Gå til innhold

Tinder ødelegger for kvinner og noen få menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 19.2.2016 den 14.53, AnonymBruker skrev:

Etter  å ha prøvd meg på Tinder gikk jeg virkelig på en smell. Jeg sitter igjen og tviler på meg selv, mitt eget utseende og har blitt mer pessimistisk til kjærlighet, ekteskap og forhold. Jeg tenker hele tiden at alt som betyr noe er å ikke bli tykk, se bra ut og ung ut.

Grunnen til at Tinder ødelegger etter min menig er at menn lettere enn noen gang kan få seg sex uten forpliktelser og rettferdiggjør oppførselen sin med at " kvinner på Tinder er med på leken". For meg var aldri Tinder en lek. Jeg har aldri følt meg mer som en objekt, og har aldr følt meg mer utnyttet. Jeg ser hva som skjer med mine venninner også. De prøver å finne en mann å dele livet med, etablere seg med, men de får seg slag etter slag i ansiktet. Etter 2 måneder med hytteturer, sex, og drømmer, blir de forlatt med en elle annen dårlig unnskyldning. Det er så simpels og ingen står til ansvar for å oppføre seg som "playere". Deretter skal du skamme deg for ikke å ha forstått all løgnen, de godt gjemte spillereglene og at man har seg selv å klandre fordi man hadde sex for tidlig..sex etter mange dater? Ego boost? Nei, ikke når du skjønner at menn sveiper til høyre på alle damer, uansett utseende. Deretter velger de pene mennene i alle damene der ute, og alle disse damene som tror at de har sjans og smigres, brenner seg nesten uansett hva de møter på. De under middels vakre mennene blir danket ut av pene menn, og de får ikke en gang en sjans til å vise hvem de er og de får seg tvilsomt mye sex heller.

Anonymkode: 70db5...d3c

Ok. Man går ikke på bunnpris når man vil kjøpe gourmet mat. I tillegg er det lov å stille krav til hva en selv godtar, ovenfor seg selv og fra andre.

Man trenger ikke åpne godteposen før man har blitt godt kjent, er glad i hverandre osv.  Dersom man knep litt igjen, og lot vedkommende (gutt/mann i dette tilfellet) vise om han er villig til å vente med sex til man er sikker på at man er rett for hverandre, så ville de useriøse ikke gidde å vente. 

Når man hele tiden tar snarveier blir selve turen ganske kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Coolaid skrev:

Dersom man knep litt igjen, og lot vedkommende (gutt/mann i dette tilfellet) vise om han er villig til å vente med sex til man er sikker på at man er rett for hverandre, så ville de useriøse ikke gidde å vente. 

Tror du undervurderer enkeltes ventevilje ganske kraftig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvordan folk får til all den tindersexen jeg. Jeg telte nå og jeg har 135 matcher inkludert de jeg har skrevet med, og da har jeg i tillegg fjernet en hel del.

Likefullt er det ingen av dem som vil møtes, hverken for en kaffe, en drink, eller netflix & chill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Coolaid skrev:

Forklar.

Å anta at å vente et par dager, uker eller måneder for å sile ut de som ikke er interessert i forhold kan slå veldig feil ut. For det første vil jo gjerne begge ha sex, så det går jo iallefall litt utover en selv. For det andre er det ingen garanti for at den du tester ikke er villig til å vente en stund. Enkelte kan fint holde ut til de får det de vil ha, og da er jo tapet langt større enn om man bare har kjent vedkommende i en ukes tid. Har sett mange kjente brenne seg på det der.

Endret av Okapi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Okapi skrev:

Å anta at å vente et par dager, uker eller måneder for å sile ut de som ikke er interessert i forhold kan slå veldig feil ut. For det første vil jo gjerne begge ha sex, så det går jo iallefall litt utover en selv. For det andre er det ingen garanti for at den du tester ikke er villig til å vente en stund. Enkelte kan fint holde ut til de får det de vil ha, og da er jo tapet langt større enn om man bare har kjent vedkommende i en ukes tid. Har sett mange kjente brenne seg på det der.

