Gå til innhold

Hvor mye max betaler du for å dra i utenlandsbryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er rett og riktig at brudeparet  selv må betale for gjestenes reise og losji.  Det er jo de som inviterer!   Hvis ikke brudeparet har råd til dette kan de likegjerne gifte seg i Norge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg alene: 3000,- For både meg og samboer: 4-5000,- (og da hadde jeg ikke ønsket å gi gave) 

Det kommer jo også an på om det er et sted vi har lyst til å reise til uansett. Vi er bedt i bryllup på den andre siden av kloden til neste år. Det er vel omtrent så langt vekk som det er mulig å komme, og turen med opphold ville sikkert kommet på 50 000,- (da ville vi lagt inn ferie også, siden det er alt for langt å reise for kun noen dager) Dette ville vi nok forsøkt å få til, siden det er et sted vi aldri hadde kommet til å reise til uten denne invitasjonen, men siden vi syntes det er en for lang reise med små barn har vi bestemt oss for å droppe det. 

Anonymkode: 3d62b...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hvem som skulle gifte seg, hvor nære vi var. 

Har vert i flere brylluper i utlandet, trenger ikke være dyrere det en bryllup i norge. Norwegian flyr jo utrolig billig mange plasser om en bestiller i god tid. Verre når folk gifter seg øde plasser, dette gjelder også i norge. Jeg synes bryllup er superhyggelig og det er stas å bli invitert. Kan ikke sette en maxpris for det blir inndividuellt hvem som skal gifte seg om det er familie og veldig nære venner eller mer bekjente. Ofte får man jo innvitasjon veldig lang tid i forveien om folk planlegger utenlandsbryllup, så da kombinerer vi det som en del av ferien.

Men skjønner jo at det kan bli dyrt for en student, men det kan fort bli like dyrt i norge om man må ha flybiletter, hotell, taxi osv. Nå er det ikke slik at det florerer av bryllup i min omgangskrets, kansje 1-2 i året, så det har aldri vert et problem. Har du ikke råd er det bare å takk nei til invitasjonen og droppe å reise, brudepare vil selvsagt ha forståelse for det.

Anonymkode: 806c5...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Som andre sier her, det kommer ann på hvem som gifter seg og om det er familie/venner og hvilken relasjon man har. Ser ikke helt at det blir like dyrt å delta i bryllup i Norge men... De bryllupene jeg har vært i i Norge har jeg kjørt til og overnattet hos venner og familie, fordi de ofte foregår på steder der det bor familie eller venner.

Generelt sett syns jeg det er en uting med bryllup i utlandet, det går jo bort noen dager og det blir flere overnattinger, man går ut og spiser flere ganger osv. Var i et bryllup til en venninne, der opphold og fly kostet 6000. I tillegg kom transport, mat, utflukt, osv, endte nok opp med ca 10 000 totalt. Kommer ikke til å takke ja til så dyrt utenlands (eller innenlandsbryllup) igjen. Syns der er frekt rett og slett jeg å invitere folk til å bruke så mye penger på sitt bryllup.

Anonymkode: b7251...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎14‎.‎02‎.‎2016 at 15.22, AnonymBruker skrev:

Tror folk som skal gifte seg i utlandet at alle driter penger?

Anonymkode: f3873...1ce

Det er sikkert noen som legger bryllupet i utlandet fordi det blir billigere for dem selv. Billig mat, lokale, drikke, pynt osv. Samtidig med at de kan kombinere det med ferie, mens det for de som er invitert blir langt dyrere.

Anonymkode: ecea0...22b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 2/14/2016 at 13.50, AnonymBruker skrev:

Jeg er invitert i bryllup i utlandet til høsten. Det er i Europa. Plassen ligger ikke særlig sentralt, så det er ofte dyrere å fly dertil siden man ikke har tilgang på de største flyplassene (som ofte er billigst å fly til). Skal bo der to netter. Slik det ser ut nå kommer pris for meg, 1 person, å bli 5000kr. Jeg er student. Ville du brukt så mye? Hva ville du brukt maks? 

Anonymkode: 03985...fe2

Ikke ei krone. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000 kroner for å få lov til å være gjest... Bare hvis det var nær familie. 

Helt greit at noen vil gifte seg i utlandet, men da kan de heller ikke regne med at alle har mulighet til å komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på om det er et sted man kan tilbringe ferien på.

Anonymkode: 64498...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For vår del velger vi utenlandsbryllup fordi vi har en spesiell tilknytning til byen, og fordi halve familien (min familie bor i andre enden av landet) må betale mer i flybilletter og hotell for å komme hit vi bor, enn i den byen vi har valgt.

Anonymkode: 83259...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ungene var invitert, og vi hadde råd/mulighet til å kombinere det med noen få dagers ferie så hadde jeg brukt noen tusen. Å reise utenlands uten barna  (de er små) eller kun for selve bryllupet og så hjem igjen hadde vært uaktuelt for min del. Akkurat nå studerer jeg, så jeg hadde takket nei uansett pga økonomi. Men til vanlig når jeg kommer i arbeid hadde vi vurdert det. 

Anonymkode: 01da5...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer mest ann på hvor lyst jeg har til å besøke stedet, og hvordan brudeparet har lagt opp opplegget.

Jeg har betalt noen lapper for å dra til et spennende sted jeg aldri hadd vært før (og heller aldri ville besøkt), hvor brudeparet hadde ordnet nesten gratis overnatting og masse aktiviteter vi kunne delta på gratis (vinsmaking av lokal eddik/vin, omvisning i ruin/slott, barhopping på rare småsteder, tivoli for de med dødsforakt etc) i dagene før bryllupet. Bruden var lokal, så både sermonien og bryllupsfesten var veldig uvant og spennene. Da syntes jeg pengene var verdt det for jeg følte jeg fikk mye igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...