Gå til innhold

Nytt par etter invitasjonsutsendelse


FebruarMamma

Anbefalte innlegg

Vi har nå sendt ut invitasjonene til bryllupet vårt i august. Ei venninne av meg er singel, og invitert alene. De må booke hotellrom når de kommer hit, da de bor på en annen kant av landet. Da hun skrev hun hadde booket hotellrom skrev hun at hun booket dobbeltrom, i tilfelle hun ble sammen med han hun møtte i julen og holder på med nå.

Jeg ble litt sjokket over at hun tillot seg å skrive dette, men unnlot å kommentere det i det hele tatt. 
Må jeg invitere han også hvis de er sammen? Evt hvordan sier jeg fra at det IKKE er greit? Jeg treffer ikke hun før bryllupet, og vil derav aldri heller ha møtt han når den tid kommer. Hadde de vært sammen litt lengre og jeg hadde truffet han før, hadde jeg følt det helt annerledes, men synes det er litt rart om han MÅ komme nå..? Eller er jeg dødssær kanskje? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det du som er urimelig. Klart venninna di må få ta med kjæresten sin. Hadde jeg vært henne og du sa at hun ikke fikk ha med typen, hadde jeg latt være å komme.

Anonymkode: 50bbc...c3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er frekk, og du kan si ifra. Jeg turte ikke og det endte med at vi fikk avbud dagen før.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også oppfattet det som veldig rart at hun skulle tatt med den nye, uinviterte kjæresten sin. Generelt sett er det de som står på innbydelsen som er inviterte, ikke alle andre man kan tenke seg å ha med. Om du vil sikre deg at han ikke kommer, må du nok si noe på det, så hun ikke tror alt er greit.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Her er det du som er urimelig. Klart venninna di må få ta med kjæresten sin. Hadde jeg vært henne og du sa at hun ikke fikk ha med typen, hadde jeg latt være å komme.

Anonymkode: 50bbc...c3c

"Typen"? De er pdd mer på pulestadiet, vel? Hun har akseptert invitasjonen for en, kan ikke bare ta med en til uten å spørre. Var jeg TS ville jeg ha gjort det klart at invitasjonen gjaldt henne, og kun henne.

Anonymkode: 903ab...5e2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det du som er urimelig. Klart venninna di må få ta med kjæresten sin. Hadde jeg vært henne og du sa at hun ikke fikk ha med typen, hadde jeg latt være å komme.

Anonymkode: 50bbc...c3c

Hadde de vært kjærester på tidspunktet TS sendte invitasjoner hadde jeg vært enig, men nå er det under 6 mnd til den store dagen og de har enda ikke definert seg som et kjærestepar. Da er det ikke å vente at han er invitert

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke noe merkelig i at helt nye kjærester ikke blir invitert. Dere har jo ikke engang møtt han. Her er det bare å si ifra at det kun er hun som er invitert i bryllupet.

Selv ville ikke jeg møtt opp i et bryllup til mennesker jeg aldri hadde møtt.

Anonymkode: 70765...757

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splitterpine

Da jeg giftet meg ba vi noen med kjæreste, og noen uten. Dette fordi vi ville ha en intim bryllupsfest hvor VI kjente alle gjestene. Noen synes kanskje dette var urettferdig, men det får så være... Vi ønsket ikke å feire dagen med mennesker vi ikke kjente.

Den ene venninna mi ringte en uke for bryllupet og lurte på om hun kunne få ha med en kompis. Jeg fikk lettere sjokk :hakeslepp: Vi hadde planlagt bryllupet i 1,5 år, og sendt ut invitasjoner 6 mnd i forveien.

Jeg var tydelig på at vi hadde gjort våres prioriteringer i forhold til hvem vi ønsket å dele VÅRES DAG med. Hun tok dette greit, og kom selvfølgelig alene :)

Mitt råd er: Del dagen med de dere ønsker, og lag festen slik dere vil! 

