Gå til innhold

Hjelp til kjøp av nytt speilrefleks?!


Enilorac

Anbefalte innlegg

Skal endelig kjøpe et kamera som ikke bare er "helt ok". Jeg vil kunne ta ordentlig kvalitetsbilder og jeg liker å filme endel så full HD og autofokus er et stort pluss! Jeg er student og lever på studentbusjett. Har ikke tenkt å gå over 7000, og vil gjerne holde meg rundt 5000.

Har sett litt på canon eos 750d akkurat nå, men trenger litt mer hjelp. Har noen meninger om dette kamera? Finnes det noe liknende med lavere pris? Kan noen komme med erfaringer til bra speilrefleks som funker perfekt til bilder og video? Og da med linse inkludert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye kommer an på hva du liker. Kan ikke så mye om kameraer generelt, men før jeg kjøpte mitt første speilrefleks så lånte jeg et, og forelsket meg i det med en gang, så endte opp med et likt et :P Den gang Canon Eos 500D, og har oppgradert til 60D i ettertid.

Så om du kjenner noen som har, så kan du jo evt spørre de om å få låne, slik at du får testet selv? Eller dra til en fotobutikk og sjekk muligheten for å kunne teste kameraer der i hvertfall?

Jeg er kjempefornøyd med menyene til Canon, samtidig som jeg syns kameraet ligger veldig godt i hånden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Titania skrev:

Mye kommer an på hva du liker. Kan ikke så mye om kameraer generelt, men før jeg kjøpte mitt første speilrefleks så lånte jeg et, og forelsket meg i det med en gang, så endte opp med et likt et :P Den gang Canon Eos 500D, og har oppgradert til 60D i ettertid.

Så om du kjenner noen som har, så kan du jo evt spørre de om å få låne, slik at du får testet selv? Eller dra til en fotobutikk og sjekk muligheten for å kunne teste kameraer der i hvertfall?

Jeg er kjempefornøyd med menyene til Canon, samtidig som jeg syns kameraet ligger veldig godt i hånden.

Hva synes du er bra med 60D? Har du filmet med det og hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider