Gå til innhold

Emosjonelt utro


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når kom hun inn i bildet ts? Du skriver at dere har vært sammen i ti år, det er lenge. Når fikk du vite om denne eksen?

Det at han sier at hun har type hadde virkeig fått me til å rygge ennå mer. Som om han venter på til, den dagen hun blir singel... Men det at hun også er med på kontakten til mannen din , selv om hun er i et forhold, er også et dårlig tegn.

Vet du hvilket forhold de hadde? Var de lenge sammen , eller var det bare en flørt?

Hva skriver de til hverandre?

Anonymkode: be345...52b

For ca halvannent år siden fikk de kontakt via sosiale medier. Har visst om henne før. Det ble et helvetes år ifjor da jeg fant ut av kontakten og så hva de hadde skrevet, og at det var alt fra messenger, sms og ringing og hun besøkt han. 

Jeg vet ikke så mye om hvordan de hadde det. Og vet ikke hvor lenge de var sammen , men vet at det ikke var mer enn noen måneder. 

Anonymkode: e620f...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg får vondt helt inn til hjerterota av denne tråden. Du må gi han ett valg TS. Og velger han ikke deg eller går bak ryggen din igjen så må du gå. Det er fullstendig tortur å leve sånn.

Anonymkode: 96775...ac1

Jepp det er tortur.. Har virkelig ikke lyst til å ha det sånn. 

Anonymkode: e620f...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For ca halvannent år siden fikk de kontakt via sosiale medier. Har visst om henne før. Det ble et helvetes år ifjor da jeg fant ut av kontakten og så hva de hadde skrevet, og at det var alt fra messenger, sms og ringing og hun besøkt han. 

Jeg vet ikke så mye om hvordan de hadde det. Og vet ikke hvor lenge de var sammen , men vet at det ikke var mer enn noen måneder. 

Anonymkode: e620f...373

Så han har vært fysisk utro også?

Det tyder jo på det ? 

 

Anonymkode: be345...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så han har vært fysisk utro også?

Det tyder jo på det ? 

 

Anonymkode: be345...52b

Vet ikke om de har hatt sex, men har en følelse av at det også kan ha skjedd noe. 

Anonymkode: e620f...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du blitt hos han etter så mange overtramp, og tegn på at han har holdt på med henne bak ryggen din?

Hadde jeg opplevd EN sms som tydet på at min evt kjæreste hadde noe på gang med ei anna, hadde det vært UT!

Du gir han jo ingen konsekvenser ts?

Han får pleie dette forholdet, høres det ut som.

Beklager at jeg sier det...

Anonymkode: be345...52b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk ut tittelen "kjedelig situasjon" .. Har skrevet her før. Ts. 

Anonymkode: e620f...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk ut tittelen "kjedelig situasjon" .. Har skrevet her før. Ts. 

Anonymkode: e620f...373

:hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug::hug:

Anonymkode: 15247...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånne situasjoner som får en til å revurdere sine prinsipper. Jeg har tro på at kvinner og menn kan være venner, og jeg har tro på at man skal kunne leve ved siden av hverandre og være åpen for den andres behov. Kontrollerende damer som skal bestemme over mannen kveler forholdet osv. 

I ditt tilfelle så er det ikke noen tvil om at dette ikke kan fortsette. Dette handler ikke om deg og at du krever for mye, det er mannen som trår over noen grenser. Han gir henne det som normalt sett skal tilhøre en kjæreste. Dette er svik, og jeg er enig i at dette er verre enn fysisk utroskap, nettopp fordi han er så emsosjonelt investert i henne. 

Dog, det er ikke en god løsning å be ham velge. Et ultimatum vil bare føre til mer konflikt mellom dere og belaste forholdet mellom dere enda mer. Så da har du ikke store valget, TS, det er du som må gjøre valget, og det valget er det jo bare et utkomme av. Du kan ikke ha det slik, så da må du bryte ut. 

PS. Det at han nekter terapi forteller en hel del. Han vet nok at en terapaut også vil dele synet på at hun ikke kan ha den plassen i forholdet deres som hun har. Han vet at han da må forplikte seg til å jobbe med deres forhold, og la henne gå.,det er nok ikke et utkomme som han ønsker. 

Anonymkode: 74d5a...8ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff. Nei og nei. Det er tydelig at han er forelsket i henne! 

Hvorfor gidder du? Vet du ikke hva du må gjøre? 

 Just slip out the back, Jack
Make a new plan, Stan
You don't need to be coy, Roy
Just get yourself free
Hop on the bus, Gus
You don't need to discuss much
Just drop off the key, Lee, And get yourself free.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du finner mot til å gå ts.

Det er jo selvsagt opp til deg, men jeg hadde aldri akseptert en sånn kontakt.

Anonymkode: be345...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du finner mot til å gå ts.

Det er jo selvsagt opp til deg, men jeg hadde aldri akseptert en sånn kontakt.

Anonymkode: be345...52

Anonymkode: e620f...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du finner mot til å gå ts.

Det er jo selvsagt opp til deg, men jeg hadde aldri akseptert en sånn kontakt.

Anonymkode: be345...52b

Takk for det. Jeg håper det jeg også. 

Anonymkode: e620f...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 9. april 2016 at 16.32, AnonymBruker skrev:

Min mann påstår at han ikke var emosjonelt utro mot meg da han etter over 10 år med meg uten kontakt med en ex han da plutselig kom i kontakt med uten at jeg visste om dette. Og de hadde masse kontakt. Masse sms, messenger, ringing osv til alle døgnets tider flere ganger i uka så fort jeg var dratt el var tilstede besøk, bak min rygg...  

