Gå til innhold

Ledig krok på kjøkkenet - hva skal jeg bruke den til? Med planløsning!


Pikeliten

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en ledig liten krok på kjøkkenet ved siden av kjøleskapet (den røde firkanten).   I dag bruker jeg den bare til rot, men har så lyst til å bruke den til noe fornuftig.  Nå er den litt mørkt der, men kan male, snekre, innrede osv for å få utnyttet den lille plassen...  Har dere noen forslag?

image.jpeg

image.jpeg

Endret av Pikeliten
Lagt til et bilde til
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det kommer jo ann på hva du har behov for mer av på kjøkkenet ditt.... har du behov for mere skapplass, så setter du inn skap, har du behov for en spiseplass, så setter du inn det... har du behov for mer benkeplass, så setter du inn det...
ellers så kommer det jo også ann på hvordan resten av kjøkkenet ditt ser ut... så synes det er litt for lite informasjon til å kunne komme med et godt svar :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom med litt lite informasjon fordi jeg ikke ville påvirke mine tanker i svarene...  Jeg har lite skapplass, så vurderer et plassbygd skap, selv om jeg ikke helt vet hvordan jeg i alle dager skal få til det.  Kommer jo ikke til å få til et skap i samme stil som kjøkkenet er...

Har oppdatert opprinnelig innlegg med et bilde til:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pikeliten skrev:

Hei

Jeg har en ledig liten krok på kjøkkenet ved siden av kjøleskapet (den røde firkanten).   I dag bruker jeg den bare til rot, men har så lyst til å bruke den til noe fornuftig.  Nå er den litt mørkt der, men kan male, snekre, innrede osv for å få utnyttet den lille plassen...  Har dere noen forslag?

image.jpeg

image.jpeg

Hva med et enkelt vitrineskap som her (det finnes i både svart og hvitt) Hvilken farge er det på kjøkkenskap og bord?

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10119206/

DETOLF Vitrineskap IKEA Med et vitrineskap kan du vise frem og beskytte glasstøyet eller samlingene dine.

Anonymkode: a6f46...6b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Evt et høyt fryseskap, dersom du finner et som passer med målene. (dersom du har behov for mer fryseplass)

Anonymkode: a6f46...6b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skapene BESTÅ fra IKea er supre, kan plasseres som man vil og er nøytrale. Denne løsningen med hyller over er jo praktisk til kokebøker, oppbevaring og dekorasjon. 47fc432b4b5e74cca02a608255446a0c.jpg

Anonymkode: 1c321...d33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med et enkelt vitrineskap som her (det finnes i både svart og hvitt) Hvilken farge er det på kjøkkenskap og bord?

Anonymkode: a6f46...6b5

Kjøkkenskapene er i en slags hvit/beige farge med profil (synes ikke dem er fine, men har ikke råd til å bytte ut kjøkken).  Ellers i leiligheten er det hvitt og grått.  Kjøkkenbordet er hvitt med gammeldagse stoler i eik med grått stoltrekk.  Selve kroken ved kjøleskapet er mørkegrått.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Pikeliten skrev:

Kjøkkenskapene er i en slags hvit/beige farge med profil (synes ikke dem er fine, men har ikke råd til å bytte ut kjøkken).  Ellers i leiligheten er det hvitt og grått.  Kjøkkenbordet er hvitt med gammeldagse stoler i eik med grått stoltrekk.  Selve kroken ved kjøleskapet er mørkegrått.

Takk for svar! Har du vurdert å bytte ut frontene på kjøkkenskapene?

Anonymkode: a6f46...6b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine forslag folkens!  Her skal det studeres og måles :)

Er det bare jeg som tenker at det ser litt rart ut med et skap som ikke passer helt perfekt inn i kroken der?  Liksom at det vil se litt rart ut med mellomrommet mellom kjøleskapet og et evt skap?  Det er det jeg er mest usikker på nå...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Pikeliten skrev:

Takk for fine forslag folkens!  Her skal det studeres og måles :)

Er det bare jeg som tenker at det ser litt rart ut med et skap som ikke passer helt perfekt inn i kroken der?  Liksom at det vil se litt rart ut med mellomrommet mellom kjøleskapet og et evt skap?  Det er det jeg er mest usikker på nå...

Kjøp et skap og mal det knallrødt, limegrønn eller en annen kontrastfarge som du synes er fin. Da vil det ikke gjøre noe at det ikke passer inn med den andre innredningen på kjøkkenet, og du får lyst opp en ellers mørk krok.

Anonymkode: 5efec...349

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pikeliten skrev:

Takk for fine forslag folkens!  Her skal det studeres og måles :)

Er det bare jeg som tenker at det ser litt rart ut med et skap som ikke passer helt perfekt inn i kroken der?  Liksom at det vil se litt rart ut med mellomrommet mellom kjøleskapet og et evt skap?  Det er det jeg er mest usikker på nå...

OBS

Kjøleskap/frysere o.l. skal ha luft rundt seg, grunnet brannsikkerhet.

Dersom kjøleskap/frysere ikke har luft rundt seg (på sidene + bak), er det brannfarlig

Anonymkode: a6f46...6b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, Pikeliten skrev:

Kjøkkenskapene er i en slags hvit/beige farge med profil (synes ikke dem er fine, men har ikke råd til å bytte ut kjøkken).  Ellers i leiligheten er det hvitt og grått.  Kjøkkenbordet er hvitt med gammeldagse stoler i eik med grått stoltrekk.  Selve kroken ved kjøleskapet er mørkegrått.

Da ville jeg valgt hyllen under (el.l.) i eik-farge eller at du maler den i  lime-farge eller en annen knall farge som du liker :)

MOLGER Hylle IKEA De åpne hyllene gir enkelt oversikt og er enkle å nå.

Anonymkode: a6f46...6b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OBS

Kjøleskap/frysere o.l. skal ha luft rundt seg, grunnet brannsikkerhet.

Dersom kjøleskap/frysere ikke har luft rundt seg (på sidene + bak), er det brannfarlig

Anonymkode: a6f46...6b5

I instruksjonsboka til kjøleskapet finner jeg bare info om krav om luft under, bak og på toppen, ingen ting om luftig på sidene (  http://www.electrolux-ui.com//DocumentDownLoad.aspx?DocURL=2003\200\364892NO.pdf ).  Kjøleskap flest står jo midt på kjøkken med skap på begge sider?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg valgt hyllen under (el.l.) i eik-farge eller at du maler den i  lime-farge eller en annen knall farge som du liker :)

Anonymkode: a6f46...6b5

Veldig godt forslag :) Må bare se an om jeg kommer til å like åpne hyller, pleier vel helst å like å skjule rotet mitt :plystre:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Har du vurdert å bytte ut frontene på kjøkkenskapene?

Anonymkode: a6f46...6b5

Nei, skal jeg først bruke penger på kjøkkenet skal jeg bytte ut alt (skap helt til taket, flere skuffer, ny hjørneløsning osv).  Synes bare dagens innredninger er litt kjip og upraktisk, er ikke så alt for ille...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...