Det handler om å bli godt kjent, se om man har følelser for hverandre. Og vil begge ha sex uten at forholdet er etablert så nytter det ikke å klage etterpå at man egentlig ønsket noe annet. 

"Jeg er ute etter å umiddelbart ha sex, og forventer å ende opp i et seriøst og fruktbart forhold med tinder daten"........ (høre du hvor dumt det høres ut?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Coolaid skrev:

Det handler om å bli godt kjent, se om man har følelser for hverandre. Og vil begge ha sex uten at forholdet er etablert så nytter det ikke å klage etterpå at man egentlig ønsket noe annet. 

"Jeg er ute etter å umiddelbart ha sex, og forventer å ende opp i et seriøst og fruktbart forhold med tinder daten"........ (høre du hvor dumt det høres ut?)

Du vet at det er mange som bare går med på det og venter på sexen i både uker og mnd før de gjør det slutt? Man ser jo til stadighet dette her på kg. Den eneste måten å være relativt sikker er vel ved å kanskje vente i 1 år++, først da kan man være helt sikker, men bare noen små mnd spiller ingen rolle fra eller til for de som ikke har noe bedre å gjøre på i søken etter neste ligg.

Og nei, jeg hører ikke hvor dumt det høres ut, da folk selvsagt skal få lov til å gjøre det hvis de har lyst. Hvem er du til å komme å si at deres måte er feil og din er riktig?

Anonymkode: 7202f...df5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at det er mange som bare går med på det og venter på sexen i både uker og mnd før de gjør det slutt? Man ser jo til stadighet dette her på kg. Den eneste måten å være relativt sikker er vel ved å kanskje vente i 1 år++, først da kan man være helt sikker, men bare noen små mnd spiller ingen rolle fra eller til for de som ikke har noe bedre å gjøre på i søken etter neste ligg.

Og nei, jeg hører ikke hvor dumt det høres ut, da folk selvsagt skal få lov til å gjøre det hvis de har lyst. Hvem er du til å komme å si at deres måte er feil og din er riktig?

Anonymkode: 7202f...df5

Jeg mistenker at de som stadig snakker om å vente (lenge) er i etablerte forhold og har vært det lenge. Selv syns jeg det er litt upassende at folk som ikke har vært single i "tinder-æraen" skal rådføre hit og dit. Ting har faktisk forandret seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Svinepels skrev:

Jeg forstår ikke hvordan folk får til all den tindersexen jeg. Jeg telte nå og jeg har 135 matcher inkludert de jeg har skrevet med, og da har jeg i tillegg fjernet en hel del.

Likefullt er det ingen av dem som vil møtes, hverken for en kaffe, en drink, eller netflix & chill.

Og du er dame?

Anonymkode: 93c55...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

La oss ta de to vanligste klagene om Tinder.

Kvinner: Jeg finner ikke noen seriøse menn. Alle vil bare ha et ligg.
Menn: Jeg får nesten ingen matcher.

Noe som betyr at kvinner får matcher. Men matching må jo gå begge veier, så hvis hovedparten av menn sier at de ikke får så mange matcher, hvem er det da kvinnene matcher med?

Jo, de useriøse mennene. De 10-20 % kjekkeste. Som hovedsaklig er playerne, de useriøse. Beklager, kvinner, men det dere gjør feil er at dere ikke sveiper ja på alle dere syns er attraktive. Etter å ha lest masse forumposter og studier og jeg-vet-ikke-hva, er min teori at av 10 menn så sveiper kvinner kun ja på de 1 eller 2 kjekkeste mennene, selv om det kanskje finnes 4-6 som dere egentlig syns er attraktive. Men problemet ligger jo i at disse alle kjekkeste 10-20 % mennene som oftest er players ute etter casual sex. De vet at de er kjekke, og er vant med at de kan gjøre og få hva de vil fordi de får mye oppmerksomhet pga utseendet.

Så det er ikke snakk om at man skal sveipe ja på de man ikke syns er fysisk tiltrekkende. Det er snakk om at dere ikke sveiper ja på alle dere syns er tiltrekkende, men kun de som er aller, aller kjekkest. Det blir litt som et jobbintervju hvor av 30 søkere blir kun 3 innkalt til intervju, istedet for 10-15. Og da går det som det går. Hadde dere sveipet ja på flere dere syns var tiltrekkende, ville sjansen vært større for å finne noen som også ønsker noe seriøst.

