Gå til innhold

Trinnlyd fra leilighteten over


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg flyttet inn i en nyoppført bolig. Hører så å si alt som skjer i leiligheten over: skrittlyd, dører som lukkes, vaskemaskin som går etc. Verste er når hun som bor oppe står opp kl 5.15 på hverdager og begynner å romstere rundt,  så vekker hun meg som ikke må stå opp før kl 7. I helgene får jeg sove til kl 7... I dag har hun barnebarna sine på besøk, og det har vært et uutholdelig leve hele dagen. Til slutt orke,tr jeg ikke mer , gikk opp og ba de om å ikke bråke så mye. Kjerringa ble sur, sa at jeg valgte feil sted å bo (!!) og slengte igjen døra.

Hva gjør man i slike tilfeller? Klager man til styret, utbyggeren? Noen som har vært i samme situasjon og kan gi råd?

 

Anonymkode: 15850...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg flyttet inn i en nyoppført bolig. Hører så å si alt som skjer i leiligheten over: skrittlyd, dører som lukkes, vaskemaskin som går etc. Verste er når hun som bor oppe står opp kl 5.15 på hverdager og begynner å romstere rundt,  så vekker hun meg som ikke må stå opp før kl 7. I helgene får jeg sove til kl 7... I dag har hun barnebarna sine på besøk, og det har vært et uutholdelig leve hele dagen. Til slutt orke,tr jeg ikke mer , gikk opp og ba de om å ikke bråke så mye. Kjerringa ble sur, sa at jeg valgte feil sted å bo (!!) og slengte igjen døra.

Hva gjør man i slike tilfeller? Klager man til styret, utbyggeren? Noen som har vært i samme situasjon og kan gi råd?

 

Anonymkode: 15850...d97

Monterer støyskjermende plater i takene

Anonymkode: 64eb0...d6e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde et lignende problem når vi flyttet inn i nybygget leilighet i 2009 eller deromkring. Det du kan gjøre er å få tak i et firma som kan måle om støynivået er i henhold til krav. Er det ikke det har du en sak mot utbygger og du kan få kompensasjon eller kreve at de skal utbedre. 
Evt kan du flytte, det gjorde vi til slutt. Ble lei pensjonistene som bråkte og de forbanna barnebarnene på besøk hele tiden. 

Du kan selvfølgelig om de ikke tar hensyn bråke tilbake. Kanskje de roer seg litt etterhvert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg flyttet inn i en nyoppført bolig. Hører så å si alt som skjer i leiligheten over: skrittlyd, dører som lukkes, vaskemaskin som går etc. Verste er når hun som bor oppe står opp kl 5.15 på hverdager og begynner å romstere rundt,  så vekker hun meg som ikke må stå opp før kl 7. I helgene får jeg sove til kl 7... I dag har hun barnebarna sine på besøk, og det har vært et uutholdelig leve hele dagen. Til slutt orke,tr jeg ikke mer , gikk opp og ba de om å ikke bråke så mye. Kjerringa ble sur, sa at jeg valgte feil sted å bo (!!) og slengte igjen døra.

Hva gjør man i slike tilfeller? Klager man til styret, utbyggeren? Noen som har vært i samme situasjon og kan gi råd?

 

Anonymkode: 15850...d97

Du er tydelig en som trenger å bo i enebolig.  Fiks det, eller anerkjenn at folk lever livene sine i naboleiligheten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk GÅR og romsterer i sine egne leiligheter må du tåle. Hadde naboen her kommet å klaget over det hadde jeg bare ledd før jeg hadde smelt igjen døra. Du som virker ganske overfølsom for lyder bør kanskje ikke bo i blokk, for slike ting hører med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får gjøre slik som en her foreslår.. begynne å bråke selv, ta en kost og banke i taket, så får hun smake egen medisin :D

Anonymkode: 15850...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...