Gå til innhold

Nok B-vitaminer?


Prippa

Anbefalte innlegg

Jeg er bestandig trett og sliten. Magen min er alltid oppblåst og forstoppet. Lever et helt normalt liv, med et vanlig norsk kosthold. Siden det er mange i min familie som har lavt stoffskifte og b12 vitaminmangel så tok jeg noen blodprøver hos min fastlege. De viste at stoffskiftet mitt er fint. (TSH 2,22, T3 5 og T4 12,6). B12 var på 215 (167-540) og s-folat verdier på 6,7 (6-36). Innenfor referanseområdet, men kan dette ha noe med min "late" hverdag å gjøre? Eller er det andre ting jeg bør få sjekket opp i? Håper noen eksperter her kan svare meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

S-hemaglobin på 14,3 (ref 11,7-15,3) så det er vel bra? P-Vit D2 (24-(OH)-Kalsiferol) = 67 (ref 37-131)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Prippa skrev:

S-hemaglobin på 14,3 (ref 11,7-15,3) så det er vel bra? P-Vit D2 (24-(OH)-Kalsiferol) = 67 (ref 37-131)..

D3?

Anonymkode: f69e5...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skulle vært sjekket for cøliaki?

Noen type mageproblemer kan lage vanskeligheter mtp å ta opp vitaminer fra maten du spiser.

Anonymkode: 4075d...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D3 er ikke målt, står ikke på utskriften. Har tatt en test kjøpt på apoteket ang cøliaki, den viste negativt; ikke cøliaki...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ligger ikke skyhøyt på b12 da? Jeg ligger så vidt over grensene for normalverdi. Men da hele familien min mangler b12 får jeg ta reseptbelagte b12 en stund til. Hjalp godt på energi. 

Anonymkode: 08556...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...