Han er ikke spesielt romantisk av seg eller pleier å gi komplementer, sende hjerter el kyssesmiley osv. Men med henne har jeg sett det. Kaller henne godjenta mi osv, sier at hun er den beste, søteste,nydeligste, snilleste godjenta han vet om. 

Og masse kyssesmiley osv.  Veldig flørtende tone. Og et par ganger har han  skrevet til henne at han var redd hun ikke ville ha mer kontakt fordi han ikke fikk tak i henne el hørte fra henne. Og det var rett etter at han lovet meg å kutte kontakt med henne etter at jeg fant det ut.  

Han sa til meg at hun var viktig for han og at hun har en egen spesiell plass i hjertet hans... Og bedyret at det var bare vennskap....? Øøøøhhh...  At en ex skal bli viktig nå så mange år etterpå, og ikke vil bryte kontakt med henne, krangler seg til å skulle få lov til å ha kontakt med henne. Sier at jeg må unne han det....  

Sex er utroskap, men det er da faenmeg følelsesmessig utroskap også i min verden...  

Anonymkode: e620f...373

Jeg hadde en sånn mann. Vært sammen omtrent like lenge som dere og hadde en liten en. Nesten samme historien du forteller bare at det var kollega, ikke eks. Fy søren det er det jævligste jeg har opplevd. Men du går ut av det forholdet og videre i livet som en tøffing altså, den erfaringen gjør noe med deg. Jeg håper du og finner styrken i deg selv, lykke til! 

Anonymkode: b4aec...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en sånn mann. Vært sammen omtrent like lenge som dere og hadde en liten en. Nesten samme historien du forteller bare at det var kollega, ikke eks. Fy søren det er det jævligste jeg har opplevd. Men du går ut av det forholdet og videre i livet som en tøffing altså, den erfaringen gjør noe med deg. Jeg håper du og finner styrken i deg selv, lykke til! 

Anonymkode: b4aec...33c

Takk! Godt å få forståelse fra andre. Trenger all hell og lykkeønskninger jeg kan få. Det blir isåfall noe av det vanskeligste jeg har gjort. 

Anonymkode: e620f...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til TS! :hjerte:

Anonymkode: 83dc4...737

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har han fortsat kontakt med henne? Regner med det..?

Han eier jo ikke repsekt for deg når han fortsetter kontakten med henne.

Enig med en annen her som sa at når han sier nei til parterapi, ønsker han ikke å jobbe med dere, men er som om han sitter og venter til hun blir singel...

Anonymkode: be345...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en sånn mann. Vært sammen omtrent like lenge som dere og hadde en liten en. Nesten samme historien du forteller bare at det var kollega, ikke eks. Fy søren det er det jævligste jeg har opplevd. Men du går ut av det forholdet og videre i livet som en tøffing altså, den erfaringen gjør noe med deg. Jeg håper du og finner styrken i deg selv, lykke til! 

Anonymkode: b4aec...33c

Kan jeg spørre hvordan du fant ut av det? Pågikk dette lenge bak ryggen din?

Har du kontakt med han idag? Er han fortsatt sammen med henne?

Anonymkode: be345...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er sånne situasjoner som får en til å revurdere sine prinsipper. Jeg har tro på at kvinner og menn kan være venner, og jeg har tro på at man skal kunne leve ved siden av hverandre og være åpen for den andres behov. Kontrollerende damer som skal bestemme over mannen kveler forholdet osv. 

I ditt tilfelle så er det ikke noen tvil om at dette ikke kan fortsette. Dette handler ikke om deg og at du krever for mye, det er mannen som trår over noen grenser. Han gir henne det som normalt sett skal tilhøre en kjæreste. Dette er svik, og jeg er enig i at dette er verre enn fysisk utroskap, nettopp fordi han er så emsosjonelt investert i henne. 

Dog, det er ikke en god løsning å be ham velge. Et ultimatum vil bare føre til mer konflikt mellom dere og belaste forholdet mellom dere enda mer. Så da har du ikke store valget, TS, det er du som må gjøre valget, og det valget er det jo bare et utkomme av. Du kan ikke ha det slik, så da må du bryte ut. 

PS. Det at han nekter terapi forteller en hel del. Han vet nok at en terapaut også vil dele synet på at hun ikke kan ha den plassen i forholdet deres som hun har. Han vet at han da må forplikte seg til å jobbe med deres forhold, og la henne gå.,det er nok ikke et utkomme som han ønsker. 

Anonymkode: 74d5a...8ab

Jeg er helt enig med deg. Godt sagt om årsaken til at han ikke blir med i terapi!

Det sagt, så synes jeg du skulle holde på dine prinsipper! ;) Det er tross alt ikke mangel på kontroll fra TS sin side som gjør at situasjonen er som den er. Den skyldes nok simpelthen at denne mannen valgte bort en han kanskje burde ha ventet på da hun var ung, og hvor de to siden aldri kom over hverandre. Han burde ha vært helt ferdig med henne innen han gikk inn i noe nytt (og hvorvidt man er helt ferdig med alt annet vet bare personen det gjelder). Eller han burde hatt vett til å ikke ta opp igjen kontakten, mens han fremdeles var i et forhold.

Dersom man skal ha et prinsipp å gå etter, så tror jeg det må være noe a la "Ikke involver deg for sterkt med noen før du kjenner deres moralske landskap". Eller hva tenker du?

Anonymkode: 97766...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ut av dette nedbrytende forholdet! Dette klarer du! Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...