Gå til innhold

Hva er den allen beste boka du har lest?


Milla29

Anbefalte innlegg

Gjest Balian de Ibelin

Brødrene Karamasov av Dostojevskij

Endret av Balian de Ibelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ringenes herre. Ingen over, ingen ved siden der.

Neverwhere som en nmr 2. 

Anonymkode: e2a34...c59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doktoren mister en pasient av Agatha Christie. Skulle virkelig ønske jeg kunne lese den igjen for første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... Det er så vanskelig! Kan jeg væær så snill si to?

Jeg har alltid lest bøker, men jeg glemmer aldri da jeg fikk min første Harry Potter bok. Jeg var 11 år da, og jeg syntes boka så kjempekjedelig ut og tenkte "for en kjedelig bursdaggave!". Men mamma var ivrig og begynte og lese for meg hver kveld. Etterhvert ble vi helt oppslukt begge to, og det var starten på en av de aller beste leseopplevelsene jeg har hatt.  Da jeg ble ferdig med den siste boka 6 år (?) senere var det vemodig, for Harry Potter hadde vært en stor del av min barndom og ungdomstid, og jeg kommer aldri til å slutte å elske harry potter. Fan for alltid :rodmer:

Den andre er "Hvite niggere" av Ingvar Ambjørsen. Har lest den boka flere ganger, og er fortsatt ikke lei. Det er noe med stemninga, flyten og desperasjonen hos hovedkarakterne som treffer en nerve. Ingvar Ambjørsen skildrer alt så brutalt ærlig, og jeg kan relatere meg til så mye av det.

Endret av miaw
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler "Hogst" av Rikard Ingdal. Svært god roman! 

Anonymkode: 3a04e...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanskelig å skulle velg bare en, men velger Simon og eiketrærne av Marianne Fredriksen. Måtte lese den flere ganger for liksom å riktig nyte den og for å få med flere dimensjoner i boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Si det. Likte veeeeeeldig godt trilogien til Tove Nilsen. Skyskraperengler osv. Men jeg leste den da jeg var sånn 14-15 år. Jeg hadde nok ikke syns den var så spennende nå som jeg er voksen tror jeg :)

Ellers syns jeg Dinas bok var veldig bra.

 

haha, nå har jeg nevnt to. Vanskelig å velge!!

Anonymkode: 67f57...0c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, vanskelig. Tror det står mellom Mofongo av Cecilia Samartin og Boktyven (husker ikke hvem som har skrevet den). Og Alkymisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, super-s skrev:

Ah, vanskelig. Tror det står mellom Mofongo av Cecilia Samartin og Boktyven (husker ikke hvem som har skrevet den). Og Alkymisten.

Markus Zusak :-)

Anonymkode: 149ef...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Markus Zusak :-)

Anonymkode: 149ef...390

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 9.3.2016 at 20.29, AnonymBruker skrev:

Ringenes herre. Ingen over, ingen ved siden der.

Neverwhere som en nmr 2. 

Anonymkode: e2a34...c59

Enig! Den er fantastisk og den blir aldri gammel. 

Den er best i bok form og burde være pensum  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi.... Ja det er jo et helt umulig spørsmål. Jeg er veldig glad i Mio min Mio jeg da. Har lest den mange ganger som voksen også. Så fin. Liker veldig mange av Astrid Lindgrens bøker. Så kloke. 

En bok jeg stadig leser om igjen er Vinterbarn av Dea Trier Mørch. Er noe som fascinerer meg veldig med svangerskap og fødsel skildret på en nydelig, jordnær og varm måte. 

Stormenes tid av Ken Follet er også en av mine absolutte favoritter. 

Kunne nevnt enda fler. 

Anonymkode: 2511e...040

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Remains of the Day av Kazuo Ishiguro. Den vakreste og tristeste boka jeg vet om.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg kan nevne én bok som jeg har likt bedre enn ALLE andre, men må si at jeg likte "A suitable boy" av Vikram Seth veldig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"The Bridge of San Luis Rey" av Thornton Wilder.

Og "Uncle Tom's Cabin; or, Life Among the Lowly" av Harriet Beecher Stowe, det er den boka jeg har grått mest av.

Anonymkode: 30f1a...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...