Gå til innhold

Studietips?


Gjest emer

Anbefalte innlegg

En ting jeg sliter med er å kun plukke ut de viktigste tingene når jeg skal lære meg noe. Det resulterer med at jeg kaster bort tid. Jeg mangler også displin når det kommer til skolearbeid hjemme. Jeg går på vgs nå. Hva er dine beste studietips for å få gode karakterer (5ere / 6ere)?
Har du noen råd eller teknikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk lærer jo veldig forskjellig, så det som funker for en funker ikke nødvendigvis for den neste. Men jeg lærte veldig godt av å lære bort, så det jeg pleide å gjøre var å forberede et foredrag og fremføre det, helst for en venn eller studiekamerat. På høyskole/universitet er det vanlig at man lager kollokviegrupper der en gjerne gjør slikt sammen og tar for seg ett og ett kapittel f.eks. Det er vanskelig å holde et foredrag uten å forstå stoffet og ikke ha med de viktigste poengene. Her kan du uansett få tilbakemelding på det du gjør. Og om en gruppe på f.eks. 4 stk alle holder ett foredrag om samme tema, så får man jo gjentatt stoffet:)

Anonymkode: 7e546...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det hjalp å lese før timen, sånn at man vet litt mer hva læreren skal snakke om, og så vet man hva som er litt vanskelig/ hva man bør følge med på :) Ellers husk å gjør nøkkelspørsmålene i teksten, og alle repetisjonsspørsmålene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...