De mennene som klager over at de ikke får noen matcher, er i hovedsak de seriøse mennene. De som ikke er så kjekke, de som er gjennomsnittlige og de som er ganske kjekke men ikke blant de aller, aller kjekkeste. Sorry, jenter, men hvis dere er ute etter noe seriøst, må dere legge fantasien om at mannen må se ut som Ryan Gosling/Reynolds på hylla.

Endret av Anonymusikalsk
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.2.2016 den 14.53, AnonymBruker skrev:

Etter  å ha prøvd meg på Tinder gikk jeg virkelig på en smell. Jeg sitter igjen og tviler på meg selv, mitt eget utseende og har blitt mer pessimistisk til kjærlighet, ekteskap og forhold. Jeg tenker hele tiden at alt som betyr noe er å ikke bli tykk, se bra ut og ung ut.

Grunnen til at Tinder ødelegger etter min menig er at menn lettere enn noen gang kan få seg sex uten forpliktelser og rettferdiggjør oppførselen sin med at " kvinner på Tinder er med på leken". For meg var aldri Tinder en lek. Jeg har aldri følt meg mer som en objekt, og har aldr følt meg mer utnyttet. Jeg ser hva som skjer med mine venninner også. De prøver å finne en mann å dele livet med, etablere seg med, men de får seg slag etter slag i ansiktet. Etter 2 måneder med hytteturer, sex, og drømmer, blir de forlatt med en elle annen dårlig unnskyldning. Det er så simpels og ingen står til ansvar for å oppføre seg som "playere". Deretter skal du skamme deg for ikke å ha forstått all løgnen, de godt gjemte spillereglene og at man har seg selv å klandre fordi man hadde sex for tidlig..sex etter mange dater? Ego boost? Nei, ikke når du skjønner at menn sveiper til høyre på alle damer, uansett utseende. Deretter velger de pene mennene i alle damene der ute, og alle disse damene som tror at de har sjans og smigres, brenner seg nesten uansett hva de møter på. De under middels vakre mennene blir danket ut av pene menn, og de får ikke en gang en sjans til å vise hvem de er og de får seg tvilsomt mye sex heller.

Anonymkode: 70db5...d3c

Tinder gir en mulighet til å raskt å få kontakt med det motsatte kjønn. Det å ha sex er en del av prosessen når man dater og er i begynnelsen av å innlede et forhold. Men kjønnsmarkedet fungerer forenklet slik at de 20% mest attraktive mennene får 80% av damene. Damene er mer selektive og velger de mest attraktive. Menn også de  mest attraktive trykker på liker på svært mange. Samtdiig vil de aller fleste damene som ikke er tjukke, i grei form og med ordinært eller godt utseende få mange matcher og mange muligheter for sex. Så helt vanlige jenter vil på tinder få tilgang på sex med svært attraktive menn.

De mest attraktive mennene får da matcher med hundrevis av damer. Da får de veldig god tlgang på sex og mange damer blir interessert og forelsket i dem. Det vil også gjøre at de har flere korte forhold og mye sex. De resterende 80% av mennene vil kanskje få noen dater og mange av dem vil sikkert også ønske seg et forhold da de ikke har spesielt god tilgang på sex eller kjærlighet.

Tinder bidrar til å liberalisere et allerede liberalisert kjønnsmarked ennå mer. Der 20% av mest attraktive mennene har fri tilgang på 80% av damene. Forenklet fungerer et liberalisert kjønnsmarked slik. Helt vanlige jenter får tilgang på veldig attraktive menn som er kjekke, rike,kule interesser, stort nettverk, sporty, egen hytte som gir muligheter for mange fine hytteturer. Men selv er hun ganske ordinær og passer kanskje ikke i et forhold med den aller mest attraktive mannen da hun er nettopp ordinær så passer hun kanskje best med en ordinær mann, men det vil hun ikke ha.

