Gå til innhold

Spørsmål ang Golf, noen som kan en del?


Mimmii

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nå en golf, men jeg skal snart kjøpe meg en nyere, da jeg er veldig glad i golf. Jeg har sett på mange biler på finn.no som er av det årstallet jeg skal kjøpe.. Jeg synes alle golfene ser forskjellige ut selvom det er samme motor, farge osv. 

Så da er spørsmålet; Hvorfor er det så stor forskjell på profilen til bilen når de er produsert samme årstall? Jeg ønsker meg en golf der panseret er litt høyt.. ( herregud, ja jeg er en kvinne :fnise:)  Hvordan finner jeg ut hvilken golf som har den fasongen jeg ønsker? Synes det står lite informasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste du kan gjøre er og oppsøke en forhandler som selger en Golf, og prøve og se.

Men kort fortalt kommer det du nevner ann på hvordan nivå med utstyr bilen har, hvordan motor det er, om det er manuelt gir eller automatgir og så videre og så videre.

Men på generelt vil jeg bare si at du må være nøye med og sjekke rust i hjulbuer og på bakdøra (hele bakdøra), samt dempere og div. stag i forstillingen. Sjekk også om det er byttet/utbedret svinghjul på den Golfen du reiser og ser på.
De nevnte tingene der er alle ting som er en kjent feil med Volkswagen biler, da også Golf.

Sjekk også at servicer er overholdt. Dette er spesielt viktig om du kjøper av en privat person. Om du kjøper en bil som er under 5 år, og som har rullet under 100.000km, så skal det være gjenstående fabrikksgaranti på bilen. Men om servicene ikke er overholdt innen for spesifikasjonene volkswagen har satt, så er ikke bilgarantien gyldig. Volksagen gruppen har service hver 30.000km eller hvert andre år. Alt etter hva som inntreffer først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf kommer i flere varianter.

De forskjellige utgavene heter:

Golf

Golf Alltrack

Golf GTE

Golf Sportsvan

Golf Stasjonsvogn

I tillegg har en også forskjellige utstyrsklasser som for eksempel Trendline, Highline, GTI osv.

(eldre modeller bruker gjerne andre betegnelser, selv om VW har brukt disse en god stund)

Endret av Maximillian Cohen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Golf GTI og en Golf Trendline kan ha helt forskjellig kosmetisk utseende selv om det er samme årsmodell. Forskjellen merkes på prisen også 😉

Anonymkode: 5f7f9...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...