gjør at jeg ble veldig usikker, og hun fotfulgte meg over alt. Veldig slitsomt. Og ba meg gjøre ting/si ting til pasient eller annen spl, og så når det kom til stykket så tok hun helt over. Og så på evalueringen av dagen klagde hun på at jeg virket for usikker. Jo takk du. 

Men, jeg fikk satt PVK på pasient for første gang, og den ble bra (for første gang også)!:hoppe: Og så la jeg en på sykepleieren hvor jeg også traff etterpå. Veldig fornøyd :) Ellers var jeg på jobb, holdt på å sovne men det gikk bra. Sovet en halvtime på sofaen nå etter jeg kom hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått gjort rent her hjemme i dag. Skikkelig rent og det var godt :) 

Har også fått fylt på i kjøleskap og skap med nykvernet mandelmel, knekkebrød, nøttesmør, sylta rødbeter og noen måltider for de neste dagene. Brukte noen timer på kjøkkenet phu :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, elvital skrev:

Har sååå lyst til å ringe og si at jeg ikke kommer i dag... 

Hva ble det til? :) 

I dag er eneste plan øvelse i kveld. Samboern har eksamen, noe som passer dårlig med at jeg er sykemeldt. Har blitt så vant med å tusle rundt hjemme aleine, at det er rart å ha ham hjemme hele tiden. 

Kanskje jeg kan få oversikt over garnet mitt. Jeg har strikkedilla, og har uante mengder garn liggende den jeg har null kontroll over. 

God dag til alle!

M

Anonymkode: 3b5f8...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt så lite motivasjon at jeg ikke har fått skrevet i tråden en gang. :fnise: Neida, joda, men jeg var på en liten helgetur med samboeren min, også har det vært en del på programmet i ettertid også, så jeg har måtte bruke alt for mye energi noen dager, så lade opp igjen andre dager.  Merker likevel at det er deilig, og motiverende, og faktisk klare å gjennomføre, selv om man blir ødelagt.

Hvordan var 17.maiene deres? Her startet dagen med champagnefrokost, tur til byen, så grilling på kvelden, ett kjør hele dagen, men kom meg gjennom. Var veldig koselig også :) 

Også har jeg fått meg en hund nå :D :D. Eller, er en dame i nabolaget som er gravid, og hun syntes det har blitt så slitsomt med hunden i tillegg, så jeg skal ha den omtrent annenhver/hver tredje uke fremover nå, og mer når hun føler seg dårlig, og fortsette med denne avtalen når barnet kommer også. En søt liten rakker, gleder meg kjempemye til første pass allerede.

Hvordan går det med alle her inne :)?

 

-Dani🌸

Anonymkode: 3a97c...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget meg en Plankeutfordring for de neste 28 dagene. Jeg skal gradvis øke antall sekunder jeg gjør planken og sluttmålet mitt er 2 minutter. Da har jeg også lagt inn planlagte hviledager også

i dag var første dagen med 20 sekunder. Easy :P siden jeg har trent meg opp til det allerede. Blir nok verre etterhvert. Har mentalt forberedt meg på at jeg kan feile, og dermed kanskje nedjustere kravene underveis uten at jeg skal ta det som et nederlag. 

Det viktigste for meg er å styrke kjernemuskulaturen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva ble det til? :) 

I dag er eneste plan øvelse i kveld. Samboern har eksamen, noe som passer dårlig med at jeg er sykemeldt. Har blitt så vant med å tusle rundt hjemme aleine, at det er rart å ha ham hjemme hele tiden. 

Kanskje jeg kan få oversikt over garnet mitt. Jeg har strikkedilla, og har uante mengder garn liggende den jeg har null kontroll over. 

God dag til alle!

M

Anonymkode: 3b5f8...01d

Jeg dro på praksis - og det ble en veldig fin dag hvor jeg hadde 3 pasienter (som er vanlig for spl, men som student har jeg bare hatt to hittil) og hadde full kontroll hele tida, fikk delegert oppgaver og ble ferdig til riktig tid. Fikk skryt av spl jeg gikk med :) Nå kommer jeg mye bedre overens med henne enn hun jeg gikk med i går, merker at det har sååå mye å si! Skal egentlig gå med hun samme i morgen, men har desverre på følelsen at jeg skal gå med en annen...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også har jeg fått meg en hund nå :D :D. Eller, er en dame i nabolaget som er gravid, og hun syntes det har blitt så slitsomt med hunden i tillegg, så jeg skal ha den omtrent annenhver/hver tredje uke fremover nå, og mer når hun føler seg dårlig, og fortsette med denne avtalen når barnet kommer også. En søt liten rakker, gleder meg kjempemye til første pass allerede.

