Gå til innhold

Er det gjerrig å ikke ha fri bar i bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er tredje gang jeg spør i denne tråden, TS,hvorfor er det sååå vanskelig å svare på dette??

 

Anonymkode: 46cd3...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 8.3.2016 at 12.56, AnonymBruker skrev:

Godt poeng, er grunnen til at dere vil ha betalbar fordi dere ikke ønsker flat fyll?

Har dere tenkt over at kanksje det er noen som da kommer  til å tenke at det er fri flyt med gratis alkohol undere middagen,mens etterpå må jeg betale og dermed peiser på med alkohol under middagen? 

Anonymkode: 46cd3...a87

Dette er tredje gang jeg spør i denne tråden, TS,hvorfor er det sååå vanskelig å svare på dette??

 

Anonymkode: 46cd3...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid ment at fri bar hører til i bryllup, og jeg har aldri opplevd flatfyll i de bryllupene jeg har vært i. Derimot blir de som blir overstadig berusede bedt om å dra hjem, og det har alle vært inneforstått med. Det bryllupet du skisserer, TS, virker svært formelt pg fancy (hotell, dyr kuvert etc.) og jeg ser i grunnen at det beste der er å ikke ha fri bar. Bonger er et alternativ. Men vær obs på at mange retter og lange timer ved bordet fort kan bli kjedelig, og ikke se bort fra at folk benytter denne anledningen til å hive innpå alkohol dersom de vet at det blir betalbar etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte sånn det blir når man legger opp til et bryllup man egentlig ikke har råd til😕 For det er vel sånn at alle som velger bryllup på lokaler hvor alt må kjøpes av dem, egentlig ønsker å kunne betale for absolutt alt for gjestene? Jeg skjønner godt, veldig godt, at det blir knalldyrt å velge åpen bar, men da må man kanskje legge lista litt lavere for rammene rundt? Hvis man ønsker at gjestene skal slippe å betale da, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.3.2016 at 18.22, AnonymBruker skrev:

Dere norske er så jævlig bortskjemte.... Så glad at jeg hadde snille takknemlig folk i mitt bryllup som var der for å dele dagen sammen med meg og mannen min.   Herregud ---om vi ikke får gratis alkohol hele kvelden er dere gjerrige drittsekker!  Seriøs, leser dere hva dere skriver? 

Anonymkode: d6a6a...a5a

Nordmenn bortskjemt? Norske bryllup er de eneste jeg har vært i hvor gjestene må betale for noe. I andre tradisjoner får gjestene dekket mat og drikke i mange dager.

Anonymkode: 38399...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lotti__s skrev:

Nei vet du ka..... Alkoholen er det nesten det dyreste og gjestene kommer ikke i bryllupet for å drikke masse alkohol. jesuss....

 

Du får jo velkomst, og drikke til maten. hvis du vil bøte på mer så kan du kjøpe selv

 

Det får være opp til deg. Men om jeg hadde komt i et bryllup uten fri bar, så hadde jeg synes det var rart. Hvorfor invitere til fest om man ikke har råd mener jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har jo TS listet opp andre grunner til ikke å ha fri bar, ikke for pengenes skyld.

Hun nevnte noe om noen folk i familien som hadde alkohol problemmer ol

Anonymkode: 46cd3...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, NumberSix skrev:

 ikke se bort fra at folk benytter denne anledningen til å hive innpå alkohol dersom de vet at det blir betalbar etterpå. 

Enig, og spesielt med de gjestene hun har nevnt med alkohol problemmer.

Anonymkode: 46cd3...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er gjerrig å ikke ha fri bar. Ønsker man å servere gjestene alkohol skal de selvfølgelig ikke betale for det. Hvis argumentet er at det blir for dyrt ja så får man legge lista lavere og be færre gjester, ha rimeligere lokale, billigere kjole etc. Og er argumentet at man ikke ønsker flatfyll (Aldri sett det i et bryllup for øvrig), så lar man ganske enkelt være å servere alkohol.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Leo skrev:

Ja, det er gjerrig å ikke ha fri bar. Ønsker man å servere gjestene alkohol skal de selvfølgelig ikke betale for det. Hvis argumentet er at det blir for dyrt ja så får man legge lista lavere og be færre gjester, ha rimeligere lokale, billigere kjole etc. Og er argumentet at man ikke ønsker flatfyll (Aldri sett det i et bryllup for øvrig), så lar man ganske enkelt være å servere alkohol.

Veldig, veldig enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke 99 % av gjestene få kose seg med god drikke og slå ut håret bare fordi onkel Karl og svigermor ikke kan begrense seg? Nei vet du hva, kjempedårlig unnskyldning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn bortskjemt? Norske bryllup er de eneste jeg har vært i hvor gjestene må betale for noe. I andre tradisjoner får gjestene dekket mat og drikke i mange dager.

Anonymkode: 38399...b6d

Nå er Norge og ett av de få landene i verden der brudeparet som oftest betaler hele kalaset selv og. Just saying 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blosa skrev:

Nå er Norge og ett av de få landene i verden der brudeparet som oftest betaler hele kalaset selv og. Just saying 🙈

Det er vel både og. Jeg har vært i bryllup i Norge hvor brudeparet ikke betalte en krone og tilsvarende i utlandet hvor brudparet betalte alle dagene

Anonymkode: 38399...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Perle skrev:

Skal ikke 99 % av gjestene få kose seg med god drikke og slå ut håret bare fordi onkel Karl og svigermor ikke kan begrense seg? Nei vet du hva, kjempedårlig unnskyldning. 

Enig.

Anonymkode: 46cd3...a87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.
17 timer siden, Blosa skrev:

Nå er Norge og ett av de få landene i verden der brudeparet som oftest betaler hele kalaset selv og. Just saying 🙈

Skulle bare mangle siden Norge er et av landene hvor ekteskapene ikke holder livet ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik: Hvis du ikke har fri bar i bryllupet ditt er det siste gang jeg kommer i et av dine bryllup. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syens det kommet helt an på hvordan dagen er lagt opp.
Har man leid lokale, brudekjole, og mat til alle synes jeg det er greit å bare få alkohol til maten og spe på selv etter det.
Derimot, om det er et hagebryllupp med grillmat eller låvebryllup hjemme på gården til paret eller foreldrene synes jeg man skl få mer.
Vi planlegger selv bryllup nå i disse dager, til neste år. ALkoholen er absolutt det dyreste, derfor må man starte å spare tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...