Anonymkode: 802b4...cea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kvinner kun gått etter de 20% peneste mennene i Norge hadde fødselsraten i Norge vært = 0. Kom på en bedre unnskyldning for hvorfor dere er single eventuelt ta dere en tur utenfor gutterommet og se alle de ordinære kvinnene og mennene som er sammen.

Anonymkode: 9d655...281

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tinder gir en mulighet til å raskt å få kontakt med det motsatte kjønn. Det å ha sex er en del av prosessen når man dater og er i begynnelsen av å innlede et forhold. Men kjønnsmarkedet fungerer forenklet slik at de 20% mest attraktive mennene får 80% av damene. Damene er mer selektive og velger de mest attraktive. Menn også de  mest attraktive trykker på liker på svært mange. Samtdiig vil de aller fleste damene som ikke er tjukke, i grei form og med ordinært eller godt utseende få mange matcher og mange muligheter for sex. Så helt vanlige jenter vil på tinder få tilgang på sex med svært attraktive menn.

De mest attraktive mennene får da matcher med hundrevis av damer. Da får de veldig god tlgang på sex og mange damer blir interessert og forelsket i dem. Det vil også gjøre at de har flere korte forhold og mye sex. De resterende 80% av mennene vil kanskje få noen dater og mange av dem vil sikkert også ønske seg et forhold da de ikke har spesielt god tilgang på sex eller kjærlighet.

Tinder bidrar til å liberalisere et allerede liberalisert kjønnsmarked ennå mer. Der 20% av mest attraktive mennene har fri tilgang på 80% av damene. Forenklet fungerer et liberalisert kjønnsmarked slik. Helt vanlige jenter får tilgang på veldig attraktive menn som er kjekke, rike,kule interesser, stort nettverk, sporty, egen hytte som gir muligheter for mange fine hytteturer. Men selv er hun ganske ordinær og passer kanskje ikke i et forhold med den aller mest attraktive mannen da hun er nettopp ordinær så passer hun kanskje best med en ordinær mann, men det vil hun ikke ha.

Anonymkode: 802b4...cea

Sex sex sex sex sex sex sex sex. Alt handler ikke om sex? Når skal dere menn få det inn i skallen? Det er jo ikke rart mange av dere er single.
Det hjelper fint lite for en kvinne at hun er verdig nok til å være tømmestasjon, det er ikke det de fleste kvinner er ute etter.

Anonymkode: 9d655...281

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sex sex sex sex sex sex sex sex. Alt handler ikke om sex? Når skal dere menn få det inn i skallen? Det er jo ikke rart mange av dere er single.
Det hjelper fint lite for en kvinne at hun er verdig nok til å være tømmestasjon, det er ikke det de fleste kvinner er ute etter.

Anonymkode: 9d655...281

I følge enkelte er det visstnok fordi vi går etter en liten prosentdel av de kjekkeste mennene som bare er ute etter sex og kan velge og vrake i det. Det er vår egen feil, ser du. Hadde vi bare gått etter de resterende 80%  (elsker 80/20 fordelingen, er så herlig enkel ) så hadde man unngått dette, men hva hadde skjedd når 80% kunne velge og vrake??😂

Anonymkode: 396e0...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter ikke å fikse det der på individnivå. Selv om det musikeren over sier skulle stemme (og det er garantert noe i det, om ikke annet enn at kvinner er ekstremt mye mer kresne enn menn på Tinder), så vil ikke en endring i din adferd kunne gjøre noe som helst med trenden. Det må håndteres på makronivå, og jeg tipper innføringen av et begrenset antall likes per dag gjorde bittelitt. Spørsmålet er hva man burde gjøre videre, men jeg kan garantere at svaret på det ikke er holdningskampanjer.