 

Endret av Splitterpine
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle bør inviteres med +1. Det trenger gjerne ikke stå i invitiasjonen, men jeg synes de som får seg kjæreste før et bryllup bør fra ta han/hun med. Det er 5mnd til bryllupet ditt. Så dersom de feks blir sammen om 1mnd, så har de vært sammen 4mnd før du gifter deg. Og når du ikke har muligheten til å møte henne og evt han før bryllupet, så hvorfor ikke hilse på han i bryllupet?

Jeg skjønner også godt at noen vil ha med en "date" fordi det ofte er veldig synlig at mange har type i bryllup og man føler seg gjerne litt ensom. Feks blir single ofte plassert mellom randome gutter, fordi bordplasseringen skal gå opp i opp med annenhver gutt/jente. 

Anonymkode: dd6f9...a3d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken interesse vil denne fyren ha av å gå i et bryllup til noen han aldri har møtt? Jeg synes det er helt innafor at bare hun får komme i bryllupet, de var jo ikke en gang kjærester da invitasjonene ble sendt ut. 

Anonymkode: b1618...151

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest økonomifrue

Er litt uenig med mange over her. Syntes at venninna di skal få ta med seg han kjæresten. Husk at det koster ganske mye for gjester som må reise langt og overnatte på hotell. Det er da naturlig at gjesten vil gjøre dette sammen med sin kjæreste, ta det som en tur og ha det hyggelig sammen.

Da vi giftet oss i fjor, hadde vi mange gjester fra Sverige og Danmark. Flere av venninnene mine var single eller nylig møtt noen. De dette var aktuelt for spurte om de kunne ta med seg kjærestene sine, noe vi selvsagt sa ja til. Vi hadde 2-dagers bryllup med uformell grillfest dagen før dagen, og det tillot at bi fikk bli kjent med disse fantastiske gutta! 

Ikke vær smålig, kan hende venninne din takket nei til å komme hvis hun ikke får ha han med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tabbet meg ut til bryllupet vårt. Inviterte en kompis, men ikke kjæresten fordi jeg trodde det var slutt. Jeg burde spurt! Selv om jeg ikke kjente henne hadde festen blitt enda hyggeligere for ham om han fikk ha med kjæresten sin. For meg er det viktig at ikke bare brudeparet har det bra i et bryllup, gjestene skal også kose seg. :-)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest økonomifrue
3 timer siden, Petra76 skrev:

Jeg tabbet meg ut til bryllupet vårt. Inviterte en kompis, men ikke kjæresten fordi jeg trodde det var slutt. Jeg burde spurt! Selv om jeg ikke kjente henne hadde festen blitt enda hyggeligere for ham om han fikk ha med kjæresten sin. For meg er det viktig at ikke bare brudeparet har det bra i et bryllup, gjestene skal også kose seg. :-)

Jeg kunne ikke vært mer enig! 

Det er riktig at det er brudeparets dag, men hvis man først inviterer til bryllupsfest, så blir det en bedre opplevelse for både brudepar og gjestene når gjestene storkoser seg! 

Vi kjente heller ikke kjærestens til to av venninnene mine, men vi løste det ved å bli kjent med dem på grillfesten dagen før dagen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes venninnen er frekk her. Hun er jo ikke engang sammen med fyren, men inviterer ham selv, i tillfelle de blir sammen! Personlig synes jeg det både er frekt, og merkelig resonnering. De kan jo like gjerne ende opp med ikke å bli sammen. Synes det hadde vært OK dersom hun hadde spurt om å få ta ham med dersom de faktisk allerede VAR sammen, evt spørre dersom de blir det. Men ikke FØR de er sammen. Høres ut som å selge skinnet før bjørnen er skutt :fnise: Er jo vel så sannsynlig at de ikke blir sammen, kjipt å sitte der med et dobbeltrom alene...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, økonomifrue skrev:

Jeg kunne ikke vært mer enig! 

Det er riktig at det er brudeparets dag, men hvis man først inviterer til bryllupsfest, så blir det en bedre opplevelse for både brudepar og gjestene når gjestene storkoser seg! 

Vi kjente heller ikke kjærestens til to av venninnene mine, men vi løste det ved å bli kjent med dem på grillfesten dagen før dagen. 

