Gå til innhold

Får din ungdom kle seg akkurat som h*n vil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er sønnen min det som nå kalles for "tween" så er ikke helt der enda, MEN han får allerede nå i utgangspunktet lov til å kle seg i akkurat det han vil. Er da stort sett jeg som kjøper klærne hans, noe får han jo av familie/venner av meg osv, noe får han velge selv når vi er på shopping sammen. T-shorten det snakkes om her hadde jeg syntes var for drøy, i tilegg hadde jeg nok blitt skuffet over mine evner som mor om min sønn hadde sånne holdninger hvor en sånn t-shorte med krenkende tekst var o.k.

På den annen side, da jeg var tenåring gikk jeg i jævla mye rart. Mamma sa ingenting og jeg har ledd godt når jeg har sett bilder fra den tiden. Tror nok jeg kommer til å være ganske åpen til hva han velger å gå i, mer enn pappan hans kommer til å være. Han har vell allerede noen t-shorter jeg syns er o.k med dødningshoder/ skjelett osv fordi han syns det er kult.. det syns ikke pappan:fnise: er vell ganske liberal til hårsveiser og, la ungdommen utforske og finne sin stil sier nå jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blomsterert
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så en tenåringsgutt på bussen for litt siden som hadde på seg en t-skjorte som jeg syntes var på kanten. Det var ikke noe vulgært men ganske fornærmende. Han hadde en t-skjorte med skriften "She is a fleskeberg" og jeg så unge jenter som var litt godt i stand som reagerte på skjorten hans. For en voksen kvinne så tenker man "Ja, dette er bare en unggutt sin tulle t-skjorte", men det var veldig trist å se blikket han fikk av jevnaldrene jenter.

Jeg tror ikke jeg ville latt min sønn gå ut med en slik skjorte. Er det å dra det litt for langt? Jeg er helt for at ungdommen kan få kle seg noen lunde som de vil, men jeg tror jeg ville satt foten ned med sårende eller rasistisk tekst, eller vulgære motiver. Det er jo meningen at det skal få en reaksjon fra andre mennersker, i dette tilfellet er det fornærmende. 

Anonymkode: 87459...57d

Hadde ikke akseptert det nei. Ikke på noen måte. Grensen går ved rasistiske og diskriminerende tekster. Ville ikke akseptert reklame for narkotika heller. Så lenge ungdommen bor hjemme,så har en rett til å bry seg. Ville blitt rimelig forbanna om sønnen min gikk rundt med den teksten der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For foreldrene til gutten har gitt han en MYE bedre oppdragelse... 

Anonymkode: 87459...57d

En ungdom med en stygg T-skjorte er da ikke nok til å si at han ikke har fått oppdragelse.

Man kan ikke klandre foreldre for hvert eneste dårlige valg barna deres gjør.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow... altså... hva er det folk ikke tar seg nær av og blir fornærmet av i dag? Han har på seg en litt morsom t-skjorte, hva er problemet? Jeg tror mange i dag har godt av i bli litt mer fornærmet i hverdagen, så kanskje vi  kan bli kvitt litt av denne offermentaliteten som absolutt alle sitter med nå. Man kan faktisk ikke gjøre noe som helst uten at man krenker noen, så dere må faktisk bare leve med det.

Anonymkode: 3ce78...f38

Tja, jeg synes ikke "fleskeberg" er en særlig sympatisk eller morsom måte å beskrive andre medmennesker på. Selv om det er ment morsomt sier det jo litt hvordan han ser på og behandler andre mennesker. 

Og joda, man kan gjøre mye uten at man krenker noen, men når man bruker klær med krenkende beskrivelser er det jo klart at det kan oppfattes krenkende. Kjære vene. 

Anonymkode: b6197...fcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdommenes T-skjorter har ofte "skjulte budskaper".

Den det er snakk om kan feks parodiert på denne saken: http://www.tv2.no/v/969766/

Man må selv innse at man ikke er oppdatert på ungdomskultur til enhver tid og ta ting med en klype salt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen

Noen som egentlig vet hvor teksten til denne t skjorten kommer fra? Mener det er fra den norske animasjonsfilmen som ALLE digget for 5-6 år siden. Var mange stygge sanger i denne filmen og alle på min skole hadde nå sett den. Så kanskje foreldre skal passe på hva barna får se på før de klager på at ungene går med tekst fra sanger i filmer på t-skjortene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...