Gå til innhold

Kan homofile helbredes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min kristne venn mener at homofili stammer fra traumer i barndommen og at man kan kureres og bli frisk (bli hetro) ved å gå i terapi. 

Jeg har aldri hørt om slike tanker før, så jeg lurer på hva dere andre religiøse deler de samme meningene? 

Anonymkode: efb75...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dummeste jeg har hørt.. religion fører ofte med seg så sinnsykt mye dritt!

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, FrkPedersen skrev:

dummeste jeg har hørt.. religion fører ofte med seg så sinnsykt mye dritt!

Enig. Bare lurer på om dette er vanlig lære i kristne trosamfunn.. 

Anonymkode: efb75...fc4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Jeg er hererofil, kan vennen din helbrede meg også i samme slengen??? (Mannfolk er så vanskelig å  forstå seg på.. 😕 Damer: ja takk!!) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at homofile kan helbredes er det flere som tror på, men vitenskaplig sett så er det like lett å kurrere en homofil som det er å gro et ekstra bein.

Jeg har et par i familien jeg og, som tror på at en spesiell leir kan fikse "problemet". 
Jeg sa engang at jeg var lesbisk fordi de begynte å sammenligne homofili med pedofili!:fnise: De satte kake og kaffe i halsen og MÅPET når jeg spurte om de så på meg som et dårlig menneske som ville forgripe meg på mitt eget barn. Diskusjonen ble slutt for dagen når jeg innrømmet at jeg ikke var lesbisk og ba dem bruke hodet sitt litt når de diskuterer.

Anonymkode: 4d46c...a82

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min kristne venn mener at homofili stammer fra traumer i barndommen og at man kan kureres og bli frisk (bli hetro) ved å gå i terapi. 

Jeg har aldri hørt om slike tanker før, så jeg lurer på hva dere andre religiøse deler de samme meningene? 

Anonymkode: efb75...fc4

Helbredes for hva? 

 

Det er mange som tror og mener mye om det å være homofil, spesielt religiøse heterofile dyneløftere. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Berentsens skrev:

Helbredes for hva? 

 

Helbredes for sykdommen homofili. 

Anonymkode: efb75...fc4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Helbredes for sykdommen homofili. 

Anonymkode: efb75...fc4

Det er ingen sykdom. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Berentsens skrev:

Det er ingen sykdom. 

Jeg vet, men du lurte på hva (min kristne venn mener) man helbredes for. 

Anonymkode: efb75...fc4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Berentsens skrev:

Det er ingen sykdom. 

Det kommer vel an på hvor man er i verden. I noen land er homofili en kriminell handling og i andre land er homofili en sykdom. Eksempler på dette her er for eksempel uganda hvor homofili er en forbrytelse eller i russland hvor homofili er en sinnslidelse.

I norge var homofili en psykiatrisk diagnose fra 1972 til 1982 tror jeg det var?

Idag er homofili selvsagt ingen diagnose i norge. Hva som er galskap og hva som er normalt endrer seg hele tiden. Ta for eksempel det å ha sex med dyr, - det ble tillatt samtidig som homofili ble tillatt i 1972, -  og selvfølgelig en diagnose slik homofili var en diagnose. Men så plutselig, - på 2000 tallet ble det igjen en forbrytelse å ha sex med dyr og altså en kriminell handling.

Verden er fantastisk.

Endret av waco
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt gammeldags måte å tenke på og hører til i fortiden. De feste religiøse jeg kjenner tenker ikke sånn, selv om det er noen som sikkert gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Homofili kan ikke helbredes og det trenger heller ikke å bli det. Religiøsitet derimot? Trenger å bli helbredet snarest! Det er jo faktisk en lidelse barn får trykt ned halsen fra de er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, waco skrev:

Det kommer vel an på hvor man er i verden. I noen land er homofili en kriminell handling og i andre land er homofili en sykdom. Eksempler på dette her er for eksempel uganda hvor homofili er en forbrytelse eller i russland hvor homofili er en sinnslidelse.

I norge var homofili en psykiatrisk diagnose fra 1972 til 1982 tror jeg det var?