 

Selv om jeg er hard på grensen med invitasjon, hadde jeg flere +1 jeg ikke kjente i bryllupet mitt, men det skal være mulig for brudeparet å planlegge også. Og noen som ikke vet om de er sammen under 6 mnd før kan ikke forvente å få med seg sin +1. De kan spørre, men ikke forvente.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes alle bør inviteres med +1. Det trenger gjerne ikke stå i invitiasjonen, men jeg synes de som får seg kjæreste før et bryllup bør fra ta han/hun med. Det er 5mnd til bryllupet ditt. Så dersom de feks blir sammen om 1mnd, så har de vært sammen 4mnd før du gifter deg. Og når du ikke har muligheten til å møte henne og evt han før bryllupet, så hvorfor ikke hilse på han i bryllupet?

Jeg skjønner også godt at noen vil ha med en "date" fordi det ofte er veldig synlig at mange har type i bryllup og man føler seg gjerne litt ensom. Feks blir single ofte plassert mellom randome gutter, fordi bordplasseringen skal gå opp i opp med annenhver gutt/jente. 

Anonymkode: dd6f9...a3d

De fleste har begrensninger i hvor mange de kan invitere, enten også økonomi eller hvor mange det er plass til i lokalet. Og så må man invitere med bakgrunn i det. Hvis vi hadde hatt råd til å gi alle en +1 ville jeg heller brukt de pengene på å invitere flere jeg kjente...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes hun er frekk som antar at han ut av det blå er invitert til bryllupet om de blir kjærester. 

Men, så synes jeg at man bør få ta med seg kjærestene sine, uavhengig av om man har truffet dem eller ikke. Det er ikke bare brudeparet som skal kose seg og ha det bra - det er gjestene også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kunne ha spurt, ikke antatt. Men bortsett fra det så synes jeg at kjærester, nye som gamle, bør få komme i bryllup. Vi gifter oss til sommeren og har hatt noen henvendelser fra venner som har fått seg kjærester i nyere tid - og vi har sagt at det er helt greit! Cateringen er jo ikke hogget i sten ennå, plassen er der. Ja det blir litt dyrere, men sammenliknet med totalbudsjett er det allikevel ikke mye. 

Det forutsetter at vi vet om at disse kjærestene eksisterer, selvfølgelig. De som ikke sier i fra om kjærester kan heller ikke forvente å få en automatisk +1. Kanskje er jeg smålig nå men jeg orker ikke å finansiere noens date ... :fnise: Og jeg hadde nok også synes det var merkelig om henvendelsene kom tett opptil aktuell dato!!

Anonymkode: 64c07...35b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hun kunne ha spurt, ikke antatt. Men bortsett fra det så synes jeg at kjærester, nye som gamle, bør få komme i bryllup. Vi gifter oss til sommeren og har hatt noen henvendelser fra venner som har fått seg kjærester i nyere tid - og vi har sagt at det er helt greit! Cateringen er jo ikke hogget i sten ennå, plassen er der. Ja det blir litt dyrere, men sammenliknet med totalbudsjett er det allikevel ikke mye. 

Det forutsetter at vi vet om at disse kjærestene eksisterer, selvfølgelig. De som ikke sier i fra om kjærester kan heller ikke forvente å få en automatisk +1. Kanskje er jeg smålig nå men jeg orker ikke å finansiere noens date ... :fnise: Og jeg hadde nok også synes det var merkelig om henvendelsene kom tett opptil aktuell dato!!

Anonymkode: 64c07...35b

Vi hadde ikke plass til mer enn 2 nye kjærester. Cateringen er ikke problemet, men lokalet

Anonymkode: 8c23b...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde ikke plass til mer enn 2 nye kjærester. Cateringen er ikke problemet, men lokalet

Anonymkode: 8c23b...51e

Hadde jeg hatt praktiske vansker som dette, så hadde jeg nok heller ikke vært så raus med å akseptere og inkludere. Jeg synes uansett det er veldig merkelig å ikke spørre! Kanskje ikke venninnen til TS vet hva som går med av planlegging og penger til en stor fest som et bryllup...

Anonymkode: 64c07...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...