Gå til innhold

Backpacking 3 uker!


Plexus

Anbefalte innlegg

Den 13. mars 2016 at 0.24, The Kitten skrev:

Jeg anbefaler Laos og Singapore. Laos er veldig vakkert og Singapore har nydelige strender.

Bare en liten digresjon: Singapore ha ikke nydelige strender. De har en kunstig sak ute på Sentosa full av jelly boxfish, ikke å anbefale. Men er du i Singapore, bør du ta båt over til Pulau Bintan i Indonesia, der er det fine hoteller og resorter med flotte strender.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Den 17. mars 2016 at 12.04, Plexus skrev:

Tusen takk alle!!

Jeg hadde ikke vært inne på denne tråden på en liten stund. 

En liten update: 

- Vi har skrevet om kambodsja og vietnam som to aktuelle land :)

- Har dog sett litt på flybilletter og ser at det er langt billigere å fly til bangkok og deretter buss til kambodsja (tar omlag 4 timer). Er det noen av dere som har erfaring med en slik rute? Om vi tar den ruten tenker vi kanskje å være en natt i bangkok og kose oss litt der (vi har vært i bangkok en gang tidligere og det er jo en helt fantastisk by!!). 

- Prøver å tilstrebe et budsjett på 20 000 pr pers for fly, hotell, mat, utflukter. Hva tenker dere om det? Mulig eller for lite? 

Jeg har reist med buss fra Kambodsja til Bangkok. Gikk fint det. Litt kø på grensen, men det ble ikke mye venting for det :) 

Dere burde vurdere Laos også. Vakkert land!!

20 000 holder i massevis :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt buss fra Bangkok til Kambodsja. Det er riktignok noen år siden nå, men det var masse steder i Bangkok som arrangerte bussturer, og ser ingen grunn til at det skal være annerledes nå. Men pass litt på hvem du velger, noen jeg kjenner ble ranet på grensa (av bussjåføren) og forlatt der. Men det hører nok til sjeldenhetene at det skjer. Kambodsja er fantastisk!

 

Og kommentar til wt forslag over her: Hvis du vil ligge på stranda, er virkelig ikke Singapore stedet! Singapore er fantastisk, men der holdt jeg meg til bassenget, gitt. 

Anonymkode: eafc0...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at vår busstur var helt fin, og vi ble ikke ranet. 😉 Men veiene er (var) så som så, så det går ikke så fort (og er litt av sjarmen). I regntiden var visst buss ikke så greit, så det kan være verdt å sjekke. 

Anonymkode: eafc0...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18. mars 2016 at 11.51, reiseglad skrev:

Bare en liten digresjon: Singapore ha ikke nydelige strender. De har en kunstig sak ute på Sentosa full av jelly boxfish, ikke å anbefale. Men er du i Singapore, bør du ta båt over til Pulau Bintan i Indonesia, der er det fine hoteller og resorter med flotte strender.

Helt enig. Vi bodde på Sentosa, og jeg trodde liksom stranda skulle være fin. Hadde ikke tenkt over at Singapore er verdens tredje største containerhavn pluss at man også så rett over på et svært oljeraffineri. Nei takk! 

Anonymkode: eafc0...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiste to uker i Vietnam og Kambodsja i vår. Vi tok buss fra Saigon(Ho Chi Minh) til Sihanoukville, og fra Sihanoukville gjennom Phom Penh og til Siem Reap. I Saigon i Vietnam og fikk sett mye av byen ved å ta en guidet tur på moped(satt bakpå), som virkelig er å anbefale! Syns generelt folkene i Vietnam var veldig hjelpsomme og imøtekomne også. Anbefaler å besøke krigsmuseet som var en veldig sterk opplevelse.  
Jeg syntes det var veldig trist da vi kom over grensa til Kambodsja og så endeløse mengder med søppel langs veiene og fattigdommen folket lever i (de fleste bodde i skur langs veien). Folkene prøvde ofte og lure oss for penger og Tuk Tuk sjåførene var ekstremt innpåslitne. Det samme gjaldt damene som kom gående langs stranden og ville gi oss massasje eller pedikyr. Strendene var også preget av en del søppel, og det var mye rotter og løsbikkjer over alt. Dette var i Sihanoukville, men jeg fikk et mye bedre inntrykk av Siem Reap og Phnom Penh. Anbefaler å dra til Killing Fields som noen over her også nevnte, en opplevelse som satte dype spor. Ankor Wat må selvfølgelig også oppleves hvis man er i Siem Reap, og det anbefales å leie en privat guide for den/de dagene dere er der. Tror vi betalte rundt 90$ for fire personer for én dag, men det var virkelig verdt det. Vi bodde på et fantastisk hotell i Siem Reap som het Suorkear Boutique Hotel & Spa, hvor vi betalte rundt 140,- natten pr pers om jeg ikke husker helt feil. Fantastisk service, utrolig flotte og store rom og kjempefint basseng, i tillegg til at de hadde gratis tuk tuk inn til byen da det lå ca. 10 min unna.
Dersom jeg skulle reist tilbake tror jeg jeg ville reist oppover langs Vietnam fra Saigon og til Ha Noi :) 

Anonymkode: aa3ce...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...