Idag er homofili selvsagt ingen diagnose i norge. Hva som er galskap og hva som er normalt endrer seg hele tiden. Ta for eksempel det å ha sex med dyr, - det ble tillatt samtidig som homofili ble tillatt i 1972, -  og selvfølgelig en diagnose slik homofili var en diagnose. Men så plutselig, - på 2000 tallet ble det igjen en forbrytelse å ha sex med dyr og altså en kriminell handling.

Verden er fantastisk.

Ja, verden er fantastisk. Jeg mener å huske fra en dokumentar om Uganda at det var misjonærene (arrester meg om jeg tar feil) som innførte negative holdninger til homofili. 

 

Her til lands, og land som bruker diagnoseverktøy som f.eks, ICD-10/11 er ikke homofili en sykdom. Trådstarter sin venn bommer ved å tro at homofili kan kureres, i og med at det ikke er en sykdom. Derfor stiller jeg spørsmålet om hva som skal helbredes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, FrkPedersen skrev:

dummeste jeg har hørt.. religion fører ofte med seg så sinnsykt mye dritt!

Og det gjør ikke homofili?:fnise:

Anonymkode: c1f96...b4b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Bare lurer på om dette er vanlig lære i kristne trosamfunn.. 

Anonymkode: efb75...fc4

Er kristen aldri hørt det der!

Anonymkode: 23bcf...d25

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanatisme kalles det der. Du er langt forbi stadie "hverdagskristen"(fant ikke noe passende ord) når du greier å spy ut av deg slike oppgulp.

Anonymkode: 0ce0c...026

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

57 minutter siden, waco skrev:

Det kommer vel an på hvor man er i verden. I noen land er homofili en kriminell handling og i andre land er homofili en sykdom. Eksempler på dette her er for eksempel uganda hvor homofili er en forbrytelse eller i russland hvor homofili er en sinnslidelse.

I norge var homofili en psykiatrisk diagnose fra 1972 til 1982 tror jeg det var?

Idag er homofili selvsagt ingen diagnose i norge. Hva som er galskap og hva som er normalt endrer seg hele tiden. Ta for eksempel det å ha sex med dyr, - det ble tillatt samtidig som homofili ble tillatt i 1972, -  og selvfølgelig en diagnose slik homofili var en diagnose. Men så plutselig, - på 2000 tallet ble det igjen en forbrytelse å ha sex med dyr og altså en kriminell handling.

Verden er fantastisk.

Sex med dyr, zoofili, har vel aldri vært tillatt ifølge norsk lov? Det vil jeg gjerne se bevis for.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min kristne venn mener at homofili stammer fra traumer i barndommen og at man kan kureres og bli frisk (bli hetro) ved å gå i terapi. 

Jeg har aldri hørt om slike tanker før, så jeg lurer på hva dere andre religiøse deler de samme meningene? 

Anonymkode: efb75...fc4

Jeg tror din kristne venn bør søke behandling

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at både homofili og det spørsmålet som reises her, er for begrenset. Jeg tror alle har i seg et mindre eller større snev av alt. bare kjenne etter, du kan være med på alt i gitte situasjoner med de de riktige involvert. Klart det er nok ikke lett å erkjenne det, men jeg er ganske sikker på at det er sånn.

Men så utvikler man seg i forskjellige retninger da, alt etter mye forskjellig. Og kommer man i et modus (f.eks et religiøst) som gir grunnlag for det, kan man sikkert oppleve endringer som får en til å føle seg helbredet. Mennesker kan leve seg inne i alle slags værenstilstander.
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om homofili kan kureres? HVORFOR BRYR DU DEG?

Homofili er en legning, på samme måte som heterofili (og nå mange andre retninger; panseksuell, metroseksuell, biseksuell osv). 

Det er venninner som dine, TS, som gjør det vanskelig for homofile i denne verden å være seg selv. De blir satt i båser, bedømt, og skjelt ut, kun fordi de har et ønske om å være seg selv. Er det en synd? Er det noe man skal "kurere"? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...