Hvordan går det med alle her inne :)?

 

-Dani🌸

Anonymkode: 3a97c...a18

Åh, det hørtes så koselig ut! Jeg har litt lyst på hund, men har aldri hatt dyr så kunne tenke meg å "prøve det ut" først, ved feks å samarbeide med noen om det. Eller bli kjent med en jeg kan gå turer med innimellom og mulig passe hvis de er opptatt osv. For tror nok ikke det blir hund på meg i nærmeste framtid (for samboeren er ikke glad i hunder visstnok).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, elvital skrev:

Jeg dro på praksis - og det ble en veldig fin dag hvor jeg hadde 3 pasienter (som er vanlig for spl, men som student har jeg bare hatt to hittil) og hadde full kontroll hele tida, fikk delegert oppgaver og ble ferdig til riktig tid. Fikk skryt av spl jeg gikk med :) Nå kommer jeg mye bedre overens med henne enn hun jeg gikk med i går, merker at det har sååå mye å si! Skal egentlig gå med hun samme i morgen, men har desverre på følelsen at jeg skal gå med en annen...

Åh, det hørtes så koselig ut! Jeg har litt lyst på hund, men har aldri hatt dyr så kunne tenke meg å "prøve det ut" først, ved feks å samarbeide med noen om det. Eller bli kjent med en jeg kan gå turer med innimellom og mulig passe hvis de er opptatt osv. For tror nok ikke det blir hund på meg i nærmeste framtid (for samboeren er ikke glad i hunder visstnok).

Så bra at det ble en fin dag i praksis. :) Har selv studert sykepleien tidligere, og merker utrolig godt hvor viktig det er med hvilken  sykepleie man får. I første praksisen, eldrehjem, så ble jeg egentlig plassert til å vaske kjøkken, og passe på de eldre mens de andre forsvant på møte med kake og godt i flere timer, hele alene...

Ja, utrolig koselig. Samboeren min er heller ikke så begeistret for hunder, eller han syntes det kan være koselig å hilse på hunder ute, men vil ikke ha hund i huset selv... Men han så hvor utrolig viktig det var for meg, så gikk med på en deltidshund så lenge jeg tok alt ansvaret. Håper han forelsker seg helt og vi kan skaffe vår egen hund etterhvert. Har navn og rase klart. 🙈 Men om det er noe du kunne ønsket deg, så er det faktisk mange som trenger avlastning, jeg la ut en annonse på Finn, og fikk maaange henvendelser, ønsket meg en velfungerende hund, og de var jo færre å velge mellom så klart, men var et par jeg likte veldig godt. Og så viste den ene seg å være naboen :fnise: så da ble valget lett. Var på kaffebesøk i går, så gikk vi en tur sammen. Også skal hun komme på besøk hit i morgen med hunden, så hunden får vært het litt sammen med henne først. Veldig hyggelig jente. :) 

Anonymkode: 3a97c...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dani over her. Uvant med signatur. :)

-Dani🌸 (Hehe)

Anonymkode: 3a97c...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, folkens! :)

Nå har jeg ikke skrevet her på noen dager. De siste dagene har vært tøffe, og jeg har gravd meg ned- på en måte. Med TV-titting, dårlig søvn og altfor mange timer foran PC-en. Tirsdag var en dag som virkelig tappet meg for krefter, var først til kiropraktor og så psykiatrisk sykepleier, og det ble bare.. stress. For mye Tenker det kan være mye fordi jeg vet jeg skal bytte behandler, jeg har endel ting som bør gjøres som jeg bare utsetter og utsetter og er ikke tilstede i mitt eget liv. Svarer sent på sms og er treg igang med dagen. I går klarte jeg såvidt å hente post og gå med søpla. I dag har jeg gått tur, handlet, og satt på en vask med klær. Og sminket meg litt! Har fargelagt endel også de siste dagene, men med TV-en støyende i bakgrunnen, så har ikke kjent den avslapningen fargeleggingen vanligvis gir.

I morgen skal jeg ut til en venninne. Sist jeg hadde vært hos henne, kjente jeg at jeg var så sliten at det føltes som at nå orker ikke kroppen min mer. Og så fikk jeg liksom ikke helt til å hente meg inn igjen. Er det noen som er gode på det? Å hente seg inn igjen? Jeg kjenner på den dårlige samvittigheten med en gang jeg senker skuldrene, lager en masse stress for meg selv. Og merker det er vanskelig å f.eks følge med på et program uten å gjøre noe annet samtidig eller planlegge hva jeg skal gjøre etterpå. Jeg lager en masse lister over ting jeg skal gjøre,men når det kommer til det å gjennomføre, så faller jeg igjennom og liksom klapper sammen. Følte bare veldig behov for å lufte tankene mine her. Føler jeg begynner litt på nytt nå etter noen dager hvor ting har sklidd ut. Ikke sette listen for høyt,men heller ikke undervurdere meg selv. Og så har jeg forresten fått dilla på ingefær! Tror det er godt for oss som sliter litt med smerter i ledd og slikt. Håper alle får en så god dag som mulig!