Endret av Okapi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

I følge enkelte er det visstnok fordi vi går etter en liten prosentdel av de kjekkeste mennene som bare er ute etter sex og kan velge og vrake i det. Det er vår egen feil, ser du. Hadde vi bare gått etter de resterende 80%  (elsker 80/20 fordelingen, er så herlig enkel ) så hadde man unngått dette, men hva hadde skjedd når 80% kunne velge og vrake??😂

Anonymkode: 396e0...38d

Det er jo ikke slik at kvinner bare søker etter sex, i søken etter 20% toppsegmentet så ønsker de fleste kvinner faktisk mer. Men gang på gang blir mange kvinner lurt av rundbrennerne fordi man bare tenker at "neste gang så skal det skje". Og sånn fortsetter stolleken der de fleste kvinner og et lite antall menn får sitte hver gang, mens majoriteten av mennene blir stående ;) 

Anonymkode: aaa27...9db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke slik at kvinner bare søker etter sex, i søken etter 20% toppsegmentet så ønsker de fleste kvinner faktisk mer. Men gang på gang blir mange kvinner lurt av rundbrennerne fordi man bare tenker at "neste gang så skal det skje". Og sånn fortsetter stolleken der de fleste kvinner og et lite antall menn får sitte hver gang, mens majoriteten av mennene blir stående ;) 

Anonymkode: aaa27...9db

Jeg skjønner ikke helt hvorfor ikke kvinnene snur det rundt; og heller benytter seg av muligheten til å ligge med kjekke menn uten at det trenger å bli noe seriøst. Jeg vurderer det selv. Har ikke hatt kontakt med menn på lenge, ønsker litt nærkontakt, men trenger ikke et seriøst forhold med den første jeg møter.

Anonymkode: 5d1d8...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde kvinner kun gått etter de 20% peneste mennene i Norge hadde fødselsraten i Norge vært = 0. Kom på en bedre unnskyldning for hvorfor dere er single eventuelt ta dere en tur utenfor gutterommet og se alle de ordinære kvinnene og mennene som er sammen.

Anonymkode: 9d655...281

Det  du ikke skjønner er at kvinner kan finne på å ta til takke med menn fra de resterende 80%. Eller at de blir alenemødre etter en tur på byen. Eller at de reiser til Danmark. 

De ønsker et liv med en 20% mann, men nøyer seg med en vanlig en. Ikke noe galt med å ønske en attraktiv partner da. Men vær en attraktiv person du også. Problemet er at de aller fleste ikke er topp 20% selv. Sier seg selv regnestykket ikke går opp. 

Kvinnfolk trenger virkelig skjerpe matteferdighetene sine. 

Anonymkode: 6c084...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde kvinner kun gått etter de 20% peneste mennene i Norge hadde fødselsraten i Norge vært = 0. Kom på en bedre unnskyldning for hvorfor dere er single eventuelt ta dere en tur utenfor gutterommet og se alle de ordinære kvinnene og mennene som er sammen.

Anonymkode: 9d655...281

Ser ikke helt hvordan du får det regnestykket til å gå opp, men det er interessant at det faktisk er en viss grad av gjenbruk av de mest attraktive mennene Samtidig er det klart at mange lærer det som skrives over i løpet av livet, selv om noen nok gjør det for sent. Det som er trist er at mye av det som før var sunn fornuft og normal kunnskap i en del tilfeller forsøkes fornektes i jakten på "likhet". 

Sitat

 

https://www.nrk.no/livsstil/eksplosiv-okning-i-barnlose-menn-1.1314577

Hver fjerde 45 år gamle mann i Norge er i dag uten barn. Bare halvparten så mange kvinner er barnløse.

 


 

Sitat

 

http://www.aftenposten.no/norge/Hoyt-utdannede-pappaer-resirkuleres-151245b.html

Kvinner velger i økende grad en «pent brukt» mann med gode ressurser enn en «ubrukt» mann med dårligere ressurser. 

 

 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sex sex sex sex sex sex sex sex. Alt handler ikke om sex? Når skal dere menn få det inn i skallen? Det er jo ikke rart mange av dere er single.
Det hjelper fint lite for en kvinne at hun er verdig nok til å være tømmestasjon, det er ikke det de fleste kvinner er ute etter.

Anonymkode: 9d655...281

Helt sant, men dessverre er det mange kvinner som ikke forstår at de kun er, som du skriver, en "tømmestasjon" for menn som kun anser henne som attraktiv nok til den rollen. Det er nettopp dette en del prøver å forklare her inne, at hvis du ikke er fornøyd med å være "tømmestasjon" må du nesten ta ansvar for det selv, ikke bli sur når menn kun vil ha deg som det. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...