-A

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt meg velfortjent fri de siste to dagene, noe som har vært helt FANTASTISK etter en veldig slitsom periode. Har bakt knekkebrød, lagd smoothie for hele uken, vasket, spist middag ute, vært på golfbanen og jogget. Nå skal jeg trene crossfit og yoga i tilsammen to timer. Deilig å få lov til å gjøre ting jeg ikke har fått så mye tid til siden jul. Er så glad og lykkelig nå at jeg nesten blir kvalm av meg selv 😀 I morgen er det tilbake til studier og jobb, men med nye krefter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, folkens! :)

Nå har jeg ikke skrevet her på noen dager. De siste dagene har vært tøffe, og jeg har gravd meg ned- på en måte. Med TV-titting, dårlig søvn og altfor mange timer foran PC-en. Tirsdag var en dag som virkelig tappet meg for krefter, var først til kiropraktor og så psykiatrisk sykepleier, og det ble bare.. stress. For mye Tenker det kan være mye fordi jeg vet jeg skal bytte behandler, jeg har endel ting som bør gjøres som jeg bare utsetter og utsetter og er ikke tilstede i mitt eget liv. Svarer sent på sms og er treg igang med dagen. I går klarte jeg såvidt å hente post og gå med søpla. I dag har jeg gått tur, handlet, og satt på en vask med klær. Og sminket meg litt! Har fargelagt endel også de siste dagene, men med TV-en støyende i bakgrunnen, så har ikke kjent den avslapningen fargeleggingen vanligvis gir.

I morgen skal jeg ut til en venninne. Sist jeg hadde vært hos henne, kjente jeg at jeg var så sliten at det føltes som at nå orker ikke kroppen min mer. Og så fikk jeg liksom ikke helt til å hente meg inn igjen. Er det noen som er gode på det? Å hente seg inn igjen? Jeg kjenner på den dårlige samvittigheten med en gang jeg senker skuldrene, lager en masse stress for meg selv. Og merker det er vanskelig å f.eks følge med på et program uten å gjøre noe annet samtidig eller planlegge hva jeg skal gjøre etterpå. Jeg lager en masse lister over ting jeg skal gjøre,men når det kommer til det å gjennomføre, så faller jeg igjennom og liksom klapper sammen. Følte bare veldig behov for å lufte tankene mine her. Føler jeg begynner litt på nytt nå etter noen dager hvor ting har sklidd ut. Ikke sette listen for høyt,men heller ikke undervurdere meg selv. Og så har jeg forresten fått dilla på ingefær! Tror det er godt for oss som sliter litt med smerter i ledd og slikt. Håper alle får en så god dag som mulig!

-A

Anonymkode: 452a6...c15

Jeg har hatt MYE dårlig samvittighet over alt jeg burde gjort. Det har tatt tid, men nå har jeg lært meg selv at jeg kan la ting ligge. Prioritere det viktigste. Jeg dropper lister, for jeg klarer ikke komme gjennom dem. Kanskje jeg bare lurer meg selv, når jeg ikke ser hva som burde vært gjort, men som ikke blir det. Samvittigheten føles bedre, om ikke annet. 

De dagene jeg helst vil se på TV pleier jeg å se programmene når de går, også gjøre noe i reklamepausen. Da rekker jeg å rydde stua, sette inn i oppvaskmaskinen, vaske klær osv, samtidig som jeg får sett alle guilty pleasures-programmene på tv-en. 

Det er nettopp det jeg har gjort i dag. ;)

M

Anonymkode: 3b5f8...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Fashionistaen skrev:

Har tatt meg velfortjent fri de siste to dagene, noe som har vært helt FANTASTISK etter en veldig slitsom periode. Har bakt knekkebrød, lagd smoothie for hele uken, vasket, spist middag ute, vært på golfbanen og jogget. Nå skal jeg trene crossfit og yoga i tilsammen to timer. Deilig å få lov til å gjøre ting jeg ikke har fått så mye tid til siden jul. Er så glad og lykkelig nå at jeg nesten blir kvalm av meg selv 😀 I morgen er det tilbake til studier og jobb, men med nye krefter.

Så flink du har vært :) Hvordan oppbevarer du smoothie over lengre tid uten at den skiller seg? Syns den ofte gjør det etter bare kort tid de gangene jeg lager og den blir stående...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, folkens! :)

Nå har jeg ikke skrevet her på noen dager. De siste dagene har vært tøffe, og jeg har gravd meg ned- på en måte. Med TV-titting, dårlig søvn og altfor mange timer foran PC-en. Tirsdag var en dag som virkelig tappet meg for krefter, var først til kiropraktor og så psykiatrisk sykepleier, og det ble bare.. stress. For mye Tenker det kan være mye fordi jeg vet jeg skal bytte behandler, jeg har endel ting som bør gjøres som jeg bare utsetter og utsetter og er ikke tilstede i mitt eget liv. Svarer sent på sms og er treg igang med dagen. I går klarte jeg såvidt å hente post og gå med søpla. I dag har jeg gått tur, handlet, og satt på en vask med klær. Og sminket meg litt! Har fargelagt endel også de siste dagene, men med TV-en støyende i bakgrunnen, så har ikke kjent den avslapningen fargeleggingen vanligvis gir.

I morgen skal jeg ut til en venninne. Sist jeg hadde vært hos henne, kjente jeg at jeg var så sliten at det føltes som at nå orker ikke kroppen min mer. Og så fikk jeg liksom ikke helt til å hente meg inn igjen. Er det noen som er gode på det? Å hente seg inn igjen? Jeg kjenner på den dårlige samvittigheten med en gang jeg senker skuldrene, lager en masse stress for meg selv. Og merker det er vanskelig å f.eks følge med på et program uten å gjøre noe annet samtidig eller planlegge hva jeg skal gjøre etterpå. Jeg lager en masse lister over ting jeg skal gjøre,men når det kommer til det å gjennomføre, så faller jeg igjennom og liksom klapper sammen. Følte bare veldig behov for å lufte tankene mine her. Føler jeg begynner litt på nytt nå etter noen dager hvor ting har sklidd ut. Ikke sette listen for høyt,men heller ikke undervurdere meg selv. Og så har jeg forresten fått dilla på ingefær! Tror det er godt for oss som sliter litt med smerter i ledd og slikt. Håper alle får en så god dag som mulig!

-A

Anonymkode: 452a6...c15

Du har jo fått gjort litt i dag da, det er bra :)  Jeg tenker, kanskje du skal prøve å fokusere på de tingene du får/har gjort i stedet for det du ikke har gjort? Og hvis det blir en dag på sofaen hvor ikke du gjør noe annet så er det greit. Det er viktig å høre etter hva kroppen trenger - det er noe jeg virkelig har lært det siste året etter x antall sykdomsrunder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12. april 2016 at 16.28, AnonymBruker skrev:

Hei! :) Noen ganger kan det være vanskelig å få noe ut av dagen. Om det er PC-en, mobilen, TV-serier eller andre ting som sluker tiden din, altoppslukende angst, depresjon.. Hva det måtte være,så kan det å bare gjøre en liten ting gjøre underverker. Enten det kjennes med en gang eller på sikt. Tanken er at vi i denne tråden kan motivere hverandre til å gjøre litt, -om det er yoga, spille et instrument, eller noe annet for å få noe mer fornuftig ut av dagen. Jeg tenker ikke at det skal være noe press eller prestasjonsfokus og at hver og en kan legge listen der det passer dem. Vær så åpen du ønsker  Og tusen takk for tips om å lage en motivasjonstråd utav "Å få noe fornuftig ut av dagen"-tråden! :-D

Anonymkode: 452a6...c15

Pilates, yoga og dans. Være ute i naturen og solen. Drikke vann. Kjøpe på salg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, elvital skrev:

Så flink du har vært :) Hvordan oppbevarer du smoothie over lengre tid uten at den skiller seg? Syns den ofte gjør det etter bare kort tid de gangene jeg lager og den blir stående...

Jeg fryser de bare ned porsjonsvis i enten mason jars eller små flasker jeg har kjøpt hos søstrene grene. Så tar jeg opp de smoothiene jeg skal ha til neste dag om kvelden i kjøleskapet. Om det skiller seg, tar jeg enten væsken over i shakeren min eller legger en plastikkpose mellom skrukorken og flasken før jeg skrur og shaker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske fornøyd med egen innsats denne uka. :) Har "bygd" meg nye hyller ute helt selv og startet opp med litt maling av diverse på huset. Fått til to treninger, men kroppen har det ikke helt bra. Burde nok trent litt roligere og så tøyd mer ut som kiropraktoren min maser om..

-C-

Anonymkode: 6967d...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...